Jooakim Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg er ganske n00b når det gjelder internett, og nettverk.... Hva er en router? Hvordan åpner jeg routeren? Hva skjer når jeg åpner routeren? Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 En router fordeler internett-linja di mellom flere maskiner. ADSL-(eller isdn-) linja di klarer egentlig bare å "snakke" med EN maskin om gangen. Hvis du har en router, så "snakker" DEN med adsl-linja di og alle pc'ene "snakker" med routeren... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Man slipper å kobele seg på internett selv. Når du startet maskinen så har du internett på 1 sek... Altså, routeren kobler til internett for deg!, hvis du skjønner Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg er ganske n00b når det gjelder internett, og nettverk....Hva er en router? Hvordan åpner jeg routeren? Hva skjer når jeg åpner routeren? En router kan omtales som internetts post-ansatte Den sitter på informasjonen som gjør det mulig å få sendt informasjon til riktig mottager. Er adressen ukjent for en router, spør den en av sine kollegaer. Ved gal adressebruk sendes posten tilbake til avsender.Ved tilkobling av LAN mot internett vil routeren være en sentral enhet som gjør det mulig for flere datamaskiner i et LAN å være tilkoblet internett samtidig. Routeren sørger for at data havner der de skal gjennom protokoller, MAC- adresser og IP. adresser. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Takk for infoen Men hvordan åpner man den? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Takk for infoen Men hvordan åpner man den? Hvordan router har du ? Hvilken isp? Endret 3. juni 2004 av Kuffe Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 En router kan omtales som internetts post-ansatte Den sitter på informasjonen som gjør det mulig å få sendt informasjon til riktig mottager. Er adressen ukjent for en router, spør den en av sine kollegaer. Ved gal adressebruk sendes posten tilbake til avsender.Ved tilkobling av LAN mot internett vil routeren være en sentral enhet som gjør det mulig for flere datamaskiner i et LAN å være tilkoblet internett samtidig. Routeren sørger for at data havner der de skal gjennom protokoller, MAC- adresser og IP. adresser. Vel, det beskriver jo en switch nesten like mye da... En router er ogsp en DHCP, altså den kan definere et netverk, gi ut IP'er osv til maskiner slik at du slipper å definere de selv på hver enkelt maskin. Du definerer bare subnet og fra hvilken Ip range den skal gi ut ifra. Den kan også inneholde en brannmur f.eks. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 En router kan omtales som internetts post-ansatte Den sitter på informasjonen som gjør det mulig å få sendt informasjon til riktig mottager. Er adressen ukjent for en router, spør den en av sine kollegaer. Ved gal adressebruk sendes posten tilbake til avsender.Ved tilkobling av LAN mot internett vil routeren være en sentral enhet som gjør det mulig for flere datamaskiner i et LAN å være tilkoblet internett samtidig. Routeren sørger for at data havner der de skal gjennom protokoller, MAC- adresser og IP. adresser. Vel, det beskriver jo en switch nesten like mye da... En router er ogsp en DHCP, altså den kan definere et netverk, gi ut IP'er osv til maskiner slik at du slipper å definere de selv på hver enkelt maskin. Du definerer bare subnet og fra hvilken Ip range den skal gi ut ifra. Den kan også inneholde en brannmur f.eks. Er med jeg , prøvde bare å forklare det litt enkelt Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Takk for infoen Men hvordan åpner man den? Hvordan router har du ? Hvilken isp? hvordan kan jeg få vite det? Lenke til kommentar
huf Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Og kryptering av informasjon. For eks. WEP Endret 3. juni 2004 av huf Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Og kryptering av informasjon. For eks. WEP. den linken funket jo Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Takk for infoen Men hvordan åpner man den? Hvordan router har du ? Hvilken isp? hvordan kan jeg få vite det? Hvem leverer bredbånd til deg(leverandør) Chello, Ngt, telnor, catch osv..... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Takk for infoen Men hvordan åpner man den? Hvordan router har du ? Hvilken isp? hvordan kan jeg få vite det? Se på merket og model på routeren ISP: feks. Telenor, tele2 , nextgentel osv! PS: Hvis du har Telenor, så husk å skriv hele e-mailen på brukernavn i router innstillingene! Lenke til kommentar
huf Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Og kryptering av informasjon. For eks. WEP. den linken funket jo Funker nå. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 hvor er routeren da? Jeg har Telenor Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Og kryptering av informasjon. For eks. WEP. den linken funket jo Funker nå. Nei Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 hvor er routeren da?Jeg har Telenor Hvor? Hvis du ikke har kjøpt enda, så må du finne deg en da... (Hvis du skal ha router i det heletatt da!) Jeg annbefaler min (Som er på tilbud på komplett denne uken!!!): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118982&view=detailed Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Og kryptering av informasjon. For eks. WEP. den linken funket jo Funker nå. Nei Funker for meg... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Funker for meg... Merklig, jaja, whatevah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå