Gå til innhold

F/S 350W, MIST 350W eller F/S 400W

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg lei susingen til Chieftec 360W strømforsyningen min. CPU, skjermkort og harddisk er tilnærmet lydløst/passivkjølt, så det siste som mangler før alt er stille er PSUen.

Alternativene mine er

1. Forton/Source 350W til 595,-

2. MIST 350W til 695,-

3. Forton/Source 400W til 795,-

-Det viktigste for meg er en stille og stabil strømforsyning.

-Jeg overklokker ikke, bruker ikke LEDs eller annet dill.

MIST 350W er oppgitt til å være et par dB lavere enn F/S, som er oppgitt til maks 20 dB. I tillegg kommer MIST med 1 stk. S-ATA kontakt. Jeg kan ikke se at F/S gjør dette. Kan man i så fall kjøpe en strømkontakt som passer for S-ATA utenom?

Holder det med 350W for en strømkrevende PSU og et strømkrevende skjermkort, i tillegg til et par harddisker og noen kabinettvifter?

Hvilken PSU vil dere anbefale meg å kjøpe? Det holder lenge med 350W i maskinen jeg har nå, men tenkte å bruke den nye PSUen i et fremtidig, mer krevende P4 eller 64-bits system.

Dere trenger ikke anbefale meg PSUer på 550W+, da jeg ikke er interessert i å betale mer enn 800,- og ikke kommer til å bruke annet strømkrevende utstyr i PCen enn CPU, skjermkort, harddisker og vifter, samt CD/DVD-ROM/Brenner.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valget går vel egentlig ut på om jeg vil merke forskjell i lydnivået på F/S sine 20dB og MIST sine 18-19dB. Tror det er heller tvilsomt, så jeg tror jeg kjøper en F/S 350W hvis ingen har klart å overbevise meg om noe annet i løpet av nærmeste fremtid. :)

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...