pcgutten Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Har hørt at det går an og voltmodde noen hovedkorter. Har lest at det ikke går på alle kort. Men hvordan gjøres dette og hvordan finner man ut om man kan? Kommer med navn på hovedkortet snart... Må bare starte den andre maskina ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 6. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Og da lurer jeg på, trenger du mer volt til prosessoren eller ram? Om du ikke gjør det, så er det ingen vits med voltmod. bare en kjekk måte å miste garanti på Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har et Amptron PII-3100B Noen som kan finne ut om jeg kan voltmodde dette? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Og igjen, HVORFOR skal du voltmodde? Du får ikke bedre ytelse. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Fordi jeg skal stille volten. Dette kortet er gammelt så det har ikke denne funksjonen i bios! Så jeg spørr igjen Noen som vet om det kan voltmoddes!? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 ok, høres gøy ut. Da regner jeg med du har klokket cpuen slik at du trenger å voltmodde? Om det i det hele tatt kan stilles noen frekvens i bios Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Kunne ikke stille noe i bios.. Måtte bruke jumper. Men ja jeg trenger og vmode for skal klokke mere;) Men vet noen om jeg kan vModde!!??? Og vet noen hvordan?? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Finn ut hva slags spenningsregulator kortet har, få tak i datablad til regulatoren, og lodd en motstand mellom de rette bena... om det er så enkelt. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg spurrte om noen vet om det kan voltmoddes, og kanskje forklare litt lett hvordan man gjør det og hva man trenger Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du fikk jo svar av Endre, lodde en motstand mellom de rette bena. Jeg tror ikke du bør begi deg ut på dette. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Om du kan ta noen high-res bilder av kortet er det kanskje noen på www.xtremesystems.org som er villige til å hjelpe. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Og da lurer jeg på, trenger du mer volt til prosessoren eller ram? Om du ikke gjør det, så er det ingen vits med voltmod. bare en kjekk måte å miste garanti på Er det virkelig ditt problem? hvorfor han skal voltmodde er hans plan, han spør bare om hjelp se på hk... tror du virkelig at det fremdeles finnes garanti på d? ta turen til overklokking.no . der er folk litt mer hjelpsom med sånt I think Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Vel, da jeg postet den kommentaren så hadde han ikke sagt hvilket kort han hadde. Hadde vært kjekt om folk leser og forstår før de poster. Takk for meg. EDIT: her er litt info om hovedkortet: http://www.amptron.com/html/pii3100b.html Endret 4. juni 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Haha, Whiiiine Så du poenget mitt? Endret 5. juni 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Kan noen fortelle hvor disse pinnene er og hvordan jeg skal gjøre det? Og hva jeg trenger? Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Tror jeg har begynt og skjønne det her nå Men hvor kan jeg stille volten når motstanden er loddet? Skal den da stille seg auomatisk? Kanskje noen kan fortelle litt grundig, sitter en 11 åring her Hehe.... Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Vel, da jeg postet den kommentaren så hadde han ikke sagt hvilket kort han hadde. Hadde vært kjekt om folk leser og forstår før de poster. Takk for meg. EDIT: her er litt info om hovedkortet: http://www.amptron.com/html/pii3100b.html Fredrikrb: Det sto ikke noe om strøm regulatoren der? Noen som kan finne hva strømregulator jeg har på mitt Amtron PII 3100B Lenke til kommentar
chil Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 tror du skal drite i å begynne å lodde på HKet ditt, pokker ta. kommer bare til å ødlegge HKet, desuten må man ha en grunn til å voltmodde Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Tror jeg har begynt og skjønne det her nå Men hvor kan jeg stille volten når motstanden er loddet? Skal den da stille seg auomatisk? Kanskje noen kan fortelle litt grundig, sitter en 11 åring her Hehe.... Voltmodd baserer seg på fysiske lover (f.eks spenning (Volt, V) = motsand (Ohm) * strøm (Ampere, A)). Prinsippet går derfor ut på å øke/minske motstanden mellom to punkter i en spenningsregulator slik at det går mer/mindre strøm gjennom og spenningen blir deretter høyere/lavere. Dvs. at du må begynne å måle, regne og kjøpe en regulerbar motstand og noe ledninger, og du må kunne lodde. (PS: Du kan glede deg til ungdomsskolen ) Endret 6. juni 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Tror jeg har begynt og skjønne det her nå Men hvor kan jeg stille volten når motstanden er loddet? Skal den da stille seg auomatisk? Kanskje noen kan fortelle litt grundig, sitter en 11 åring her Hehe.... Voltmodding er en vitenskap, ta deg en tur på forumet til extremsystem, der er det en gjeng som har peil. Voltjustere gjør du med en variabel motstand.(tror jeg) Men du må vite verdien i Ohm og du må vite hvor du skal sette pinnene mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå