Gå til innhold

Outlook - flere brukere skal se mail


Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin med 2 brukere. Det er 1 mail konto.

I Outlook er det kun en av brukerne som får se mailene i innboksen, jeg vil at begge skal kunne se mailene når de er pålogget med sine egne brukernavn.

 

I Outlook går jeg til:

Fil-->Mappe-->Egenskaper for innboks-->Administrasjon.

 

Her er det to valg; Mappen er tilgjengelig for: "Alle brukere med tilgangsrettigheter" eller "Bare eier". Problemet er bare at disse valgene er utilgjengelige (feltet er grått så jeg får ikke valgt noe).

 

Hvordan får jeg aktivert denne slik at begge kan lese mail ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker f.eks outlook 2003 (som jeg gjør), gjør du følgende :

 

file -> data file management -> settings

 

Så velger du en annen mappe som heter f.eks c:\mail eller liknende.

(Du må selv opprette mappen)

 

Gjør dette på begge brukerne slik at det peker til samme mappe, så burde det gå i boks ;)

 

Sørg for at begge brukerne har alle rettigheter på den mappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...