Gå til innhold

Legge til lyd på webside

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Er ubernoob til å lage hjemmeside, men prøver meg frem i programmet Dreamweaver. Så jeg lurte på hvordan jeg kunne legge til lyd i bakgrunnen, slik at når folk kommer inn på siden, så begynner det å spille av en sang i bakgrunnnen. Hvordan kan jeg gjøre dette i Dreamweaver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jorgenindahouse: embed er ikke et standard element, og hvis musikk MÅ settes inn, er flash den beste måte å gjøre dette på.

Vet. Men trådstarter ville vite hvordan han fikk dette til i DW. Dette innebærer ikke å tukle rundt i Flash MX el.l.

Er man først sløv nok til å ha lyd på siden, driter man likevel i validering... :p

Lenke til kommentar
Hvorfor er alle så mye imot lyd på websiden?

Fordi jeg går ikke på internett for å høre på musikk. Men som noen nevnte her; om du absolutt vil ha lyd på websiden din så må du for all del lage kontroll-knapper i Flash, slik at brukeren kan stoppe musikken, evt. skru ned lyden.

Lenke til kommentar
Hvorfor er alle så mye imot lyd på websiden?

Fordi jeg går ikke på internett for å høre på musikk. Men som noen nevnte her; om du absolutt vil ha lyd på websiden din så må du for all del lage kontroll-knapper i Flash, slik at brukeren kan stoppe musikken, evt. skru ned lyden.

Som alltid når man diskuterer lyd på nettsider;

www.niss.no er et nettsted hvor man har fått til lyd bra synes jeg.

jorgenid: uansett hvor ironisk du mener det, det er ikke poeng i å rakke ned på andre og trekke negative konklusjoner ut fra at de lurer på et konkret spørsmål?

Lenke til kommentar
www.niss.no er et nettsted hvor man har fått til lyd bra synes jeg

Bra bruk av lyd på den siden, men igjen: det er jo det man forventer når man går inn på en slik side? Eller? Poenget mitt er at brukere selv må "forstå" når de kan forvente lyd og når de ikke kan det. Og om jeg besøker en side uten å forvente lydeffekter og får plutselig slengt woosher og woohii i ørene mine blir jeg ikke akkurat glad ...

Håper du forstår hva vi mener, lyd er ikke bare nei-nei ... men du må kunne bruke det riktig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Men la oss si man går inn på siden til en artist, så er det vel bra om musikken hans, samples av hans/hennes musikk begynner i bakgrunnen, med en måte å kunne skru det av da.

Det var akkurat det jeg skrev et par poster tidligere;

Men som noen nevnte her; om du absolutt vil ha lyd på websiden din så må du for all del lage kontroll-knapper i Flash, slik at brukeren kan stoppe musikken, evt. skru ned lyden.
Lenke til kommentar
sorry meg... men dette er bare et så utrolig bra eksempel på at ...

edit: bare glem det.

hehe... ja et vanvittig godt eksempel på det ... :yes: Men men...

Er litt enig i hva de sier også... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...