Gå til innhold

Shutdown under spilling

Svulst

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig satt sammen en pc (AMD Athlon XP2800+ og et ABIT KV7 (socket A))..

Idag hentet jeg det nye skjermkortet, et Saphire Radeon 9600XT 128mb.

Jeg satte det inn i PC'n og gledet meg over den gode grafikken.. Men så.. etter jeg la inn "Knights of the old republic" og spilte det med høy oppløsning og smooth grafikk slo hele PC'n seg av mens den ulte værre! :eek:

Jeg prøvde å starte den på nytt igjen, men da virket det som om skjermkortet var dødt.. jeg hørte at disken og viftene fyrte opp, men det var ikke noe liv i skjermen..

Jeg tok tilslutt å vippet ut bios-batteriet og lot den være i 1 minutts tid.. Først da startet den som før..

Hva er dette?! :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
b1n2:

Jeg flasher vel bios når jeg tar ut batteriet? Da startet den igjen...

MEN!

Kan skjermkortet ha blitt for varmt??

klart det kan ha blitt for varmt.. Men hva slags kabinett har du? og har du vifter? har skjermkortet vifte?

og for all del.. går de rundt? husket å sette i strømkabelen til vifta på skjermkortet.. hvis du må det? ekke kjent med radeon kort :)

Endret av Murty
Lenke til kommentar
har 2 stk kabinettvifter.. de går rundt :yes:

Skjermkortet har ingen strømmledning å sette i... :no:

Finnes det et program som tester hva systemet tåler før det bryter sammen som mitt gjorde nå?

Ja det finnes slike programmer. har ikke navn på de selv.. men sikkert andre som har det her.. Men har du avlest temperatur på hovedkort og cpu? f.eks: i bios...

Lenke til kommentar

52 grader idle kan indikere et varmerelatert problem. Har du en for svak kjøleløsning på prosessoren vil den klatre veeeldig høyt under spilling og enten kræsje eller så slår hovedkortet seg av fordi tempen på prosessoren overstiger maksverdien for hva som er forsvarlig å kjøre.

*edit*

Hvis den ulingen hørtes ut som en brannbil så skrudde pcen seg av pga overoppheting.

Endret av Ash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...