Gå til innhold

Lakkering av kabinett - må det pusses først?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på det samme jeg og.. har funnet ut at man må slipe ned litt i lakken slik at den nye får noe og feste seg i eller no slikt.. kan bare bruke vanlig pussepapir og lage "riller" i lakken..

Edit: innlegg 300

Endret av majuz
Lenke til kommentar
det løner seg og pusse det først ja sån at lakken får festa seg orgetlig

PS:IKKE KJØP BILTEMA LAKK bare renner og kødder

all lakk kan renne :p

Men biltemalakken trur jeg folk burde holde seg unna ja :yes:

Fant 3 nye spraybokser med signalrød quick lakk i boden :D driver å modder servern nå ;)

Lenke til kommentar

Du bør iallefall pusse over det så det blir slett og alle eventuelle fettflekker er fjernet , skulle det vere små ujevnheter ruker du sprøytesparkel,dette er som en tykk lakk og får køpt på spraybokser. Når det er tørr sliper du over med 1000 -1200 papir fjerner alt støv så kan du lakkere over dette .

Lenke til kommentar

Har lakkert kabinettet mitt nå. Jeg spraya lakk rett på, bare vaska av møkk og slikt før. Men har du en del riper i kabinettet bør du pusse vekk det. Man kan vel bare kjøpe lakk fjerner og få vekk all lakken og så spraye på grunning og kansje pusse litt til helt til det er helt jevnt og fint. Klarlakk er vanskelig å bruke og er ikke noe fint med mindre du vil ha et blankt kabinett.

Hvis du ikke har lakkert med sprayboks før burde du kjøpe en bred dyse som du kan bytte ut med den som allerede er på boksen. Hvis du skal lakke med den vanlige dysa så vil det høyst sansynlig bli sånne lakk striper ( elns ) For å forhindre det må du lakke en vei og så motsatt vei etterpå.

Og en siste ting; IKKE kjøp biltema lakk ! Den er ikke noe bra i det hele tatt.

( dette er råd jeg har fått fra faren min sp don't blame me ( eller hvordan det skrives ) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...