Gå til innhold

Hva bør jeg oppgradere?

PC^2020

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en pc, som jeg kontinuerlig har oppgradert.

Dette var det første jeg hadde:

Abit BE7 - P4 2.4 B [bOXED] - 256 Twinmos 2700 CL 2.5 - MSI G4ti4200 - 80 GB WDC800JB - Chieftech 360 W psu - Chieftech Dragon grønt miditower - SB live platiunum.

Dette kjøte jeg inn i 2002 slutten.

Litt senere i 2003, ble jeg lei av att alt tok litt tid, hadde dårlig ytelse i spill etc.

Så jeg hev meg innpå en lik twinmos brikke, bare med 512 MB. Dette ga meg en betydelig bedre ytelse i alt.

Jeg levde med dette fram til høsten 2003, da kjøpte jeg inn 2st ekstra 80 gig WDC800JB harddisker. Og en SP94 kjøler. Jeg begynte da å overklokke, eller begynte med det litt før egentlig. Med sp94 kjøleren kom jeg intet lenger med klokkingen stod fast på 2.7 ghz. Det var HKet som sviktet.

Rundt slutten av 2003 altså juletider bestilte jeg Waterchill CPU og VGA sett. OG et IC7-MAX3, dette sitter jeg med nå. Jeg kom altså til 2.9 ghz når jeg fikk dette. Lenger kommer jeg ikke..

Kjører FSB på ca. 162, volt 1.67. Minne 2.8

A) Hva gjør at jeg ikke for klokket lenger? (Jeg klokker minne og ja).

B) Jeg syns det er for mye lagg i enkelte spill, selv med lav grafikk, blant annet BF/vietnam.

Skjermkortet er klokket følgende: GPU 225@300 Minne 445@570 STABILT!

Men alikevel ikke så bra ytelse i spill..

Jeg får 9000 3dmarks (01) og 1500 med 03.

Regner med at dette ikke holder.

Men hva bør gjøres for å få bedre klokking/ytelse.?

Jeg har forøvrig 1 sony brenner og en plextor dvd brenner, og kjøpte for litt siden en 160 gb maxtor disk.

Bruker pcen for mye strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mere fsb gjør at pcen rebooter, og maskina mi krever rimelig høy vcore på cpu for at det skal bli stabilt.. Kjører jeg feks 2.97 ghz går det rett til solåsen, og det er MINNE som stopper, har testet 2.9 på minne..

btw, lufta som kommer ut av psuen er sånn 50-60 grader varm. I følge en sånn test skulle jeg hatt 480 watts psu :p. Så mulig at jeg bør kjøpe ny psu, vcore er litt ustabil enkelte ganger, og hopper en del fram og tilbake.

Lenke til kommentar

Hei jeg kjøpte meg nettopp dette kortet på komplett for 1200.-, det ble kåret til kortet som du fikke mest igjen for hver kr. Funker bra for meg.

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns

AGP, "Ultra/1100TV-DVI", Retail

Lenke til kommentar
Hei jeg kjøpte meg nettopp dette kortet på komplett for 1200.-, det ble kåret til kortet som du fikke mest igjen for hver kr. Funker bra for meg.

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns

AGP, "Ultra/1100TV-DVI", Retail

Hva får du i 3d mark med det kortet? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...