Gå til innhold

Problem med windows boot på ny maskin

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette her er helt riktig kategori, hvis det ikke er det, får en mod flytte denne :)

Jeg har satt sammen ny maskin nå, har tatt hdd fra den tidligere maskinen min, med OS, og satt inn i den nye. Maskinen starter helt fint, helt til den skal boote windoze. Da kommer det en stygg og ekkel bluescreen :( Da jeg så den første gang tenkte jeg at disken sikkert var blitt skadet i flyttingen fra gammel til ny maskin, men den gang ei: satte disken tilbake i den gamle maskinen, og da funket alt strålende :mad::ermm: Tenker på at det kanskje er noen drivere som bør slettes, men det skal vel ikke være nødvendig det heller?

Så er da spørsmålet: Er det noe av den nye hardwaren min som ikke funker ordentlig? Den bør jo det, da den kommer seg så langt som til boot av XP :hmm: Jeg har vært inne på tanken om formatering, men jeg vet ikke om jeg orker det "stresset", hvis det er en løsning på problemet.

Vet ikke om noen skjønte så mye av det innlegget her, men hvis de som gjorde det kunne gitt meg en tilbakemelding, så hadde det vært fint :)

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt må du formatere og sette opp hardisken for det nye hardwarn

Ber om bråk når du gjør det slik.Klart at den nye hardwarn må få rette

drivere lastet på harddisken.

Det er jo bare en kosejobb på et par dager.Og da blir det slutt på bluscreen.

Endret av Raper
Lenke til kommentar

før du begynner å formatere og stresse:

hvis du har windows xp, så kan du bare ta å sette inn windows cd'en, og så velger du: reparer et eksisterende windows xp os (ikke helt korrekt tekst, men du forstår det sikkert alikevel). vet ikke om du har de sammen valgene på de andre windows versjonene. dette forutsetter selvfølgelig at det er windows det er snakk om. er det linux, så er jeg ikke helt sikker på hvordan det skal gjøres/om du må reinnstalere.

folk kan si hva de vil, det funket på min maskin når jeg byttet hardisk (os-harddisken ja) fra en annen maskin til min, og tok reparer. prøv det først du :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er windows XP det er snakk om. Skjønner hva du mener også Seph, har vært inne på den muligheten også. Kjenner flere som bare har byttet disk fra en maskin til en annen, uten konflikter, deriblant meg. Det er derfor det er litt rart at det ikke funker denne gangen.

Får finne frem XP cd'en og prøve. Men det får bli i morgen ;) Skole i morgen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...