Ever Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg har hatt nextgentel en stund, og rett etter jeg fikk det installert, konfigurerte jeg NAT entrys i cisco routeren (telnet 10.0.0.1). Her om dagen leste jeg på et forum at jeg kunne disable firewallen totalt ved å skrive stringen "set nat entry add 10.0.0.2" og tilsvarende for min andre maskin, 10.0.0.3. dessverre gikk ikke det helt slik jeg hadde håpet, og det virket ikke til å ha gjort noen forskjell i det hele tatt, hadde akkurat de samme problemene med enkelte programmer (active mode i direct connect, diverse multiplayer spill), så jeg fant ut jeg skulle fjerne alle de gamle nat entrys jeg hadde lagt inn når jeg først fikk forbindelsen, (et hopetall av enkeltporter). Etter dette skrev jeg overnevnte kommando nok en gang, men nei! Ikke fikk jeg fjernet firewallen, og det som værre er, nå har den ikke engang de portene jeg la inn til å begynne med. Har prøvd flere ganger å telnette fra 10.0.0.2, og skrive strings som: "set nat entry add 10.0.0.2 20 0.0.0.0 20 tcp", deretter "write" og så en gang til for 10.0.0.3. Hvorfor virker ikke dette? Har lest manualene på broadpark.no, har surfet rundt og søkt både her og der, men ingenting jeg har funnet tilsier at dette er feil. Det virker som routeren rett og slett ignorerer det. Ville ideelt sett skru av hele firewallen og bruke software basert isteden, men nøyer meg gjerne med å gjenåpne de portene jeg trenger. Nå kan jeg ikke engang bruke audiogalaxy. Direct connect i passive mode virker utrolig nok. En annen merkelig ting som kanskje bør nevnes er at jeg ikke lenger kan telnete til routeren i det hele tatt fra 10.0.0.3, den dropper connection med det samme. Dette pleide å gå, selv om jeg har lest at den kun tar imot kommandoer fra 10.0.0.2. Ville satt pris på en oppklaring. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Kommer helt ann på hva du egentlig ønsker å oppnå.. Tror ikke det er noe triks å slette det du kalle firewall... Det er jo NAT'en. Den må nesten være der hvis du skal ha flere PC'er på nett. [ Denne Melding var redigert av: Spoink på 2002-04-13 21:57 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå