Gå til innhold

Støy fra CD-ROM, hvem er best og værst?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg både ny brenner og ny DVD til PC'en, men jeg har hørt noen maskineri som høres ut som et 4 motors propellfly når de er i bruk.

Hvilke merker kan anbefales når jeg vil ha minst mulig støy, og hvilke bør jeg styre unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

On 2002-04-13 13:43, Oxford skrev:

Jeg har planer om å kjøpe meg både ny brenner og ny DVD til PC'en, men jeg har hørt noen maskineri som høres ut som et 4 motors propellfly når de er i bruk.

Hvilke merker kan anbefales når jeg vil ha minst mulig støy, og hvilke bør jeg styre unna?

Pioner dvd er rask.Men du vill ikke ha støy da må du skaffe deg en cdrom/dvd som er mindre en 32x les på maks,Har selv en plextor 40xmax den bråker.Men er veldig rask
Lenke til kommentar

Det at en DVD-rom bråker under spilling av filmer er faktisk vannvittig irriterende. Jeg skal også kjøpe ny i nærmeste fremtid og lurer også på hvilken som er mest stillegående. På komplett.no står det at Pioneers DVD-106S er mer stillegående enn DVD-105S (som jeg har og bråker alt for mye under dvd-avspilling). Ellers har jeg ikke sett noen tester som har nevnt noe om støy under DVD-avspilling. De få som tar seg av støynivået er bare opptatt av støyen når de bruker den som CD-ROM.

Hvis noen har funnet noe på nettet ang. dette hadde jeg blitt veldig glad :smile:

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare finne en gammel 1 eller 2x dvdrom, da. disse bør jo ha lavere støynivå, siden dvd'en roterer senere.

husker ikke helt produsenten (creative, kanskje), men en kamerat av meg hadde en cdrom med turbo-knapp. vanligvis kjørte den på, la oss si, 12x .. når turboen ble presset inn, gikk den opp i 52x (og lydnivået økte betraktelig)

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-13 14:16, KidComa skrev:

Det at en DVD-rom bråker under spilling av filmer er faktisk vannvittig irriterende. Jeg skal også kjøpe ny i nærmeste fremtid og lurer også på hvilken som er mest stillegående. På komplett.no står det at Pioneers DVD-106S er mer stillegående enn DVD-105S (som jeg har og bråker alt for mye under dvd-avspilling). Ellers har jeg ikke sett noen tester som har nevnt noe om støy under DVD-avspilling. De få som tar seg av støynivået er bare opptatt av støyen når de bruker den som CD-ROM.

Hvis noen har funnet noe på nettet ang. dette hadde jeg blitt veldig glad :smile:

Under dvd avspilling skal den ikke bråke.For har du en 16x dvd så skal den kun bruke 1x undter avlesing av en film
Lenke til kommentar

Har en SONY 52x CD-rom. Den er svært stille i forhold til mange andre merker. En AOPEN 50x, som jeg har i en annen maskin bråker minst dobbelt så mye. Min gamle NEC 32x var også mer bråkete en SONYen.

Ble selv overrasket over det lave støynivået fra SONY.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...