aavar Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei Jeg har akurat bygd meg ny pc med følgende komponenter: Kingston 256MB DDR 333MHz PC2700 non-ECC Shuttle SN41G2 XPC barebone PC socket-A AMD Athlon XP 2500+ 333FSB To gamle disker Plexwriter 24x cd-brenner Jeg lurer da på hva jeg kan gjøre for å få denne litt mindre støyende. De 4 kildene til støy er jo: * Diskene - Jeg husker at Seagate hadde noen disker som het "silentdrive" eller noe lignende. Finnes noe slikt lengre? * CPU-Vifte - Forslag til erstattining? CD-ROM - egetntlig ikke så mye støy fra denne at det gjør noe. * PSU-Vifte - Forslag til erstattning? * Skjernkort/chipset-vifte - Jeg vet ikke om det er chipset eller skjerkort som har vifte her, men kan den erstattes med en mer stillegående vifte eller eventuelt bare en ny ribbe? Eventuelt noen andre forslag til støydemping? MVH Aavar Magnus Stava Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Sharkoon er bra, ja. Klipp også vekk gitteret på baksiden, der hvor varmluften kommer ut. Seagate Barracuda-diskene eller nyere Samsung-disker er svært stillegående. Til PSU-viften kjøper du en 40x40x10mm Papst-vifte, og det samme kan du vel hive på "skjermkortet". Lenke til kommentar
aavar Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Er Papst eller Sharkoon mest stillegående? (Tenker på til psu og cpu) Finnes det foresten ikke noen ribbe man kan sette på "skjermkortet" som kan erstatte vifta? Altså, uten vifte tenker jeg på... MVH Aavar Magnus Stava Lenke til kommentar
aavar Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Kan jeg for eksempel bruke denne http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...agerantall=10pl eller denne http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...agerantall=10pl på skjermkortet? MVH Aavar Magnus Stava Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå