Gå til innhold

Dilemma DeLuxe. Ang oppgradering.


Curtis

Anbefalte innlegg

Jeg har P III (Slot 1.) 600Mhz . Har gått å grublet for meg selv en hel uke nå. Om jeg skal kjøpe meg nytt HK og CPU. Regner da med en AMD, da P4 er dyrere. Problemet er jo om det er noen hensikt å oppgradere på "Nåværende tidspunkt". For øyeblikket bruker jeg ikke maskinen til noe "Fornuftig". For det meste på nettet. (adsl). Ikke bruker jeg noe videre av spill heller. Men skulle jeg komme over et krevende program eller spill, vil jeg at jeg skal kunne bruke det.

Trenger litt "Psykologisk" Hjelp. Skal jeg få det ut av hodet intill videre, eller skal jeg "Hoppe" i det ? Det er jo gøy med noe nytt, samt å "mekke" litt.

Jeg vet at AMD krever god kjøling, stemmer det at om den blir for varm. Så smelter den til en "Klump" ?

Blir event HK ødelagt da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-13 14:28, Curtis skrev:

Jeg vet at AMD krever god kjøling, stemmer det at om den blir for varm. Så smelter den til en "Klump" ?

Blir event HK ødelagt da ?



 

nyere hovedkort f.eks asus a7v333 har c.o.p (cpu overheating protection) som effektivt forhindrer dette.AMD har også egne krav på dette. Fra 1. juli 2002, må hovedkortene ha slik funksjonalitet for å imøtekomme AMDs egne verifikasjonstester.

Lenke til kommentar

Mitt råd:

Få det det ut av hovudet. Som du sjølv seier har du ikkje eigentleg bruk for kjappare maskin akkurat no. Dersom du oppgraderer no så vil den maskina vere utdatert den dagen du får bruk for heftig ytelse, og da har du plutseleg gjort ei "unødvendig" oppgradering i mellomtida.

Ta deg heller eit par øl... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å vente hvis du ikke har noe behov for en kraftigere maskin. Hvis maskinen din stort sett brukes til nettsurfing klarer du deg lenge med en PIII. Kjøp i såfall heller litt mere RAM. Hvis du allikevel bestemmer deg for å oppgradere (til AMD) ville jeg ihvertfall ventet en måned eller to til AMD slipper XP prosessorer med den nye Thoroughbread kjernen. Nå ser det ut som om det kan drøye litt, men det høres jo ikke ut som om det haster så veldig mye.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Var jo klar over at jeg klarer

meg mer enn bra nok med maskinen jeg har.

Jeg bare "Luftet" en vill ide`.(Hmm) Det er jo ikke så lenge siden jeg fikk adsl. Så når jeg får surfet fra meg, så blir det nok annen bruk av min selvbygde maskin. Har forresten et video kort (StudioDC10) og masse uredigerte filmer. Litt å ta fatt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...