Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei folkens. Er ubernoob til å lage hjemmeside, men prøver meg frem i programmet Dreamweaver. Så jeg lurte på hvordan jeg kunne legge til lyd i bakgrunnen, slik at når folk kommer inn på siden, så begynner det å spille av en sang i bakgrunnnen. Hvordan kan jeg gjøre dette i Dreamweaver? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Var jeg deg, ville jeg ikke ha gjort det. Kommer jeg til en webside med lyd (samme om det er polka eller elektronika), er det Alt - F4 med en gang. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hvorfor? Uansett. Jeg spurte om hvordan, ikke hvorfor =) Skal teste det ut, for å lære osv. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det du trenger for å legge til musikk, er noe du ansett _aldri_ kommer til å få bruk for som webdesigner. Tro meg. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Ok. Men kan du svare på spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Klikk EDIT: Eller Google EDIT2: Innlegg 1900 i WDS Endret 3. juni 2004 av PT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Motvillig: Trykk på "Code View" og skriv inn følgende mellom <body> og </body> et sted: <embed src="stygglyd.mp3" autostart="true" /> http://jedweb.bravepages.com/page8n.html Endret 3. juni 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) sorry meg... men dette er bare et så utrolig bra eksempel på at ... edit: bare glem det. Endret 3. juni 2004 av fjartan Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 jorgenindahouse: embed er ikke et standard element, og hvis musikk MÅ settes inn, er flash den beste måte å gjøre dette på. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 start med flash, slik blir mange bra sider til Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 jorgenindahouse: embed er ikke et standard element, og hvis musikk MÅ settes inn, er flash den beste måte å gjøre dette på. Vet. Men trådstarter ville vite hvordan han fikk dette til i DW. Dette innebærer ikke å tukle rundt i Flash MX el.l. Er man først sløv nok til å ha lyd på siden, driter man likevel i validering... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hvorfor er alle så mye imot lyd på websiden? Fordi det tar lengre tid å loade siden? Please, får vel være nysjerrig vel? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvorfor er alle så mye imot lyd på websiden? Fordi jeg går ikke på internett for å høre på musikk. Men som noen nevnte her; om du absolutt vil ha lyd på websiden din så må du for all del lage kontroll-knapper i Flash, slik at brukeren kan stoppe musikken, evt. skru ned lyden. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Bare beveg musen over nettavisens eller vgs sider.. da ser du hvor irriterende slike lyder er... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor er alle så mye imot lyd på websiden? Fordi jeg går ikke på internett for å høre på musikk. Men som noen nevnte her; om du absolutt vil ha lyd på websiden din så må du for all del lage kontroll-knapper i Flash, slik at brukeren kan stoppe musikken, evt. skru ned lyden. Som alltid når man diskuterer lyd på nettsider; www.niss.no er et nettsted hvor man har fått til lyd bra synes jeg. jorgenid: uansett hvor ironisk du mener det, det er ikke poeng i å rakke ned på andre og trekke negative konklusjoner ut fra at de lurer på et konkret spørsmål? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 www.niss.no er et nettsted hvor man har fått til lyd bra synes jeg Bra bruk av lyd på den siden, men igjen: det er jo det man forventer når man går inn på en slik side? Eller? Poenget mitt er at brukere selv må "forstå" når de kan forvente lyd og når de ikke kan det. Og om jeg besøker en side uten å forvente lydeffekter og får plutselig slengt woosher og woohii i ørene mine blir jeg ikke akkurat glad ... Håper du forstår hva vi mener, lyd er ikke bare nei-nei ... men du må kunne bruke det riktig! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Men la oss si man går inn på siden til en artist, så er det vel bra om musikken hans, samples av hans/hennes musikk begynner i bakgrunnen, med en måte å kunne skru det av da. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Men la oss si man går inn på siden til en artist, så er det vel bra om musikken hans, samples av hans/hennes musikk begynner i bakgrunnen, med en måte å kunne skru det av da. Det var akkurat det jeg skrev et par poster tidligere; Men som noen nevnte her; om du absolutt vil ha lyd på websiden din så må du for all del lage kontroll-knapper i Flash, slik at brukeren kan stoppe musikken, evt. skru ned lyden. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 sorry meg... men dette er bare et så utrolig bra eksempel på at ... edit: bare glem det. hehe... ja et vanvittig godt eksempel på det ... Men men... Er litt enig i hva de sier også... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor er alle så mye imot lyd på websiden? Fordi det tar lengre tid å loade siden? Please, får vel være nysjerrig vel? streaming vettu flash er vel det greieste etter min mening, men han får styre selv. Har ikke peil på dw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå