RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Min kjære mor har akkurat bestemt seg for at hun er lei alle ledninger over alt. Hun er ikke helt n00b når det gjelder data, men kan INGENTING på hardware fronten. Til tross for dette har hun altså fire pc'er i huset koblet i nettverk. Nå har hu som sagt godt lei av ledninger. Trådløst tastatur greide hun å sette på selv (HURRA!!!), men trådløst nettverk ville hun ikke prøve seg på en gang og spurte om jeg kunne sette det opp for henne. Jeg har heller aldri vært noe særlig borti trådløst nettverk, men jeg skjønner i det minste litt mer på hardware siden enn det hun gjør. Lurte bare på om det var noe jeg burde være obs på når jeg nå skal sette opp et trådløst nettverk for første gang. Hun har kjøpt en av disse, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118982&cks=WOF , og fire av disse, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122836&cks=PRL ... Setter pris på alle råd og vink jeg kan få... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) - sett på kryptering (husker ikke hva det forkortes som) - sett på begrensing på MAC, slik at kun de nettverkskortene dere har får tilgang til det trådløse nettet. - skru av SSID broadcast tror forøvrig ikke du behøver å bumpe opp en tråd en time etter at du skrev første innlegg. Endret 3. juni 2004 av |FSK| Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 tror forøvrig ikke du behøver å bumpe opp en tråd en time etter at du skrev første innlegg. Nei vet det, bare jeg som ikke gadd å vente... tenkte kanskje det hjalp hvis noen så den på hovedsiden... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 ....og det hjelper betydelig om du svarer på om du har fått svar på spørsmålet ditt. ellers famler vi i blinde.... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 det skal vel funke fett med de to tingene.. ikke veldig dyre heller så jeg ville kjøpt de hvis jeg ikke hadde no annet.. Har en Linksys men bare 11mbps nettverkskort. men den funker helt fett Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis du skal bruke 54Mbit usb-plugg, bør du passe på at alle pc'ene har USB2. hvis du har noe eldre maskiner vil du ikke få maks fart. Men det duger nok til surfing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå