Pansergnom Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) hvis du skal ha windows må du ha større prossessorer. hvorfor ikke gjøre det enkelt: kjøp en apple emac med combo-drive på eplehuset.no til ca kr 7500,- da for du 1.25 ghz powerpc g4 prossesor og 40gb harddisk. og du får apples nyeste programvarepakke; os x panter og ilife og mye mer!! en bra alroun maskin til en bra pris!!!!!!!!! Hvor gammel er du? STØRRE prosessorer? Dessuten spør kissa etter deler til ny PC ikke en MAC Legg til 10x "!" og så ser alt ENDA mye bedre ut... Endret 6. juni 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Har cd-rom, disket-rom, skjerm. har jeg glemt noe annet viktig?? Tastatur, mus og musematte? Man kommer ikke langt uten det. Endret 6. juni 2004 av Umbra Lenke til kommentar
westa Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei, Jeg tror du vil få litt problemer med å få laget deg en maskin til ca 5000, med det kabinettet. Kabinettet du har valgt koster 600+ at du må regne 500 på PSU. Jeg ville valgt Aopen H600B, meget bra kabinett ca 800,- CPU: skal du ha P4 ville jeg valgt P4 2.8 Prescott ( 1650,-) Hovedkort kan du få til ca 600, uten at jeg vet hvor bra disse er.. RAM må du ikke spare penger på, jeg har bare dårlige erfaringer med å spare på RAM'en, og denne kan brukes i en annen maskin, bygges ut etc, regn med 1000 kr for 512 MB. Hd: her spiller det ikke så stor rolle hva du velger, men min anbefaling vil være Seagate SATA, ca 700,- for 80 GB. Skjermkort: skal du spille ville jeg valgt et Radeon 9800 Pro, ca 1900,- Skal du ikke spille velg et billig kort, 500-1000 kr... Så totalsummen vil ligge på nærmere 7000 kr for en maskin som egner seg til spilling, og mellom 5000 og 6000 for en maskin som ikke egner seg til andre spill enn kabal Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Tastatur, mus og musematte? Man kommer ikke langt uten det. Du kommer deg faktisk veldig langt med bare tastatur Lenke til kommentar
westa Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Tastatur, mus og musematte? Man kommer ikke langt uten det. Du kommer deg faktisk veldig langt med bare tastatur Ja, ja, så veldig langt kommer man ikke med bare tastatur, men du kan komme et stykke med bil, tog eller fly..... Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Om du ikke har handlet ennå så har jeg ett par generelle tips.. - Finn en webshop som kan levere alle varer du trenger, slik at du slipper å handle fra flere.. Det blir det bare mer frakt av , og styr med å huske hvor komponentene kommer fra om du senere må benytte garanti.. - Ikke kjøp MAC, om du ikke har behov for det, noe som jeg tviler på folk har i dagens samfunn. Det er svært lite av den "vanlige" programvaren som virker på MAC og du blir sittene med en datamaskin med veldig begrensede muligheter. (Går da utifra at alle du kjenner + familien din har pc'er og ikke mac'er) .. Hjelp til fikse problemer som oppstår er også vanskelig om du har en mac.. - Ikke hør på de som sier at windows er noe dritt, og at du bør legge inn linux og lære deg det, om du ikke kan det.. De er idealister, som ikke har begrep om at enkelte faktisk bruker pc'en som ett arbeidsverktøy/leketøy og ikke en livspartner. - Kjøp mainstream komponenter, da er support og feilsøking mye enklere.. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Tastatur, mus og musematte? Man kommer ikke langt uten det. Du kommer deg faktisk veldig langt med bare tastatur Ja, ja, så veldig langt kommer man ikke med bare tastatur, men du kan komme et stykke med bil, tog eller fly..... Joda Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 hvis du skal ha windows må du ha større prossessorer. Hvor i f*** har du fått det for deg at en p4 2.8 ghz ikke er bra nok til å kjøre windows? Tror Sondre12 er på tynn is, og ikke har peiling på data. Utifra de postene han har skrevet i denne posten. Han skal ha en X86 maskin og en stasjonær maskin, og så kommer du og forteller at han skal ha en PPC bærbarmaskin, ser ikke helt sammenhengen. Og en 2.8Ghz CPU er en konge CPU. Jeg har god er faring med no- name RAM. Men du bør ha 2x 256MB siden CPUen kan bruke dual minnekanaler. Siden du har et ganske stramt budskjett kan jo du se på AMD sine CPUer. Men hvis du kunne legge på ca 1k til så synes jeg 2,8Ghz 800FSB er kansje er den CPUen som gir mest for pengene high end markede. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Kjøp en northQ psu. 400w for under 400,- Ligger på mellom 12 og 17dB Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en Amd 64 2800+ grunnet 64bit støtte , men da trenger du selvsagt et annet hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå