alexf Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har sett meg lei susingen til Chieftec 360W strømforsyningen min. CPU, skjermkort og harddisk er tilnærmet lydløst/passivkjølt, så det siste som mangler før alt er stille er PSUen. Alternativene mine er 1. Forton/Source 350W til 595,- 2. MIST 350W til 695,- 3. Forton/Source 400W til 795,- -Det viktigste for meg er en stille og stabil strømforsyning. -Jeg overklokker ikke, bruker ikke LEDs eller annet dill. MIST 350W er oppgitt til å være et par dB lavere enn F/S, som er oppgitt til maks 20 dB. I tillegg kommer MIST med 1 stk. S-ATA kontakt. Jeg kan ikke se at F/S gjør dette. Kan man i så fall kjøpe en strømkontakt som passer for S-ATA utenom? Holder det med 350W for en strømkrevende PSU og et strømkrevende skjermkort, i tillegg til et par harddisker og noen kabinettvifter? Hvilken PSU vil dere anbefale meg å kjøpe? Det holder lenge med 350W i maskinen jeg har nå, men tenkte å bruke den nye PSUen i et fremtidig, mer krevende P4 eller 64-bits system. Dere trenger ikke anbefale meg PSUer på 550W+, da jeg ikke er interessert i å betale mer enn 800,- og ikke kommer til å bruke annet strømkrevende utstyr i PCen enn CPU, skjermkort, harddisker og vifter, samt CD/DVD-ROM/Brenner. Takker for svar. Lenke til kommentar
Lac Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kjøp den billigste av de tre du har der, forton 350W holder lenge for ditt bruk. og ja, du kan kjøpe molex - s-ata strømkontakt omvendere. Cheers! Lac. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Valget går vel egentlig ut på om jeg vil merke forskjell i lydnivået på F/S sine 20dB og MIST sine 18-19dB. Tror det er heller tvilsomt, så jeg tror jeg kjøper en F/S 350W hvis ingen har klart å overbevise meg om noe annet i løpet av nærmeste fremtid. Endret 3. juni 2004 av alexf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå