Semikolon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 hei lurte på kva som er forskjellen mellom Single Channel/Virtual Single Channel og Dual Channel DDR? mvh Simen Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Dual ddr er at man kjører 2 rambrikker på samme hastighet. ytelsen kan variere, kan være fra 5-12% raskere.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 så då eg har 2x 512mb brikker, er det då bedre å kjøre dei i Dual Channel enn i Virtual Single Channel som det står når eg startar dataen min? i tilfellet, korleis får eg Dual Channel? Sorry, men eg er heilt blank på dette Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 ' date='03/06/2004 : 19:22'] Dual ddr er at man kjører 2 rambrikker på samme hastighet.ytelsen kan variere, kan være fra 5-12% raskere.. Vet ikke helt om det er riktig!!! Dual DDR betyr at du kjører to kanaler samtidig, og kan lese fra begge brikkene samtidig. At de kjører på samme hastighet er underforstått. teoretisk overføring med dual channel PC3200 er 6.4 gb pr sek. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvilket hovedkort har du? Det høres ut som du har satt en av minnebrikkene i "feil" spor sånn at dual channel er deaktivert. Sjekk i manualen (til hovedkortet) hvilke spor du skal bruke for å få dual channel til å virke. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 har et MSI Neo LS kort med Intel 865G chipset.. American Megatrends/Phoenix BIOS 28. Mai 2003.. brikkene står i spor 1 og 2 av 4 mulige.. leste litt i boka om dette, men trur ikkje det sto så veldig masse, og eg fant ikkje helt ut korleis dette skulle vere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå