Gå til innhold

hva står AC/DC og KISS for?

Even.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva står forkortelsene AC/DC og KISS for?

Vet ikke hva forkortelsen (hvis det er en) står for, men mener å huske noe at AC/DC betyr homofil elns

AC/DC hadde problemer i begynnelsen fordi det det betyr bifil (begge deler)

men det er nok mer strøm greier de tenker på ja..

Lenke til kommentar
ac/dc - alternate current/ direct current

Eller på godt norsk : Vekselstrøm og likestrøm

Har en kompis som er dødsvoren AC/DC fan og han sier at de aldri har sagt hva det står for...

btw: dere som piper om anti-christ\death child o.l --> ville ikke det fremgått mer i musikken ?

Endret av dub
Lenke til kommentar
btw: dere som piper om anti-christ\death child o.l --> ville ikke det fremgått mer i musikken ?

siterer meg selv

Enkelte fanatiske, kristne og konspiratoriske bevelgelser fra USA hadde flere kreative forslag til hva band navn egentlig betydde.

Har sett dette i en dokumentar om satanisme/okulttisme. Slike konspirasjonsteorier om blandt annet skjulte budskap i rock og heavy metal var populære i USA, spesielt blandt hvite middelklasse kvinner med mye for fritid. Det er for eksempel fra de kantene 'parental advisory' merket, som finnes på mange albumomslag kommer fra.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Har sett dette i en dokumentar om satanisme/okulttisme. Slike konspirasjonsteorier om blandt annet skjulte budskap i rock og heavy metal var populære i USA, spesielt blandt hvite middelklasse kvinner med mye for fritid. Det er for eksempel fra de kantene 'parental advisory' merket, som finnes på mange albumomslag kommer fra.

Exactly :)

Lenke til kommentar

Kiss navnet betyr ingen verdens ting. Gruppa kjørte rundt, og snakket om et navn til bandet. De slengte forslag ut i lufta, og etterhvert slang noen ut, "hey, what about KISS?" (tror det var Paul Stanley, hvis jeg ikke husker feil). Det ble stille, og etterhvert ble de enige om det navnet. Ikke alt har en dyp mening folkens:)

Lenke til kommentar

AC/DC står 100% sikkert for: Alternating Current/Direct Current.

Angus og Malcom Young som grunnla, og spiller lead- og rytmegitar i bandet, hentet navnet fra et klistermerke på strømforsyningen til morens symaskin! :thumbup:

EDIT: Sorry ikkeno

Jeg så ikke at du hadde nevnt det med symaskinen i svaret ditt. Du har helt rett ihvertfall!

Endret av Dark_Avenger
Lenke til kommentar
Eg har hørt at han leste det på en radio, men det er sikkert feil hvis dere begge har hørt symaskin.. hadde vært kult hvis AC/DC het Sewing Machine da.. hadde de solgt like bra?

Hvorfor skulle det være feil? :dontgetit:

eller ment du:

men det er sikkert IKKE feil hvis dere begge har hørt symaskin..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...