Bøgge Bakken Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Har fått tak i et Intel ServerSet II Hovedkort og har tenkt og bygge en server. Den skal server ca 10 maskiner. Her er bruksområdene den skal brukes til: * Dele internett * Dele E-post til de foskjelige maskinene * Brukes til spillserver under LAN * Brukes som en filserver Internettdelinga skal bli av en ADSL linje når det kommer hit. Hver familimedlem må ha en brukerkonto som de kan bruke for og logge seg innpå serveren for og få tilgang til Internett og E-post. Videre hadde jeg tenkt at hvert familimedlem skulle få litt plass på serveren til egne dokumenter. Når det er LAN i huset (Som det veldig ofte er) skal serveren også brukes som en Spillserver. De som kommer på LAN (Gjestene) skal få sin egen konto som de kan få tilgang til internett og en mappe som det ligger drivere, patcher og lingende. De skal i tillegg kunne uploade filer til serveren. Dette er Hardwaren jeg har nå. * Intel ServerSet II Hovedkort * Plextor UltraPlex 40xMAX * Plextor PlexWrither 8x/2x/20x * IBM 18GB 7200 PRM Hovedkortet har integret SCSI kontroller, skermkort og nettverkskort. Det vi mangler av hardware er prosessor(er) og ram. Har tre spørsmål: Er dette hovedkortet bra? Hvor krafdig prosessor(er) må jeg ha til dette oppsette (Støtter kun Pentium III)? Hvor mye ram vil jeg trenge til dette oppsette? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Vet ikke helt åssen OS og spill du skal server med maskinen din høres farlig ut som min "server". Dersom spillet er CS (krever lite ram/cpu) og OS'et er Win2k Server skulle jeg tro 256mb klarte seg selv om 512 sikkert er en merkbar oppgradering. CPU, tipper du kan bruke Coppermine (533~1133MHz) så her er vel en P3 600~800 med 100MHz FSB det du ser etter - det holder også i lange baner. PS! Sørg bare for at OS og spillene du hoster ligger på SCSI - data/divx/mp3 kan fint deles fra IDE disker. PS2! Sett opp prioritet på spill server (above normal) så lagger det ikke uansett hvor mange som bomber ftp'n din. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Endelig at en som svarte. :smile: Jeg skjekket på intel sine hjemmesider og der sto det at den kunn støttet PIII med 133 MHz buss. Må prøve og skaffe meg 2 slika. (" stykker er lik brifefaktor ) _________________ Du vil alltid finne en som har en bedre PC en dei! [ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-04-15 14:05 ] Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Høres jo grei ut den da ! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Høres jo grei ut den da ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå