Gå til innhold

Noen nye deler

Anbefalte innlegg

Hei! Har i dag en pc med xp 2500+, 512 pc3200 ddr, og et nforce 2 hk.

Har også en gammelt surt kabinett, en 15" lcd skjerm og geforce 3 ti 500.

Jeg tror jeg vil bytte skjerm, kabinett, hk og skjermkort, mulig også en ny cpu-vifte.

Jeg kunne tenke meg det råeste hovedkort som er å få tak i, men det må ha mulighet for mine 2x100gb disker (ata100) + serial ata. Da trenger jeg kanskje også en rask systemdisk. Skjermen bør være 17" lcd, skjermkort helst rundt 2-3k, og kabinettet romslig og praktisk. Vifte som ikke bråker og som hadde gjort at jeg kunne klare en god del overklokking. Kanskje jeg skulle kjøpe en rambrikke til, og dermed kunne ha noen dual-løsning? Det er lenge siden jeg har hatt tid til å surfe rundt og holde meg oppdatert, så jeg setter stor pris på om noen hadde giddet å sette opp noen forslag!

På forhånd takk!

Christian :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe "rått" HK er helt unødvendig så lenge du ikke skal bytte CPU. Jeg vil anbefale Abit NF7-S v2.0. Det gjør alt du trenger og er kjent som en god overklokker. Prisen ligger vel under 800 nå tror jeg.

En rambrikke til er nok fornuftig, men da bør du sjekke hvordan brikke du har fra før og få tak i en lik en. Er ikke noen vits å kjøpe noe megarått der heller, for paret vil begrenses av den tregeste brikka.

Hva angår skjermkort vil jeg si at med mindre du skal smekke ut 3-4000 på det hotteste fra nVidia eller ATI er det klart beste kjøpet et ATI 9800Pro. Disse får du nå rundt 1800,- 9800XT er vel kun 10% raskere og en del dyrere, så det er penger ut av vinduet.

CPU vifte; tja, man får vel som med så mye annet hva man betaler for. Selv er jeg fornøyd med min AERO 7+. Hører den bare om jeg skrur o/min opp på fullt (som du kan justere i front eller bak), og det har jeg strengt tatt aldri hatt behov for...

Kabinett får andre hjelpe deg med. Kommer vel mye ann på hvor flashy greier du vil ha...

edit: leif

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Det var noe jeg regnet med, så jeg kan vel belage meg på å bytte hele dritten. Men, problemet er at jeg har nf7-s v2.0. Og den lar seg ikke overklokke det spor! Jeg har volcano 12 tror jeg, og prossesor er kald etc, men dersom jeg overklokker kraftig begynner det å ule og den skrur seg av, samme om jeg bare overklokker litt, da tar det kanskje 5 min, så skrur den seg av og uler. Meget irriterende. Dersom jeg fikk fiksa det kunne jeg klart meg med bare noe ny ram. Noen forslag? Jeg lurer på om kabinettet er for varmt eller noe... Skjønner ikke helt, noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte bios i går, og da rammen prøvde å telle seg opp ( noe jeg ikke har gjort før :blush: ), klarte den det ikke. Dvs den kom til 524xxxx og bare startet på nytt, hele tiden. Er dette noe feil? Bør jeg bytte den? Har jeg noen rettigheter etc?

Lenke til kommentar
Jeg har volcano 12 tror jeg, og prossesor er kald etc, men dersom jeg overklokker kraftig begynner det å ule og den skrur seg av, samme om jeg bare overklokker litt, da tar det kanskje 5 min, så skrur den seg av og uler.

Jeg lurer på om kabinettet er for varmt eller noe... Skjønner ikke helt, noen som vet noe om dette?

Du sier prosessor er kald, men du er redd kabinettet er varmt :hmm:

Hehe, kabinettet tåler ganske mye assa, bare så det er sagt. Om CPU ikke blir for varm, men allikevel ustabil når du prøver å overklokke lurer jeg bare på om du vet at du bør øke volten (CoreVolt) for å hjelpe CPU til å kjøpre stabilt ved høyere hastighet. Det er også dette som øker temp på CPU...

Når det gjelder din nye BIOS kan du jo bare skru av den opptelling av minne funksjonen. Husker ikke i farta hvor, men det finner du ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...