Gå til innhold

Nye priser hos NetCom


Anbefalte innlegg

Priskrigen fortsetter:

 

NetCom satte prisen ned for activeTALK fra 149 til 139 per mnd, med virkning fra 1. juni.

 

Nå har de satt den ned til 129 per mnd med virkning fra i dag! I tillegg er det nye aboet easyTALK satt ned fra 89 til 49(!) i mnd.

 

Det er tydelig at priskrigen har tatt av for alvor i Norge nå. Tror det kan bli en spennende sommer, for Telenor kommer garantert til å svare!!! EDIT: Det var NetCom som fulgte Telenor Mobil på disse nye prisene, men det stopper nok ikke her.

 

De nye prisene:

 

activeTALK easyTALK

Månedsavgift kr 129,- kr 49,-

Per Minutt kr 0,89 kr 1,59

SMS kr 0,69 kr 0,69

MMS kr 2,50 kr 2,50

 

tiny

Endret av tinyworks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... spennende tider, det er helt sikkert og visst.

Men dessverre for Telenor og NetCom så er de ikke kjappe nok. Telenor sa jo selv at 50% av mobilbrukerne her i landet har kontantkort - likevel har verken Telenor eller NetCom gjort noe for å tilfredsstille disse kundene.

 

Noe som Talkmore og Chess og Sense allerede har gjort.

Lenke til kommentar
... spennende tider, det er helt sikkert og visst.

Men dessverre for Telenor og NetCom så er de ikke kjappe nok. Telenor sa jo selv at 50% av mobilbrukerne her i landet har kontantkort - likevel har verken Telenor eller NetCom gjort noe for å tilfredsstille disse kundene.

 

Noe som Talkmore og Chess og Sense allerede har gjort.

Her tror jeg nok mye skyldes at NetCom og Telenor bruker endel på subsidiering av telefoner. Det gjør ikke Talkmore og Chess (Sense gjør vel dette?).

 

I så måte er jo Sense "snillest", med både subsidiering og gode kontantkort-priser.

 

Tror nok Telenor og NetCom satser mer på fornuftige priser på vanlige abonnement pluss subsidiering, framfor kontantkort, selv om de står for veldig mye av inntektene deres.

 

Å bygge opp kundelojalitet er viktig, og det er vanskeligere å gjøre det med kontantkunder. Lettere å få lojale kunder med konkurransedyktige abonnement, som de begynner å få nå. For her kommer jo bindingstider og slikt inn.

 

Alikevel tror jeg vi kommer til å se en bedre pris på kontantkort, nå som prisen går ned på de andre, og avstanden mellom abo og kontant øker. Tror at før august, så er prisen lavere for kontant og MMS.

 

Min teori er at de kjører MMS-kampanjen ut juli som annonsert, og lanserer en ny pris 1. august (håper iallfall det)

Lenke til kommentar
Her tror jeg nok mye skyldes at NetCom og Telenor bruker endel på subsidiering av telefoner.

 

...Tror at før august, så er prisen lavere for kontant og MMS.

 

Min teori er at de kjører MMS-kampanjen ut juli som annonsert, og lanserer en ny pris 1. august (håper iallfall det)

Den subsidieringen de eventuelt gir, får de tilbake i bøtter og spann senere..

 

Tror ikke teorien din er helt bak mål når det gjelder nye priser for MMS i august. Men om de venter så lenge med kontantkortkundene sine, så tror jeg ikke de har mange kontantkortkunder igjen å sette prisene ned for i august....

 

De må nok på banen kjappere om de skal beholde sin del av kaka. Men uansett hva som skjer, så vil både NetCom og Telenor gni seg i de svette hendene sine - for alle operatørene må uansett betale for tilgangen i nettet....

Lenke til kommentar

Gjør meg ingenting at de setter ned prisen på Active Talk.

Har allerede fordelaktig avtale som gir meg 100 kr minus på abo. avgiften hos dem. Dermed betaler jeg kunn 29 kr mnd og har billige ringepriser.. Men chess er galskap nå om dagen :D

Lenke til kommentar

49,- pr måned og 1.59 pr minutt på et abo som gir deg en provisjon på langt over 1000,-

 

Dette er ekstremt mye for pengene for øyeblikket :yes:

 

Men det som mange glemmer her, er at det ikke er pris, pris og atter pris som er viktig for de fleste, men derimot kundeservice, antall forhandlere, ekstra tjenester osv. Derfor har ikke voldsomt mange byttet skip til billigselskapene, og derfor har ikke noen av de store dumpet prisene ennå. Men en liten nedgang slik som det er nå, vil vise de trofaste kundene som nå lurer litt at de store også kan være billigere.

 

Hmm..mye rot i dette innlegget..tror man går og legger seg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...