Gå til innhold

Klokke med binær representasjon av tid

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det går an å få fatt i en av disse klokkene som representerer tid ved hjelp av binærtall?

Hvis jeg bestiller fra danmark blir jeg nødt til å betale over 500,- i alt. Det synes jeg er litt i overkant for billig elektronikk, så hvis noen f.eks. har en norsk link hadde det vært flott.

En slik: Link til Nerdorama.com

--

faidroz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Jeg tenkte jeg skulle bruke den som en gave til en flink mattelærer (og nei, det er ikke smøring), som interesserer seg for binærsystemet (alle operasjoner en datamaskin benytter seg av koker i bunn og grunn ned til addisjonsprinsippet.) Kunne godt tenkt meg den selv, men synes vel at 500 spenn er dyrt for denslags.

Jeg synes selv at binærsystemet er langt ryddigere enn 60-tallsystemet ;)

--

faidroz

Lenke til kommentar
Fy faen så nerd!! må jeg få spørre om hva du skal med den??? den er ubrukelig da... må tenke deg ihjel for å finne ut hva klokka er??

Man blir jo fort vant til det, personlig synes jeg klokka er for lite nerd, den "jukser"

Den representerer nemlig ikke hvert enkelt tall som binært, den representerer bare ett og ett siffer binnært, og da er man jo tilbake til titallsystemet, en "ekte" binær klokke må du kunne skjønne uten å kunne titallsystemet.

AtW

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Jeg tenkte jeg skulle bruke den som en gave til en flink mattelærer (og nei, det er ikke smøring), som interesserer seg for binærsystemet (alle operasjoner en datamaskin benytter seg av koker i bunn og grunn ned til addisjonsprinsippet.) Kunne godt tenkt meg den selv, men synes vel at 500 spenn er dyrt for denslags.

Jeg synes selv at binærsystemet er langt ryddigere enn 60-tallsystemet ;)

--

faidroz

Det er ett nork firma som selger binære armbåndsur (matrix binary watches eller noe), men det skal litt mer til at man bruker det da, den er også "ekte" binær.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...