Gå til innhold

Imperalisme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Kommunister er ikke et skjellsord, så gi faen i å misbruke det.

2. Penger er penger. Verdier er verdier. Det er forskjell på en penge og en verdi. Men det spørs jo hvordan du ser på det.... Men enkelt å si at penger er verdier. En verdi kan være noe helt annet. En verdi kan være snakk om f.eks abort. Videre kan det være verdikonflikt om abort, som det er i dag...

Lenke til kommentar
Se over. Si meg hvor Hagen har forkynnet at han vil nedprioritere eldre? Eldre er da virkelig en av FrPs fanesaker? Hvor får du det fra? Herregud.

Hvor står det eldre? Jeg synes da det sto sykehus og skoler?

Og nei, det var ikke jeg som sa det. Jeg vet da ypperlig godt at FRP er et pensjonistparti i bunn.

 

Penga har alltid bestemt. Alt kan kjøpes for penger. Korrupsjon er ikke noe nytt fenomen.

Bestemte pengene før pengene kom? Bestemte pengene i vikingetida? Bestemte pengene i middelalderen?

Nei, om du skal snakke sånn, tror jeg du må snakke om makt. Makt har vi alltid hatt, dvs. noen har ønsket og fått makt. Kapital = makt. Korrupsjon = misbruk av makten (som oftest?)

I vikingetida var høvdingene maktsenteret, inntil konge og kirke kom inn. Og de borgerlige (siden norge ikke har hatt skikkelig adel). Da var ikke pengene det viktige. Dermed står argumentet ditt uten grunn. Men ja, i dag står kapitaliens makt over mennesket.

Decline, litt off-topic; er du 100% kommunist?

Lenke til kommentar
1. Kommunister er ikke et skjellsord, så gi faen i å misbruke det.
Å være "kommunist" er fult på høyde med gla'ord som nazist, hore og homo. Jeg ville heller ha blitt kalt homonazistisk skaphore enn kommunist. Men meg om det.

Vel, den store forskjellen på en nazifaen og en kommunist er at kommunisten ønsker at alle skal ha det godt mens nazismen er en råtten drapsideologi brukt av det tyske borgerskapet.

Lenke til kommentar
Bestemte pengene før pengene kom? Bestemte pengene i vikingetida? Bestemte pengene i middelalderen?

Ja, i veldig stor grad. Du kan også gå adskillig lengre tilbake i historien.

Vel, la oss gå lengre tilbake i tid, la oss gå tilbake til urtiden. Når mennesket levde i huler og skjøre hytter og jaktet på dyr som man grillet over bålet. Mennesket levde i stammesamfunn hvor man samarbeidet, delte på oppgavene og nytte likt av produktet man stod tilbake med. Indianerne i Amerika levde flere steder i samfunn på rundt 1000 mennesker hvor man delte på oppgavene og hadde ett avansert demokrati, mye mer demokratisk enn dagens borgerlige parlamentarisme. Kapitalakkumulasjonen oppstod når man lærte seg å dyrke jorda og gjete dyr, den private eiendomsretten oppstod og kapitalismens spede start var ett faktum, selv om det skulle gå adskillig mange tusen år før man fikk kapitalismen man kjenner i dag.

Lenke til kommentar
1. Kommunister er ikke et skjellsord, så gi faen i å misbruke det.
Å være "kommunist" er fult på høyde med gla'ord som nazist, hore og homo. Jeg ville heller ha blitt kalt homonazistisk skaphore enn kommunist. Men meg om det.

Så du vile heller støtet Nazistene under krigen enn den kommunistiske motstandsbevegelsen?

 

Rart korleis noken hater folk som arbeider for rettferdighet.

Lenke til kommentar
Vel, den store forskjellen på en nazifaen og en kommunist er at kommunisten ønsker at alle skal ha det godt mens nazismen er en råtten drapsideologi brukt av det tyske borgerskapet.

Jeg tror ikke de 100 millionene som har blitt drept av kommunismen bryr seg så veldig mye om at intensjonene var gode.

Lenke til kommentar
1. Kommunister er ikke et skjellsord, så gi faen i å misbruke det.
Å være "kommunist" er fult på høyde med gla'ord som nazist, hore og homo. Jeg ville heller ha blitt kalt homonazistisk skaphore enn kommunist. Men meg om det.

Hmm. Så homofile er for deg i samme bås som nazister? Scary. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Rart korleis noken hater folk som arbeider for rettferdighet.

Sosialister arbeider ikke for rettferdighet, men for likhet. Sosialisme bygger på at behov er rett og evne er plikt. Dette er det motsatte av rettferdighet.

Ehm.. Hvor er rettferdigheten i at noen velter seg i luksus mens andre dør av sult? Utdyp.

Lenke til kommentar
Hvor er rettferdigheten i at noen velter seg i luksus mens andre dør av sult?

Det er dere som sier at sosialisme er rettferdig; ikke jeg.

? Det var du som sa at det var det motsatte av rettferdighet. At noen har (alt for) mye og andre har lite er urettferdig, det er jo det sosialismen vil gjøre noe med. Hva er det som ikke er rettferdig med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...