Archeron Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Fikk et lite innfall her om dagen. Spille flyspill, som i gode gamle dager. Har planer om å kjøpe meg joystick (går nok for Saitek x45) og virkelig kose meg. MEN: hvor er alle de gode gamle flyspillene blitt av? Spill som EF2000, med 400 sider manual (ikke langt unna!), der en enkel landing virkelig kunne være en utfordring! Skikkelige spill, ikke slike der flyet lander av seg selv om du ser landingsplassen.... Har jo fått med meg MS Flight Sim-serien. Prøvde det for endel år siden, husker jeg. Var skikkelig fascinert over at jeg kunne ta av fra Bodø Hovedflystajon, hjembyen, og nesten kunne peke ut huset mitt på tur nordover mot Narvik og Harstad, og faktisk kunne kjenne meg igjen i landskapet. Men man har jo atlas, og jeg fant ingen skumle russere på min ferd. Kjedelig..... Finnes det ikke lenger slike spill? Er de dødd ut, til fordel for landeplager som CS og Championship Manager (*grøss*)? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Tror Lock on er temmelig bra, jeg har iallefall tenkt å kjøpe det. Men de spillene jeg savner er adventure flyspillene som Crimson skies og Secret weapons over Normandy og til dels Yager. Disse er jo kos å spille når du blir lei av å ha styrtet rute 314 fra oslo til københavn for ørtende gang, bare 17 sekunder etter take-off. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Kjøp deg LockOn du. Det er ganske realistisk (Tror jeg...) Det er ufattelig mye å sette seg inn i. Der kan du ta av og lande, akkurat som i gamle dager. Og der møter du på Russere. Det kan jeg forsikre deg om! Endret 3. juni 2004 av Shotgun Lenke til kommentar
magnus_wg Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Heisann! Når det gjelder kamp-flyspill kan jeg på det varmeste anbefale Jane`s USAF og F/A-18E Super Hornet, begge moderne simulatorer for jagerfly og begge meget realistiske med muligheten for å stille til så og si ren arcade. Er du ute etter det klassiske er IL-2 Sturmovik og Combat Flight Simulator 1-3 spill du virkelig bør sjekke ut. MSF er selvefølgelig serien for sivil luftfart. Ingen over, ingen ved siden. Lykke til. Magnus Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hva med grafikk folkens? Nå har jeg ikke fått testet de spillene som har blitt anbefalt til nå, men det må jo være et visst krav til grafikken. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er kar om å huske hvordan det sto til på de eldre spillene, men de som er et par år ++ gamle kan da umulig være i nærheten av dagens spill? Lenke til kommentar
kns Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Men for sånne enkle sjeler som meg, da...som ikke orker en 400-siders manual? Finnes det noen nyere flyspill som ikke er så sinnsykt kompliserte og nødvendigvis realistiske? Jeg ønsker meg arcade-feeling uten at det selvfølgelig blir for dumt og barnslig heller.. Noen tips? Lenke til kommentar
General_Wang Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg synes selv LOMAC (Lock On Modern Air Combat) er et bra flyspill, uten at det blir for vanskelig til tross for at det er veldig realistisk. Lenke til kommentar
kns Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Ok. takk for tipset! Må jeg se om jeg kan få fatt i det...! Hvor nytt er det da? Lenke til kommentar
General_Wang Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Tror det kom en gang før jul. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Når det gjelder grafikken, så er LockOn helt suveren. Men det krever sin PC. ta en titt på linken under. http://lockon.ubisoft.de/screenshots5.php Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Men for sånne enkle sjeler som meg, da...som ikke orker en 400-siders manual? Finnes det noen nyere flyspill som ikke er så sinnsykt kompliserte og nødvendigvis realistiske? Jeg ønsker meg arcade-feeling uten at det selvfølgelig blir for dumt og barnslig heller.. Noen tips? Secret weapons over normandy Crimson skies Lenke til kommentar
Magus Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Flyspill må gjerne dø og brenne i helvete for min del... Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Flyspill må gjerne dø og brenne i helvete for min del... FY DEG!! Tenk litt på oss skrivebords-piloter da. Kan ikke si sånt til spill-kollegaer. Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Nå kommmer Falcon 5 andre halvår dette året... Fragzone.se 2mmy Lenke til kommentar
insider Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Skulle gjrene se at det kom noen nye flyspill - lenge siden det kom noen Ellers er Crimson Skies en klassiker Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Husker falcon 4, det var ett realistisk flyspill det ! !! Tipper manualen var langt over 400sider, og det følte med kart over hele Korea Lenke til kommentar
Magus Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Flyspill må gjerne dø og brenne i helvete for min del... FY DEG!! Tenk litt på oss skrivebords-piloter da. Kan ikke si sånt til spill-kollegaer. Jeg misliker egentlig ikke flyspill generelt, det er mest fordi lillebroren min spiller FS2004 hele tiden... det er så jævla irriterende når han omorganiserer hele skrivebordet for å få plass til det svære flyrattet, og når han stapper de svære pedalene under så jeg knapt nok får plass til beina mine! Dessuten sitter han der å snakker med folk over hele verden gjennom headset-mic'en og lever seg inn i spillet som han skulle ha vært en ekte pilot! Når jeg sitter på rommet mitt og spillet Xbox, hører jeg stemmer fra 35-åringer på andre siden av kloden som sitter der og later som de er piloter de også! Når vi spiser middag med familien, sitter han der og forteller om sine siste eventyr på FS og om de nye vennene han har fått! Jeg forteller han at det ikke er noe mål i FS, at man bare flyr rundt uten å få noe igjen for det, og at alt går av seg selv uansett på grunn av autopiloten så man nesten ikke trenger å gjøre en dritt selv, men han hører ikke! Så jeg sitter fast med en FS-frelst lillebror, et geek av det verste slaget du kan tenke deg! FS HAR GJORT MITT LIV TIL ET HELVETE!!! Endret 10. juni 2004 av Magus Lenke til kommentar
Big Hawk Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Falcon 4 er enda i livet, finnes et stort miljø med moddere på nette, Synes enda det er den beste Flight sim`en , IL 2 serien er også veldig bra. Lock On er visuelt veldig bra, men for ikke samme følelsen , som jeg gjør i Falcon 4 , men det er bare min mening. EF 2000 var grunnen til at jeg byttet ut min Amiga med pc. EF2000 kosta meg masse penger : )...... Magus sysnes broren din høres kul ut jeg : ) God Tail Wind To You All Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Magus: Det var en god forklaring på din forbannelse. Nå skjønner jeg at du sliter, med tanke på flysimulatorer. Det er irriterende når andre ikke rydder opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå