tore- Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Idiotisk å bruke tid på å kompilere ting på en 233mhz. Da er det nok bedre med binaries ja. Snakker du til meg? Å mekke sammen source går rimelig fort, med mindre det er X det er snakk om. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Egil og |FSK|: Distcc! Nei nei. Håpe de har rask linje, og at de skal ha de samme pakkene! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Er da ikke noe bedre å distribuere idiotien over nettverket? Lenke til kommentar
devotio Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 VectorLinux er jo genialt lite og du kan kjøre GUI (KDE++). Versjon 1.8 er den minste og passer vel best. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Er da ikke noe bedre å distribuere idiotien over nettverket? Joda. Det er idiotikonsentrasjon som er problemet. Idioti er enhetsløs enhet, et rent antall, som også er kvantetisert. Det er idiotikonsentrasjonen som er et problem - den måles i idioti per tilgjengelig klokkesyklus-ganger-minne. Enheten for dette kalles Ga (etter en viss Bill). Formelen for utregning blir: C=i/(f*m) der C er idiotikonsentrasjonen i Ga, i er den enhetsløse idiotien, f er det største antallet tilgjengelige klokkesykluser per sekund (i Hz), og m er mengden minne tilgjengelig i bytes. Hvis man da har en idioti på 5 og to maskiner med henholdsvis 1000 MHz og 384 MB RAM og 500 MHz og 128 MB RAM, har man en idiotikonsentrasjon på 6,357828776041667 * 10^-15 Ga. Dette er på grensen til miljødepartementets øvre grense på 6,6 * 10^-15 Ga, men går akkurat. OK, da klarte jeg å sløse bort et par minutter uten å lese til morgendagens biologieksamen... Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Vel det ble Debian, og er igang med å installere i dette øyeblikk. Har satt opp partisjonsfordeling og er nå gang med swap delen. Ikke lett dette, men tror jeg har fått den sånn noenlunde til :-) Har delt opp partisjonene som følger: *hda1 /boot 50MB *hda2 swap 128MB *hda3 / 148MB *hda5 /usr 500MB *hda6 /tmp 150MB *hda7 /home resterende Ser dette logisk ut? Feyd Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Er da ikke noe bedre å distribuere idiotien over nettverket? Joda. Det er idiotikonsentrasjon som er problemet. Idioti er enhetsløs enhet, et rent antall, som også er kvantetisert. Det er idiotikonsentrasjonen som er et problem - den måles i idioti per tilgjengelig klokkesyklus-ganger-minne. Enheten for dette kalles Ga (etter en viss Bill). Formelen for utregning blir: C=i/(f*m) der C er idiotikonsentrasjonen i Ga, i er den enhetsløse idiotien, f er det største antallet tilgjengelige klokkesykluser per sekund (i Hz), og m er mengden minne tilgjengelig i bytes. Hvis man da har en idioti på 5 og to maskiner med henholdsvis 1000 MHz og 384 MB RAM og 500 MHz og 128 MB RAM, har man en idiotikonsentrasjon på 6,357828776041667 * 10^-15 Ga. Dette er på grensen til miljødepartementets øvre grense på 6,6 * 10^-15 Ga, men går akkurat. OK, da klarte jeg å sløse bort et par minutter uten å lese til morgendagens biologieksamen... Har du 3BI? (stemmer med dato etc.) Har meldt meg på det. Hvordan er det faget? Morsom lesning EDIT: innlegget ditt altså. Endret 6. juni 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Vel det ble Debian, og er igang med å installere i dette øyeblikk. Har satt opp partisjonsfordeling og er nå gang med swap delen. Ikke lett dette, men tror jeg har fått den sånn noenlunde til :-) Har delt opp partisjonene som følger: *hda1 /boot 50MB *hda2 swap 128MB *hda3 / 148MB *hda5 /usr 500MB *hda6 /tmp 150MB *hda7 /home resterende Ser dette logisk ut? Feyd Hm, jeg hadde kjørt hda1 /boot 50MB hda2 swap 128MB hda3 700MB hda4 /home resterende -- Men det er meg Jeg liker ikke å ha egene partisjoner på /tmp og /usr, blir alltid tull for meg! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Har du 3BI? (stemmer med dato etc.) Har meldt meg på det. Hvordan er det faget? Faget er... "helt ok". Jeg har egentlig ikke så stor interesse for biologi, og skjønner ikke helt hvorfor jeg begynte med det, men etter å ha hatt 2BI, tenkte jeg bare jeg skulle ta 3BI òg. Om 3BI: Vår bok begynner med ting jeg synes er svært interessante: -Fotosyntesen i STOR detalj (endelig avklares alle løgnene naturfag-faget har servert oss opp igjennom årene). -Celleåndingen i enda større detalj (her renner løgnene vekk). -Arvestoffet, proteinsyntese - ganske artig. Så skjer det noe... vi beveger oss over på: -Arvelære. -Evolusjon (fortsatt interessant, men ikke like fengende som cellebiologien, spør du meg). Og helt på slutten faller jeg av lasset: -Økologi. -Atferdsbiologi. -Økopolitikk. PFØY! EKKELT! Men men, hver sin smak. All in all er 3BI et ok fag, men husk bare å gjøre artssamlingen din i løpet av DENNE sommeren! Den er noe dritt, spør du meg - jeg fikk 3 på den, mens jeg har fått 5 eller 6 på alle prøver i løpet av året. Tilbake til lesingen... nå må jeg ta litt om terrestriske og akvatiske økosystemer (BLÆH), og så litt om enzymer (gjelder å friske litt opp i det så jeg ikke besvarer en enzym-oppgave på grunnlag av 3KJ). Endret 6. juni 2004 av gspr Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Jeg liker å ha ting godt spredd ut i partisjoner. Slipper at alt borker seg hvis en partisjon blir full :-) Her er serveren min, lenge siden den ble installert nå ser jeg.. /dev/hda3 3.0G 746M 2.0G 26% / /dev/hda2 752M 211M 541M 28% /var /dev/hdb1 9.3G 742M 8.5G 8% /home Men vil anbefale at /tmp og /var er egne partisjoner :-) ville ha kuttet /tmp til 50 mb, laget en /var partisjon, og hatt større /usr.. EDIT: heh, Velmont, ser vi ikke er helt enig.. jaja :-) liker å ha egen tmp og var, siden de er ganske "ustabile" :-) men den partisjoneringen som orginalt ble tatt går sikkert greitt... jeg er en smule skeptisk til /usr størrelsen, vil kanskje by på litt problemer i fremtiden. Endret 6. juni 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har du 3BI? (stemmer med dato etc.) Har meldt meg på det. Hvordan er det faget? Faget er... "helt ok". Jeg har egentlig ikke så stor interesse for biologi, og skjønner ikke helt hvorfor jeg begynte med det, men etter å ha hatt 2BI, tenkte jeg bare jeg skulle ta 3BI òg. Om 3BI: Vår bok begynner med ting jeg synes er svært interessante: -Fotosyntesen i STOR detalj (endelig avklares alle løgnene naturfag-faget har servert oss opp igjennom årene). -Celleåndingen i enda større detalj (her renner løgnene vekk). -Arvestoffet, proteinsyntese - ganske artig. Så skjer det noe... vi beveger oss over på: -Arvelære. -Evolusjon (fortsatt interessant, men ikke like fengende som cellebiologien, spør du meg). Og helt på slutten faller jeg av lasset: -Økologi. -Atferdsbiologi. -Økopolitikk. PFØY! EKKELT! Men men, hver sin smak. All in all er 3BI et ok fag, men husk bare å gjøre artssamlingen din i løpet av DENNE sommeren! Den er noe dritt, spør du meg - jeg fikk 3 på den, mens jeg har fått 5 eller 6 på alle prøver i løpet av året. Tilbake til lesingen... nå må jeg ta litt om terrestriske og akvatiske økosystemer (BLÆH), og så litt om enzymer (gjelder å friske litt opp i det så jeg ikke besvarer en enzym-oppgave på grunnlag av 3KJ). Burde sikker gjøre det med artssammlingen, men tviler på at jeg orker... Har ellers valgt 3mx, 3fy, 3kj, 2 linux. Ja jeg får timer på kortet for å drive med Linux! Er det ikke perfekt? Lykke til på eksamen i morgen! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 KØDDER DU MED LINUX-GREIENE??? (Jeg har forresten de samme fagene - 3MX/FY/KJ/BI). Takk for lykke til'en... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bare hyggelig! Her på skolen blir jeg og to (en til neste år) som har den komboen regner for gale...) Nei jeg har linux på timeplanen Får leke meg med masse bokser og alt - i våres brukte skolen 15 000 kr på oss. Vi satt opp ett nytt datarom, og de kjøpte tynnklientserver og en haug med skjermer (vi har enda et par esker med nye skjermer stående... Gikk tom for klienter!) + at vi fikk en egen printer (laser, gamle lærerprinteren. I motsettning til den på biblioteket virker denne perfekt, men det sier vi ikke til noen. Et sted må vi kunne printe ut manualene våre ) I tillegg har vi en gammel filserver (UTEN DMA grrr....) som jobber med LDAP/NFS (debian. Den boksen er et verktøy, ikke en datamaskin. Hver gang den har gått ned har det vært vår skyld (eller strømbrudd)). I tilleg til det igjen har vi overtatt 2 tykke klienter til dedikert Linux (#1 var windows gikk til *****, så vi fikk slette det - admin gadd ikke reinstallere windows når den uansett var i konstant bruk med Linux), og #2 skyltes kickstart. Får (sammen med et par andre) 2 timer på kortet, men vi kan styre det 100% selv. Det pleier å ta mer enn 2 timer, da... Superdigg Er det sinnsykt stress i 3. klasse med de fagene? Føler at jeg har relativt bra peil (tror jeg får 6 i alle sammen... ), men det er jo veldig masse fag da. Forøvrig ser 3BI spennende ut! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Digg @ Linux-greiene. Jeg hadde også 6 i dem alle i andreklasse, og klarer man å holde motivasjonen oppe (og gjør artssamlingen), skal det fint gå an å klare det samme i tredje. Det gjorde imidlertid ikke jeg - har falt litt av kjemien (fant ut at fysikk er det jeg brenner for), og så var det det med artssamlingen i biologien Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) ...så var det meg da, som hater realfag =\ Endret 6. juni 2004 av |FSK| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå