Tr1llobite Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8mb cache 7200 rpm Disk som har blitt skadet på en eller annen måte. Problemet er at når jeg booter med den andre disken(40gb WD), ved å velge en annen boot-disk fryser maskinen når windows har startet opp. Jeg kjører WindowsXP 64-bit edition akkurat nå (for å fikse problemet), og jeg har alle drivere. Det samme problemet har jeg når jeg booter fra S-ATA'en. Der har jeg installert både en 32 og en 64 bits versjon av WinXP. Er det mulig at disken har blitt fysisk skadet, eller må jeg formatere den fullstendig (write zeros to drive)? Dette var ihvertfall j***** irriterende, for nå mistet jeg absolutt alt jeg hadde (mye viktig). Forresten så har jeg et MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort, hvis noen kan få noe spesielt ut av det. En siste ting: Hvor skaffer jeg programmer som formaterer disken helt (slik som superdiag, som de bruker internt i datakjeden)? Takk på forhånd (hvis dere gidd, da)! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå