Barnes Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hav er hastigheten på denne ( rpm )?? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) det høres ut som en bra pc Men jeg har vel ikke bruk for bærbar pc akkurat nå egentlig selv om jeg har fryktelig lyst på en . Det tar vel kanskje ikke så lang tid for den nye acer ferrari 3200 blir litt billigere også. Har hørt at det er lengre batteritid med den nye low-power prossesoren, og den er kraftigere. Til "jmmk" eller andre som har pcen, hvordan er den i bruk til spill? det er ikke det viktigste siden jeg har stasjonær men, er den grei til bruk i spill??? EDIT: jeg tror det er en treg hardisk: 4200 rpm Endret 4. juni 2004 av sablabra Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 "Gamle" Acer Ferrari, leveres med et skjermkort som nok ikke holder mål mot dagen M10 og M11 (radeon 9600 & 9700). Selv den nye Ferrari 3200, har en forventet battertid på 3 timer (satt opp mot Acer sin egen 8000 -serie med centrino CPU som har en forventet batteri kapasitet på 5 timer). Slår man av de vanlige 25% på dette tallet, kommer Ferrari 3200 ganske dårlig ut. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) I likhet med flere andre her vil jeg også påstå at det finnes flere bærbare til 13k som er F3000 overlegen, batteritid, skjermkort og CPU er vel nevnt. Har også hørt lakkryktene, mener jeg har lest om det på hw.no forumet OG via utenlandske artikler om den(men husker ikke hvilke og hvor). Men det er helt klart at dersom man bare har lakkert plasten uten å tenke på hvor varm den faktisk blir og at plast faktisk er "bevegelig" vil man få problemer(lakk er ofte stivt og statisk i forhold til plast, særlig dersom man har brukt feil lakk). Tror heller jeg ville tatt en titt på Zepto, Whitebox, Dell har enkelte bra modeller, IBM og HP har også. Så dersom du ikke absolutt vil ha denne Ferrari modellen er det masse å velge mellom. Poenget er ikke å si at den er dårlig, men at det finnes bedre alternativer uten ferrari logo/maling dersom det ikke er veldig viktig. http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=10 Er meget bra også med standardoppsett, koster det samme. CL56 er bedre mht grafikk, men også 2k dyrere. Endret 4. juni 2004 av kindings Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 I likhet med flere andre her vil jeg også påstå at det finnes flere bærbare til 13k som er F3000 overlegen, batteritid, skjermkort og CPU er vel nevnt. Har også hørt lakkryktene, mener jeg har lest om det på hw.no forumet OG via utenlandske artikler om den(men husker ikke hvilke og hvor). Men det er helt klart at dersom man bare har lakkert plasten uten å tenke på hvor varm den faktisk blir og at plast faktisk er "bevegelig" vil man få problemer(lakk er ofte stivt og statisk i forhold til plast, særlig dersom man har brukt feil lakk). Tror heller jeg ville tatt en titt på Zepto, Whitebox, Dell har enkelte bra modeller, IBM og HP har også. Så dersom du ikke absolutt vil ha denne Ferrari modellen er det masse å velge mellom. Poenget er ikke å si at den er dårlig, men at det finnes bedre alternativer uten ferrari logo/maling dersom det ikke er veldig viktig. http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=10 Er meget bra også med standardoppsett, koster det samme. CL56 er bedre mht grafikk, men også 2k dyrere. ville ikke si denne var noe bedre. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Acer Ferrari 3000 review. Brukererfaringer med 3000 modellen. Dere får lese hvis dere gidder, threaden er på 5 sider, masse fine bilder og. Bet meg merke i 3DMark 03 score på 1060 Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 fortsatt helt fornøyd her ja! og har byttet over tastene ø og æ ... æ`n ble litt rar å trykke på men det går seg vel til! ellers kan jeg si at marskinen "tar" de fleste nye spill, har en som bruker denne på LAN og det går som bare det uten hakking etc. skal teste litt mere senere, akurat nå "blir vi kjent med hverandre" Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 sorry min "add reply" her... fant ut en annet ting nå som jeg savnet på Tundraen, på helt høyre side av touch-paden er det bare å dra fingeren ned så går hele siden opp & ned på skjermen... men hva er scrollen til da mon tro? jøsses, jeg blir bare mer og mer fornøyd jeg Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Selv om ferrarien er nede i 13000 så finnes det bedre modeller der ute. På tross av mye utstyr, så er prosessorkraften svak, batterilevetiden lav og støynivået høyt i forhold til de beste bærbare til den prisen. Og da sier jeg ingenting om varmeutvikling har du testet marskinen? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Trenger vel ikke å teste maskina sjøl, når mange andre har gjort det, og statsa er så dårlige som de er. Det viktigste er dog at DU er fornøyd med din laptop, at den er fin til DITT bruk. Den generelle ytelsen, både på batteri, CPU og 3D er objektivt sett meget utdatert pr. idag, det kan vanskelig argumenters mot det. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) I likhet med flere andre her vil jeg også påstå at det finnes flere bærbare til 13k som er F3000 overlegen, batteritid, skjermkort og CPU er vel nevnt. Har også hørt lakkryktene, mener jeg har lest om det på hw.no forumet OG via utenlandske artikler om den(men husker ikke hvilke og hvor). Men det er helt klart at dersom man bare har lakkert plasten uten å tenke på hvor varm den faktisk blir og at plast faktisk er "bevegelig" vil man få problemer(lakk er ofte stivt og statisk i forhold til plast, særlig dersom man har brukt feil lakk). Tror heller jeg ville tatt en titt på Zepto, Whitebox, Dell har enkelte bra modeller, IBM og HP har også. Så dersom du ikke absolutt vil ha denne Ferrari modellen er det masse å velge mellom. Poenget er ikke å si at den er dårlig, men at det finnes bedre alternativer uten ferrari logo/maling dersom det ikke er veldig viktig. http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=10 Er meget bra også med standardoppsett, koster det samme. CL56 er bedre mht grafikk, men også 2k dyrere. ville ikke si denne var noe bedre. Bedre CPU, batterilevetid og grafikk.. Hva mer kan du ønske? R9600 er definitivt bedre enn R9200. Og P-M 1,6 yter bedre enn 2500+, mener å huske at den er på høyde med eller bedre enn p4 2.8 GHz, + den har mye lavere forbruk. Eneste jeg kan se er at den ikke har DVD brenner, men det kan legges til for 600.- og er vel kanskje heller ikke noe man direkte har behov for på en bærbar. Endret 4. juni 2004 av kindings Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 fant ut en annet ting nå som jeg savnet på Tundraen, på helt høyre side av touch-paden er det bare å dra fingeren ned så går hele siden opp & ned på skjermen... fornøyd jeg Dette kan du gjøre på alle bærbare, det gjørs i innstilingene til touchpaden (synaptic)........ Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 har du testet marskinen? Jepp, han jeg deler leilighet med har en sånn en. Fin maskin, fin skjerm, fint utstyr. Spesielt blåtann og ir innebygget. Samt minnekort-leserne. Men når det kommer til prosessorkraft, harddisk, minne, batterilevetid og støy, så er den ikke mye bedre enn andre til den prisen. Den blir grotesk varm når du spiller, og vifta kjører ganske ofte selv når man bare surfer. Samtidig er XP2500+ underlegen PM-1,5 og oppover. For all del, ikke misforstå meg. For 13000 er den et glimrende kjøp, men poenget er at den ikke er best i den prisklassen:) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Til "jmmk" : Du sier den "tar" de fleste spill. Hvilke spill har du prøvd den på?? Og er det noen som har prøvd den nye Acer Ferrari 3200??? Har de begynt å levere den enda? Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 en liten minus er at ø og æ tasten er satt på omvendt plass, så jeg må trykke æ for å få ø!!! men det er jeg blitt vann med alerede! ellers kom pc`n med EURO-kontakt, men det kostet 16; på elektroforhandleren å sette på norsk, så nå er alt i orden. hei. Følgte det med XP og programvare på norsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå