Kristian_783 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som kan gi meg en kjapp forklaring på hvordan jeg kan slå sammen to partisjoner i windows xp? Har en 80GB disk som er delt opp i en på 5 og en på 70 GB, skulle ha slått disse sammen.. (var før en installasjon på den ene, og lagrin på den andre, men kjøp av flere nye disker førte til at denne bare blir backup). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Du må slette de gamle partisjonene og lage en ny. Hvis det ikke er ønskelig fordi du skal beholde data så må du kjøpe et program som heter Partition Magic. Lenke til kommentar
Kristian_783 Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Neida, diskene er helt tomme de. Men kan jeg gjøre dette i windows, eller må jeg gjøre det i f-disk?? Lenke til kommentar
quad82 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Sier som han over, partition magic er gode greier. Kan absolutt anbefales. Gidder du ikke å legge peng i det kan du jo gå på kontrollpanel, administrative verktøy, datamaskinbehandling. (evt. Computer Management for oss som har engelsk) Stikk inn på "disk management" under "storage" så kan du nok leke deg der, med mindre de gamle partisjonene har et eller annet spesielt morsomt filsystem. (hadde problemer med å fjerne en redhat-installasjon der gitt) kvadd Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Quad82 har rett. Hvis du vil leke litt mer så kan du konvertere disken til dynamisk disk. Da kan du ettertid utvide partisjonene, også over til andre dynamiske disker. Bare husk at hvis du utvider den over flere disker så mister du all data om en av de involverte diskene skulle ryke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå