Gå til innhold

Baldurs Gate - starte å spille 1eren eller 2eren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri vært noen RPG-entusiast, men kunne godt tenke meg å teste dette spillet ettersom det har fått så mye skryt.

Noen som kunne gitt meg en liten briefing på hva spillet går ut på?

Kan ikke komme med en kort briefing, men BG er egentlig ikke det beste stedet å starte. NWN er et forenklet BG, prøv heller det :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har aldri vært noen RPG-entusiast, men kunne godt tenke meg å teste dette spillet ettersom det har fått så mye skryt.

Noen som kunne gitt meg en liten briefing på hva spillet går ut på?

Kan ikke komme med en kort briefing, men BG er egentlig ikke det beste stedet å starte. NWN er et forenklet BG, prøv heller det :yes:

tror ikke det er veien å gå...

har spilt igjennom hele BG, men ikke hele NWN... jeg synes Baldurs Gate er bedre, men det er sikkert en smakssak...

Og Baldurs Gate var mitt første møte med rollespill for å ha sagt det... og absolutt ikke det siste.

En oppsummering av hva det går ut på: Du skal styre en gruppe mennesker (gruppen blir på opp til 6 karakterer) som skal gå rundt i verden på eventyr... Jeg mener at rollespill er som en interaktiv film hvor du bestemmer hvilken retning filmen skal ta (er du god eller ond, hvordan løser du det og det oppdraget). Mye underholdning i vente der.

Det finnes mange spill som ligner på Baldurs Gate, og blandt de beste finner vi Icewind Dale I og II

Lenke til kommentar
Begynn med 1'ern ja. Da får du med deg hele historien fra starten av. Dessuten er 1'ern bedre enn 2'ern :)

Haha, ikke sjangs. 2a er bedre. ;)

Men enig at du bør starte med 1a. Blir mer sammenheng i historien. Du får også litt også andre, mer pratiske, fordeler ved å spille 1a først da du f.eks. kan finne bøker som forbedrer character'n din.

Tar også veldig lang tid å spille gjennom hele serien, men det er nå en annen sak :)

Lenke til kommentar

:w00t: BALDURS GATE I og II er konge :w00t:

Som mange andre anbefaler jeg deg å prøve 1'ern først for å få litt mer sammenheng og så ta 2'ern.

Har selv spilt igjennom begge minst tre ganger. (er ikke helt sikker)

Etter det anbefaler jeg deg å alle andre som liker Baldurs Gate og laste ned de uoffisielle utvidelsene:

The Darkest Day (Baldurs Gate II)

Dark Side of the Sword Coast (Baldurs Gate I

Lenke til kommentar

For å si det ganske så enkelt er Baldurs Gate 1 det beste rollespillet jeg noen gang har spilt. Det er utrolig vakker musikk på det, og historien er så fordypende, at du driver egentlig å spiller ei bok.

En og en hver som liker RPG sånn som Morrowind og lignende, vil ELSKE Baldurs Gate.

tro meg...

Det er mange viktige avgjørelser i livet. At du velger å prøve Baldurs Gate er en av disse "viktige avgjørelsene"

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å begynne på eneren, men det tok for lang tid så jeg gikk heller løs på toeren. Gikk helt greit, og jeg tror jeg fikk med meg mye av storyen. Så det er ikke et must a starte på eneren.

Kanskje jeg burde pusse støvet av mine baldurs gate cder. Må vel finne meg en nettbutikk som selger Throne of Bhaal også

Lenke til kommentar

anbefaler virkelig eneren først da en rekke historie-elementer fra eneren dukker opp i toeren og skaper mer bredde/enda bedre historie i spillet (mener jeg). bg1 bærer riktignok litt preg av å være gammelt, men er fremdeles svært spillbart. anbefaler deg virkelig å ta deg et kjapt dukk ned i ad&d-reglene før du begynner! ganske komplisert/avansert spill sammenlignet med f.eks diablo 1&2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...