[email protected] Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Noen som kan svare på noen raske spørsmål? 1. Prosessorviften som skal kjøle ned prosessoren, skal den blåse kald luft ned på prosessorn, eller blåse den varme luften bort fra prosessorn. 2. Hvilken temperatur bør prosessoren ligge på? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 den skal i 99% av tilfellene blåse luft ned på prosessor. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 ok, takk. Begynte bare å lure på om vifta mi sto feil vei. Pc'n slo seg av, og når jeg gikk inn i bios'en viste cpu'en 80 grader. Men når jeg tok vifta av kjøleribba, så lå det ett tonn med støv under. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jepp, støvet må bort av og til. I mitt tilfelle ble det forresten best resultat da vifta sugde luft ut fra ribba. Jeg bruker 120 mm vifte og 80->120 funnel, så det blir nok litt mottrykk, kanskje det er derfor. Aksialvifter er mest effektive på sugesiden. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er helt korrekt at ved bruk av adapter for å montere en større vifte er det best å la viften suge luften bort fra kjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå