Energi Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Leste en interessant artikkel hos Tom's Hardware nettopp. Se Tom's artikkel for hele artikkelen. I grove trekk er det ATI som anklages fra flere hold for ikke å kjøre virkelig trilinear tekstur. Se konklusjonen siste side for oversikt over de forskjellige optimaliseringene som benyttes av begge produsenter for å bedre scoren i forskjellige benchmark/spill. Hvis noen som har skikkelig peil kan forklare innholdet i artikkelen på en ordentlig måte hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det viktigste er vel ikke hvem som jukser mest, men om vi som kunder taper på optimaliseringene eller om de faktisk hjelper i spill ytelse f.eks. It's a different story with the new enthusiast cards, such as the Radeon X800 Pro/XT and the GeForce 6800 Ultra/GT. With those cards the optimizations do not provide the customer with new added value - on the contrary. He gets a reduced image quality, although the card would actually be fast enough to deliver maximum quality at what would surely still be an excellent frame rate. We cannot escape the impression that the filter optimizations in the new top models will no longer be used ultimately to offer the customer added value, but rather solely in order to beat the competition in the benchmark tables, which are so important in the prestige category. Lenke til kommentar
eirikhm Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 forklare innholdet i artikkelen på en ordentlig måte hadde det vært fint. om tråden forblir open så kan jeg gi min forklaring ikveld. har ikke tid nå. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 forklare innholdet i artikkelen på en ordentlig måte hadde det vært fint. om tråden forblir open så kan jeg gi min forklaring ikveld. har ikke tid nå. La oss for guds skyld håpe den blir stengt Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor det?.. Er da ikke noe i veien med å ha en liten diskusjon selv om det vel egentlig er nyttesløst Enig med Carnifex.. Går det utover bildekvaliteten blir det litt feil.. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Så lenge dette blir opplyst og at vi selv kan velge mellom ytelse og kvalitet er det vel egentlig ikke mye mer å si om saken!!? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Så lenge dette blir opplyst og at vi selv kan velge mellom ytelse og kvalitet er det vel egentlig ikke mye mer å si om saken!!? Etter hva jeg har forstått så kan man ikke det. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Så lenge dette blir opplyst og at vi selv kan velge mellom ytelse og kvalitet er det vel egentlig ikke mye mer å si om saken!!? Etter hva jeg har forstått så kan man ikke det. Whether or not the customer will be ready to spend $400-$500 for this is quite another matter. NVIDIA has obviously realized this and allows true trilinear filtering as an option in its newest models. Well, it did not work in the latest v61.11 beta driver because of a bug... let's hope it indeed is a bug and will work again in the final driver release. THG Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Leste en interessant artikkel hos Tom's Hardware nettopp. Se Tom's artikkel for hele artikkelen. I grove trekk er det ATI som anklages fra flere hold for ikke å kjøre virkelig trilinear tekstur. Se konklusjonen siste side for oversikt over de forskjellige optimaliseringene som benyttes av begge produsenter for å bedre scoren i forskjellige benchmark/spill. Hvis noen som har skikkelig peil kan forklare innholdet i artikkelen på en ordentlig måte hadde det vært fint. Jeg syns den artikkelen forklarte dette på en ordentlig og lett forståelig måte. Men jeg syns det nå er litt merkelig at Toms hardware holdt helt tyst når "trilinear" optimaliseringen til nVidia ble oppdaget og lager først et oppstyr rundt dette når ATi blir tatt for noe lignende. Jeg syns også det er litt merkelig at dem ikke komenterte kvalitet forskjellen mellom optimaliseringene til ATi og nVidia . Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 ATi deserves credit for the fact that the image quality of the cards is not visibly compromised by this filtering; at least no example has yet been seen of this. Burde vel si alt. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) ATi deserves credit for the fact that the image quality of the cards is not visibly compromised by this filtering; at least no example has yet been seen of this. Burde vel si alt. Ja, så lenge det ikke går utover bildekvaliteten ved normal bruk, så kunne jeg ikke bry meg mindre om hva ATI gjør med driverene sine. Har enda ikke sett screenshots av spill hvor man ser degradering i bildet. Endret 4. juni 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå