the lord Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 jeg bygde meg pc rundt juletider, men det var tydligvis en primitiv BIOS på den siden jeg bare kan utnytte 130GB av de egentlige 160. er det noen som vet hvor og hvordan man oppgraderer BIOSen? kan man laste ned fra nettet? tar imot alle svar med glede!! Lenke til kommentar
the lord Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 jeg har forresten et FIC Mainboard K8-800T Hovedkort Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Da går du til Fic's webside, finner HK'et ditt, og laster ned siste BIOS først og fremst. Lenke til kommentar
the lord Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 ja jeg har gjort det nå.... kan jeg bare åpne filen som en vanlig .exe fil nå eller? eller er det noe annet mystifistisk? Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 jeg bygde meg pc rundt juletider, men det var tydligvis en primitiv BIOS på den siden jeg bare kan utnytte 130GB av de egentlige 160. er det noen som vet hvor og hvordan man oppgraderer BIOSen? kan man laste ned fra nettet? tar imot alle svar med glede!! På en 160 GB harddisk er det som regel ikke mer enn +/- 130GB.... Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er vel ikke S-ata disk? Windows XP har problemer med disker over 130 gb med s-ata interface. Dette fikses i windows XP sp2 (mulig de har lagt ut en patch på windows update). 130 gb = 1024x1024x1024x130 = 139.5x10^8 byte. Du skal ha mer enn det på en 160 gb disk... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Tror nok ikke BIOS på det kortet der er gammelt, chipsetet kom jo lenge etter det ble vanlig med mer enn 160GB disk. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 ja jeg har gjort det nå.... kan jeg bare åpne filen som en vanlig .exe fil nå eller? eller er det noe annet mystifistisk? Nei, du skal ikke gjøre som ved en vanlig exe fil. Du må lese litt på Fic- siden hvordan man flasher BIOS på kortet ditt........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå