Gå til innhold

Hackerangrep->bytte av server..E-mail borte 4ever

Anbefalte innlegg

hele inboxen min er borte!!

hadde en viktig musikk fil der til FL-STUDIO som eg har arbeidet med i 1/2 år

som eg lastet opp pga ny formatering :roll:

har fått en mail fra dei :

advicedata.no

Hackerangrep -> bytte av server

Hei!

Det oppsto en kritisk situasjon med en av våre servere i går, ns5.advicedata.net hvor du har ett eller flere domener. Serveren ble utsatt for hacking.

Vi har med dette i løpet av kvelden i går og i løpet av natten flyttet over alle kontoer på denne serveren over til en ny server. På grunn av en del ustabilitet og problemer med denne serveren siste tid har vi også valgt å samtidig bytte over til annet operativsystem. Tidligere OS har vært FreeBSD. Vi har nå valgt å bytte til Fedora som er siste versjon/videreutvikling av RedHat som vi har lang og god erfaring med fra andre servere. Dette får ingen spesielle konsekvenser for ditt domene.

==========

Er filene borte for altid? siden det er bytta server og OS :cry::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok ikke avslutta kundeforholdet uten videre, men......

Tipper mailen kommer tilbake, men det tar litt tid å legge tilbake backup. Send dem en mail og hør

...desverre så kan alle bli utsatt for hacker-anngrep. men men...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

De fleste har backup, og selvom de bytter NS, så burde mail og filer fortsatt være tilgjengelig. Jeg tror det beste rådet er å ta kontakt med de og spørre.

At de bytter OS har nødvendigvis ikke noe å si, de har som regel /archive for kunder bevart.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må få advare mot advicedata også.

Hadde problem med at det forsvant mange mail når jeg feks slettet 2 mail via webmail.

Har nå byttet over til domeneshop og deres webmail er meget bra!

(Bruker webmail mye)

Har sendt advicedata to mailer i løpet av de siste fjorten dagene og bedt de bekrefte at de har mottatt min oppsigelse men de gidder ikke svare......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...