RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 WHO bruker pengne på å kurer folk for musesyken og dårlig syn som skyles pcer Er det det som kalles skjebnens ironi? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg herved ta pantent på "å ser på" websiden www.hw.no Alle faste og ikke faste medlemer må betale meg! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 gates er jo den privatpersonen i verden som gir mest penger til veldedighet, så det er jo ikke bare ondt i alt han gjør, selv om enkelte skal ha det til at han er fanden sjøl. bill gates gir mer til WHO enn USA gjør. Sier litt. Og de pengene får han ved å selge dritt til folk som ikke vet annet. Han har kjørt monopol på OS, så de felste vet knap hva Mac eller Linux er. WHO bruker pengne på å kurer folk for musesyken og dårlig syn som skyles pcer ikke gå inn på det i denne posten, det der er langt of topic denne tråden handler om patent på dobbelklikking og ikke monopol på os lag ny tråd hvis dere vil diskutere alt annet om ms og sånn Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 WHO bruker pengne på å kurer folk for musesyken og dårlig syn som skyles pcer Er det det som kalles skjebnens ironi? Sikkert. Men hvordan blir dette da? Skal man ha egenlagde mus for Windows med to knapper og engne for Linux med en knapp? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det stod i VG for en stund tilbake i tid at det var IKEA sjefen som var den rikeste i verden, Bill tror jeg lå som nummer 2. Eh, det er ikke helt riktig. Det var noe Aftonbladet fant på, de utførte en veldig kreativ måte å beregne hvor mye Kamprad var verdt, som visst nok var ganske så feil. Det sa til og med Kamprad selv. Pass på det du leser i VG, eventuelt Aftonbladet... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 gates er jo den privatpersonen i verden som gir mest penger til veldedighet, så det er jo ikke bare ondt i alt han gjør, selv om enkelte skal ha det til at han er fanden sjøl. bill gates gir mer til WHO enn USA gjør. Sier litt. Og de pengene får han ved å selge dritt til folk som ikke vet annet. Han har kjørt monopol på OS, så de felste vet knap hva Mac eller Linux er. WHO bruker pengne på å kurer folk for musesyken og dårlig syn som skyles pcer ikke gå inn på det i denne posten, det der er langt of topic denne tråden handler om patent på dobbelklikking og ikke monopol på os lag ny tråd hvis dere vil diskutere alt annet om ms og sånn Hmmmmm. Han har jo kjørt monopol på OS. Men nå tar han patent på dobbeltklikk. Da kjører han enda mer monopol på på alt. Det blir jo urettferdig for alle andre OS. Dessuten er jo dobbeltklikkinga i OSet. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 At Gates gir så mye til veledighet (var et innlegg i tråden "bill gates har sagt det" som viste alt han gav et år, og skal medgi at det var en god del) tror jeg han har litt gevist på selv. For det første gir det han et "snill mann"-inntrykk, for det andre får han mer goodwill med mydighetene i USA og dessuten tror jeg han oppnår skattefordeler med å gi vekk penger. Han slipper å brenne inne med for mye penger å betale skatt av. Alltid flere sider av en sak. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 At Gates gir så mye til veledighet (var et innlegg i tråden "bill gates har sagt det" som viste alt han gav et år, og skal medgi at det var en god del) tror jeg han har litt gevist på selv. For det første gir det han et "snill mann"-inntrykk, for det andre får han mer goodwill med mydighetene i USA og dessuten tror jeg han oppnår skattefordeler med å gi vekk penger. Han slipper å brenne inne med for mye penger å betale skatt av. Alltid flere sider av en sak. så du ser på den som en uting at han gir bort penger, eller har jeg misforstått deg nå? on-topic: tror ikke det kommer til å skje noe som helst med det patentet, er mange patenter som bare ligger døde uten at folk krever rettigheter for dem. Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 At Gates gir så mye til veledighet (var et innlegg i tråden "bill gates har sagt det" som viste alt han gav et år, og skal medgi at det var en god del) tror jeg han har litt gevist på selv. For det første gir det han et "snill mann"-inntrykk, for det andre får han mer goodwill med mydighetene i USA og dessuten tror jeg han oppnår skattefordeler med å gi vekk penger. Han slipper å brenne inne med for mye penger å betale skatt av. Alltid flere sider av en sak. En annen måte å se det på: Hvor lite gir egentlig USA? Når en privatperson kan gi mere? USA holdt jo på å miste sin faste plass i sikkerhetsrådet i FN pga av manglende betaling... Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hva skjer med GIF patentet forresten. Mener å hørt noe om det i det siste men husker ikke hva... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Støtt et fritt Internett! Støtt fri programvare og informasjonsflyt! Hindre at slike syke patentregler også innføres i Europa! KNUS demonen! (Folk har allerede ytret meninger om saken som ligger svært nært mine, så jeg benytter heller anledningen til å komme med noen informative nettsteder). IN A WORLD WITHOUT WALLS AND FENCES, WHO NEEDS WINDOWS AND GATES? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 veggis: Nei, er aldri en uting å gi bort penger til organisasjoner som prøver å stable vår skakkkjørte jord opp på bena. Men jeg tror han har flere hensikter, for å si det slik. Men hele forrige innlegget mitt penset desverre elegant off topic, så vi svinger elegant inn igjen og tenker høyt at gokken som foreslo dobbelklikk patenten sikkert ble nektet sex av dama si og dette er hans måte å hevne seg på verden. *smile* Apropos IT-patenter, går ikke Compuchange's GIF pantent ut i disse dager? Hurra, billigere bildebehandlingsprogrammer Lenke til kommentar
Fury Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Noen her har oversett den ikke så ubetydelige setningen: on "limited resource computing devices" Det er ikke snakk om vanlige stasjonære PC'er, og heller ikke bærbare datamaskiner (laptops og notebooks), men PDA'er og andre små enheter. Det er sikkert ikke engang snakk om en mus, men en peke-pen eller rett og slett fingeren din! Og hva jeg vet er at Linux ikke er så tung på den fronten. Men hva med Palm OS, eller Symbian? Må de betale patent-penger for at du kan trykke to ganger på skjermen for å få en annen "respons"? Uff, blir for dumt... Endret 3. juni 2004 av Fury Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Hva skjer med GIF patentet forresten. Mener å hørt noe om det i det siste men husker ikke hva... Verden har tatt et skritt videre, og benytter nå PNG, så status til GIF-patentet er irrelevant (men beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt - vet rett og slett ikke). Can you smell the freedom? Endret 3. juni 2004 av gspr Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Apropos syke patenter... Visste du at du kan ta patent på en bestemt DNA-rekke. Lurer på om jeg skal ta med min dyrebare sæd ned på et patentkontor og se hva de sier når jeg vil ta patent på mitt avkom!!! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Verden har tatt et skritt videre, og benytter nå PNG, så status til GIF-patentet er irrelevant (men beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt - vet rett og slett ikke). Can you smell the freedom? Ja, PNG er helt klart mye bedre enn gif og jpg til bruk i websider. MEN (og der er alltid et men), Microsofs Internet Explorer, som over 95% av verdens surfende befolkning finner for godt til å bruke, rett og slett fordi den ligger rett i trynet deres når de installerer sitt fargesprakende operativsystem, har en *bedreten* støtte av png-formatet, som gjør at utbredelsen ikke tar helt av. Mozilla, Netscape, Opera osv elsker png og støtter det skikkelig fullt ut. Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvorfor all denne MS hetsen? Alt for mange usaklige innlegg angående Bill Gates og Microsoft. Årsaken til at MS antagelig forsøker å ta patent på alt de baserer industrien sin på er ene og alene å slippe alskens søksmål. Om de ikke hadde tatt patent på dette kunne andre igjen gjøre det, og siden MS ikke akkurat er et fattig selvskap ville kanskje riskikoen for eventuelle søksmål være stor. Når det skal være sagt synes jeg selvfølgelig at saken i seg selv er helt latterlig. At man kan ta patent på ting man selv ikke finner opp og som har vært i bruk i lengre tid finner jeg komisk. Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvorfor all denne MS hetsen? Alt for mange usaklige innlegg angående Bill Gates og Microsoft.Årsaken til at MS antagelig forsøker å ta patent på alt de baserer industrien sin på er ene og alene å slippe alskens søksmål. Om de ikke hadde tatt patent på dette kunne andre igjen gjøre det, og siden MS ikke akkurat er et fattig selvskap ville kanskje riskikoen for eventuelle søksmål være stor. Når det skal være sagt synes jeg selvfølgelig at saken i seg selv er helt latterlig. At man kan ta patent på ting man selv ikke finner opp og som har vært i bruk i lengre tid finner jeg komisk. En annen grunn til at de søker om alle de patentene er at de faktisk er ute etter å tjene penger og det er jo faktisk bare sunn forretnings-sans å ta de patentene. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Om de ikke hadde tatt patent på dette kunne andre igjen gjøre det, og siden MS ikke akkurat er et fattig selvskap ville kanskje riskikoen for eventuelle søksmål være stor.. Her tror jeg absolutt inne på noe. I USA kan man ikke være for forsiktig når det gjelder søksmål Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Apropos syke patenter...Visste du at du kan ta patent på en bestemt DNA-rekke. Lurer på om jeg skal ta med min dyrebare sæd ned på et patentkontor og se hva de sier når jeg vil ta patent på mitt avkom!!! Jepp, det er helt SYKT! Vi hadde nettopp en ganske opphetet diskusjon om dette i biologien (som jeg for øvrig burde lest til eksamen i nå, heh) - til slutt ble vi ganske enige om at dette ER å ta patent på liv. Man oppdager DNA-sekvenser - man oppfinner dem ikke! Det ligger en viktig forskjell her. Verden er på vei gale veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå