Level_76 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Har nettopp installert FC2 på min lille server og får to [failed] ved oppstart. Disse er "smartd" og en til som jeg ikke rekker å se da maskinen blir ferdig med oppstart og gir deg beskjed om å logge inn. Er det noen som veit hva "smartd" er og hvordan jeg evnt. kan ordne opp og få [OK]? Makinen er en dual PIII 500 MHz, 655 MB SDRAM PC100, 2 SCSI disker (Quantum ATLAS III og Quantum Viking II) og en SCSI tapedrive. ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 3. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 smartd is a daemon that monitors the Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology (SMART) system built into many ATA-3 and later ATA, IDE and SCSI-3 hard drives. The purpose of SMART is to monitor the reliability of the hard drive and predict drive failures, and to carry out different types of drive self-tests. smartd manpage Systemet ditt skulle startet selv om smartd feilet. Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Systemet ditt skulle startet selv om smartd feilet. ... da maskinen blir ferdig med oppstart og gir deg beskjed om å logge inn... Mulig at det er noe problemer med konfigurasjonsfila til smartd. Ta en titt der, se om du finner ut noe fornuftig. Endret 4. juni 2004 av sim Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Smartd tror jeg har noe med harddisker som støtter smart-teknologi SCSI diskene dine gjør sikkert ikke det, og derfor feiler den du kan deaktivere den med chkconfig Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Oi, leste nok ikke nøye nok. Lenke til kommentar
Level_76 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Jepp! F ikk [Failed] pågrunn av at diskene ikke har SMART. Fant ut dette etter en stund med leting på Google! SCSI diskene er for gamle. Skal prøve å disable dem i chkconfig nå. Takk for svar ! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 "chkconfig [--level 3] smartd off" tror jeg er omtrent den komandoen som skal til Hvis du har x inne så er redhat-config-services et diggbart gui. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå