Blib Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Fikk aldri summet meg til å spille HL og nå har jeg heller ikke særlig lyst. Men nå kommer jo HL2 snart og da hadde det vært fint å vite hva som skjedde der. Jeg så en "speedrun" av HL, men fikk jo ikke særlig historie utav det da. Det jeg fikk med meg: Du er Gordon. Løpe og hente drakt. Løpe inn i rom med laser. Noe går galt, litt teleportering og poff så er alt herpa. Du løper og finner noen folk. å løper du videre og skal prøve å komme deg ut. Når du endelig er ute blir du denget ned av noen soldater. Så våkner du inni et sted og skal komme deg ut. Det gjør du. Så møter du på en fyr med en stor maskin. Du holder unna noen bugs men den starter opp og så blir du teleportert til et sted hvor du killer bla en "liten" spider og en boss også slutter spillet. Er det noen som vennligst kan fylle inn The Blanks? Endret 4. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Det er egentlig ikke så mange blanks å fylle inn, men her kommer en kjapt sammensnekret forklaring etter hukommelsen... Du er Gordon Freeman, du jobber på Black Mesa Research Facility, hvor en driver med diverse forskning, transdimensjonale fikleriere etc... Under et eksperiment går ting til helsike og dette resulterer i en dimensjonsrift og masse kaos. Ta opp brekkjern, bruke på aliens, finne pistol, bruke på aliens osv... Du møter på andre overlevende (Personell på Black Mesa) som hjelper deg gjennom spillet, foruten å være trivelige mennesker... Og etter alt å dømme resultatet av vellykket kloning Du må komme deg ut og opp til overflata, stemmer, men foruten huekrabber og andre krabater til å jakte på deg så har det blitt sendt soldater for å dekke over (Drepe vitner, ødelegge spor..) hendelsen (Dimesjonsrift, kaos det der... ) -- Masse skyting, krabbing i luftsjakter etc -- Litt dimesjonreise, noen forskere med maskin, mer skyting, drepe en kemboschvær, grell boss (Mener rocketlauncheren fikk kjørt seg)... Møte G- Man, som forøvrig har tasset rundt i traktene gjennom hele spillet, men bare dukket opp på andre siden av glassvegger, på avstand og lignende, med den stygge dressen og kofferten sin... Han gir deg to valg: 1) Jobbe for dusten 2) Bli dimensjonszappa inn i en crowd av schtøgge bole- aliens The End Endret 4. juni 2004 av Nymfo- Olga Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Ai Ai, hyggelig av dere å gi spoiler advarsel.. Kunne ihvertfall vært i i topic siden det er jo spoilers du er ute etter.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Ai Ai, hyggelig av dere å gi spoiler advarsel.. Kunne ihvertfall vært i i topic siden det er jo spoilers du er ute etter.. Sorry, fiksa. Takker for sammendraget forresten Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Kortversjonen Mislykket forsøk. Skyte aliens. Skyte aliens og marinesoldater. Drepe stort hjernealien som flyr. Si ja eller nei til G-man sitt forslag. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Ender det likt hvis man velger forskjellig på g-man sitt forslag? Endret 4. juni 2004 av notarget Lenke til kommentar
bkak Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Enten får du en liten beskjed om at du er ansatt i hvit tekst, eller så ser du haugevis med xen-aliens som skal drepe deg. Ikke stort mer. Lenke til kommentar
razer Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Vil "anbefale" deg å spille det... Tar maks 3 dager om du har litt tekken Lenke til kommentar
Jee Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Spillte igjennom hele greia, fant ut helt tilslutt at det var noe som het for "speedjump" E 0 problem å fullføre... har spilt masse cs. aimen hjelper endel Lenke til kommentar
atrax Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Vil "anbefale" deg å spille det... Tar maks 3 dager om du har litt tekken Maks 3 dager? Da har du ikke mye roen på FPS-spill! Nå husker jeg ikke eksakt hvor lang tid jeg brukte sist gang jeg spilte det rundt, men det var ikke mer enn 3 timer iallefall. Man bruker ikke mer enn dobbelt så lang tid om det er første gangen man spiller det, tenker jeg. Det var jo en luring som spilte det rundt på 48 minutter, og lagde en video av det. Det var nylig en tråd her på forumet om det, skal se om jeg finner den. Edit: Tiden var visst 51:09, her er linken: http://www.planetquake.com/sda/other/halflife.html Til dere som ikke gidder å skaffe dere Half-Life og spille det rundt, kan dere ta en titt på speed-run-videoen. Dere får ikke se alle de flotte detaljene, men dere får en omtrentlig idé av spillet. Endret 7. juni 2004 av atrax Lenke til kommentar
razer Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 atrax: Joda, har selv klart det på under et døgn (med spise/sovepauser osv), men det er en viss forskjell på hvor gode forskjellige folk er til å finne fram og klare slike spill... Derfor jeg skrev Maks 3 dager serru Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 hva er artig med å gå igjennom et spill på 3timer, å se på alle de scripta sekvensene er jo artig. og springe som en tulling som han i speed run filmen, er jo ikke kult. Han som spillte det så fort, kan jo ikke ha noe liv utenfor HL, han bare spiller det om og om igjen. nei et spill skal man nyte. og å sitte i 12timer i strekk blir bare for mye, noen timer nå og da er jo passelig Lenke til kommentar
TDK Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Edit: Tiden var visst 51:09, her er linken: http://www.planetquake.com/sda/other/halflife.html Nå så jeg igjennom hele videoen. Det er VILT! Det må være den personen som har mest frititdsproblemer i verden som har klart det der! Han kunne jo hver eneste snarvei som er å finne i hele spillet! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Spillte igjennom hele greia, fant ut helt tilslutt at det var noe som het for "speedjump" Jeg også! Jeg visste aldri om speedjumpen. På det første brettet i alienverden, der hvor man _egentlig_ skal hoppe mellom flyvende plattformer, der prøvde jeg meg fram en _god_ del ganger. Til slutt fant jeg en metode for å hoppe heeelt ned til bunnplatformen, rett fra den plattformen man starter på (som var utrolig langt ned), hvor jeg landet litt skevt på en eller annen ting som stakk ut av plattformen. Ble nesten halvdød, men jeg overlevde! Skjønte aldri hvordan man i he***** skulle klare det brettet. Endret 12. juni 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 lastet ned filmen å kikket.... ble litt overasket over at det var bare 1 eller 2 STOR(E) missioner... trodde det var Mange jeg Lurer på hvordan HL2 blir men uansett, hva skjer hbis du sier ja til jobben ? spiller du videre ? eller stopper den her uansett ? å vil HL2 fortsette her der Hl1 sluttet ? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 lastet ned filmen å kikket.... ble litt overasket over at det var bare 1 eller 2 STOR(E) missioner... trodde det var Mange jeg Lurer på hvordan HL2 blir men uansett, hva skjer hbis du sier ja til jobben ? spiller du videre ? eller stopper den her uansett ? Det er egentlig et sammenhengende mission. Det er par steder hvor det loades litt, men det er bare en formalitet. Når man sier ja til jobben, kommer det vistnok bare opp en beskjed hvor det står at man er ansatt. Jeg valgte selv å ikke si ja til jobben, så dette har jeg bare hørt av noen andre. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Så igjennom det jeg og... fant ut at alt var bare juks og bedrag! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Så igjennom det jeg og... fant ut at alt var bare juks og bedrag! at han hoppet seg igjennom ? eller er det bare meg eller så det ut som han klippet bort en del ? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Det eneste som ble klippet bort var noen loadingtider. Har lest en eller annen side hvor han forklarer diverse ting som ser ut som juks. F. eks ammogreine (Ser ut som om han plutselig får fullt med ammo når han går tom) og dette er da bare en feil i demorecordringen til HL. Skal se om jeg finner greiene Edit: Author's comments: Greetings! My nick is -think.circle- and I want to tell you something about my Half-life speed run. After having watched some awesome speed movies for several games I started to wonder if I could make a run through my favorite game that keeps me addicted since its release in 1998: Half-life As you can see I did it I had to use the newest version (1.1.2.0 for "Steam") because this is the only version where demo recording is stable enough to make a demo across larger parts of the game. In all other versions the game was unable to record a demo across a "loading" where the game has to load the next level. Still I did NOT record the run in one part. I actually made 42 small parts. It took me almost two weeks to record it. Some tricks took many many tries to do flawlessly. For example after reaching the alien world "Xen" I do a great jump across the level. Getting this one recorded took me certainly over 100 tries For the final .avi file I appended the parts so it is often hard to see where one part ends and the next begins. Furthermore I cut out the "loadings" so don't wonder why the game never seems to load. Well there is one exception. At 36:15 I kill two soldiers and they start their dying sequence but before they finish the game loads the next map which then resets the dying animation of the marines. Just watch the .avi and you will see what I mean. Anyway this looks pretty strange so I left that part unedited to not make things worse. There are some more issues with the .avi I want to explain: When a NPC is talking the sound-mouth sync is pretty screwed up. This happens when a ingame demo is converted to an .avi. Not much I could do about that. Furthermore the ammunition display sometimes shows 0 although I do have ammo. This is a bug in the demo recording. As soon as I fire / reload it displays the correct number again. Another small issue is that sometimes I seem to fire a weapon but there is no sound. That happens when I switch weapons (I really do not fire). The game then displays a muzzle flash for a short time beeing just a display bug. Now there are some tricks I want to explain so you know why some things work and how. First some ways to avoid falling damage. One way is to hit a ladder. A ladder removes any movement speed from you when you touch it. Another way is to jump into water. Usually that's realistic but it also works if the water is very low just like the puddle I hit after the great jump at the beginning of the alien world at 48:50. A third way is to fall in a split between two tight walls. You will see what I mean when you watch the movie (at 33:40). Now some miscellaneous tricks. At 33:15 I slowly slide up a steep wall and then move on through the skybrush. Sliding up a wall is easy. One just has to walk forward and if the wall is not too steep one gets up slowly. The skybrush is the outer border of the level. When seen from afar the game displays a sky there (That's why it is calles skybrush). But one can get inside and float through it since it acts as if it was water. Pretty strange ehh? I don't know either why it's like that. Anyway it allowes me to skip that dam so... Another trick is to use buttons through walls. When the player presses the use-key the game only checks if there is something in range that can be used. It does not check if there is a wall in between so it's possible to activate some buttons through walls. At 46:35 I shoot that guy with the helmet. This causes the scientist to run towards the end of the room where a door opens. Usually that door is opened by this scientist after a quite long briefing. But if you make the scientist run towards it it opens instantly. One more thing that needs to be explained: At 34:45 I jump along a seemingly vertical wall where actually I should fall down. That's possible because there is an invisible edge. It's not meant to be there. But when a map is made in the editor and it is compiled to be playable then sometimes such small invisible edges are created due to a flaw in the compilation routines. Mostly it is not even noticed but here it creates a cool shortcut There's one last thing I want to say: this movie is meant to be a fun movie! I do not want to hold a record with it for two reasons. Firstly the time is not measured very precisely in the .avi since I've also done some editing there. And I skipped the first (non-interactive) part of the intro. Secondly there are no fixed save points that determine where I may save and where I may not. It was up to me how often I saved. It's not very suitable for a competition. So just enjoy it If there are any questions feel free to contact me via e-mail: [email protected] or ICQ: 71141078 Have fun ! -think.circle- Endret 15. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Trodde det var et feilfritt løp jeg, men misforstod visst litt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå