Wizendraw Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Topicen sier vel det meste, men... Det jeg lurer på er om man må pusse ned lakken på kabinettet før man lakkerer på nytt. Kan samtidig spørre om hvor mange forskjellige typer lakk jeg må ha (grunning, klarlakk, mattlakk osv) Lenke til kommentar
majuz Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) lurer på det samme jeg og.. har funnet ut at man må slipe ned litt i lakken slik at den nye får noe og feste seg i eller no slikt.. kan bare bruke vanlig pussepapir og lage "riller" i lakken.. Edit: innlegg 300 Endret 3. juni 2004 av majuz Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja du burde vel pusse det for å få et bra resultat..du kan bruke vanlig lakk på spraybox til metall..eller gå på Biltema e.l. og høre der. Eller en malingsforretning.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja du burde vel pusse det for å få et bra resultat..du kan bruke vanlig lakk på spraybox til metall..eller gå på Biltema e.l. og høre der. Eller en malingsforretning.. Ikke bruk biltema lakk!!! Quick lakk er bra, koster 80kr for en boks Lenke til kommentar
Pufhead Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 det løner seg og pusse det først ja sån at lakken får festa seg orgetlig PS:IKKE KJØP BILTEMA LAKK bare renner og kødder Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 det løner seg og pusse det først ja sån at lakken får festa seg orgetligPS:IKKE KJØP BILTEMA LAKK bare renner og kødder all lakk kan renne Men biltemalakken trur jeg folk burde holde seg unna ja Fant 3 nye spraybokser med signalrød quick lakk i boden driver å modder servern nå Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 det løner seg og pusse det først ja sån at lakken får festa seg orgetligPS:IKKE KJØP BILTEMA LAKK bare renner og kødder Ok..hehe..men de selger vel flere typer lakk på Biltema? Lenke til kommentar
Pufhead Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det FINS ikke kvalitet på biltema lakken basta gå heller til en maller foreting og kjøp der Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Du bør iallefall pusse over det så det blir slett og alle eventuelle fettflekker er fjernet , skulle det vere små ujevnheter ruker du sprøytesparkel,dette er som en tykk lakk og får køpt på spraybokser. Når det er tørr sliper du over med 1000 -1200 papir fjerner alt støv så kan du lakkere over dette . Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du bør helst slipe det ned ja, ellers vil ikke lakken feste seg ordentlig, det er jo litt kjedelig. PS: snakker av erfaring! skal fjerne all lakken inni i mitt tower Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har lakkert kabinettet mitt nå. Jeg spraya lakk rett på, bare vaska av møkk og slikt før. Men har du en del riper i kabinettet bør du pusse vekk det. Man kan vel bare kjøpe lakk fjerner og få vekk all lakken og så spraye på grunning og kansje pusse litt til helt til det er helt jevnt og fint. Klarlakk er vanskelig å bruke og er ikke noe fint med mindre du vil ha et blankt kabinett. Hvis du ikke har lakkert med sprayboks før burde du kjøpe en bred dyse som du kan bytte ut med den som allerede er på boksen. Hvis du skal lakke med den vanlige dysa så vil det høyst sansynlig bli sånne lakk striper ( elns ) For å forhindre det må du lakke en vei og så motsatt vei etterpå. Og en siste ting; IKKE kjøp biltema lakk ! Den er ikke noe bra i det hele tatt. ( dette er råd jeg har fått fra faren min sp don't blame me ( eller hvordan det skrives ) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå