Gå til innhold

Bilder og video av og med 7610

Anbefalte innlegg

Ja, endelig går det an å bruke kameramobiler til kamera :)

Skal nok ta masse bilder i syden med den telefonen der ja..

Noe annet som er genialt er jo det egne fotoalbumet du får på nettet, via Kodak, der du kan dele bilder med andre, via mobilen eller pcen. Og bildene kan vises på TV'en..

Her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at denne komentaren er helt offtopic men tidligere idag (nærmere sagt inatt, rundt 3-4 tiden) så oversatte jeg hele artikkelen til "glede" for dere, men så klikka selvsagt amobil helt og hele greia ble sletta, utrolig kjipt særlig når jeg hadde brukt over 40 min på å oversette greia! Angrer sterkt at jeg ikke "sikkerhetskoppierte" teksten...

Kort og greit kan jeg nevne at det stod mye om kamerakvaliteten og at han som skrev "testen" savnet mere avanserte innstillingsmuligheter (manuelle) siden de automatiske ikke alltid funket helt 100%. Dessuten syntes han at optikken hadde noen "drawbacks". Ellers skrev han at mobilen var meget lik 6600, utenom et par få forandringer, som bla. en videoredigeringsprogram.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Siden folk nok vil høre om artikkelen så kan jeg skrive opp alle de viktige punktene som ble nevnt i artikkelen (ting som kan være av interesse)

-Første megapixel telefon fra nokia, og på det tjekkiske og norske markedet.

-Er en symbian series 60 telefon som deler svært mye av egenskapene/funksjonene med 6600 og er ellers veldig lik den.

-Oppløsninga er på 1 152 × 864 pixler, dvs. at oppløsninga er 3 ganger så høy som hos fks. en tlf. med 640 × 480 pixler.

-Man har 3 innstillingsmuligheter når det gjelder bildestørrelsen:

1 152 × 864 pixler, høyere kvalitet.

1 152 × 864 pixler, lavere kvalitet.

640 × 480 pixler.

- Kameraet har ellers disse funksjoenene (innstillinger..?)

Digtal zoom, selvutløser, nattfunksjon, <--Det er alt.

Den har "autofokus" osv. men alikvel så er ikke de innstillingene som automatikken "lager", alltid optimale. Dermed savner han som prøvde telefonen; "Exposion innstilling" (husker ikke hva det heter på norsk), normal zoom og muligheten til å stille inn lyset svart/hvit, men det vil nok komme et symbian program som fikser dette....

-7610 har 8 mb. innebygd minne, + ett 64-MB RS-MMC kort.

-Om kameraet sier han at kvaliteten er meget god; til å være mobil. (Men han skjønner ikke hvorfor vi ikke kan få telefonene de har i japan... :p) Det han imidlertid setter fingeren på er at opptikken ikke er helt optimal og at bildene ikke blir så skarpe i kantene og fargegjengivelsen er verre.

-Han nevner også at alle bildene på den siden er forminsket.

-Man kan igjennom bluetooth og det medfølgende Hp-programmet klare å skrive ut bilder på vanlig fotopapir, og selvsagt også gå til fotobutikken med RS-MMC kortet for å få bildene fremkalt.

-Det tar litt over 10 sekunder å lagre 1 bilde og da kan man ikke gjøre (trykke) på noe.... :(

-Itillegg mener han at oppløsningen på 1 mp. bør bli et minimum etterhvert for selv de billigste kameramobilene....

ps. Jeg skal faktisk til Praha imorgen så blir borte fra forumet i litt over en uke...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Hvorfor det? Eneste plussen er vel at den har 1.3 megapiksel mens 7610 bare har 1?

To helt ulike mobiler:

S65:

Bedre kamera

Mindre

Lettere

Billigere

7610:

Symbian

Større skjerm

Og hvordan vet du at kameraet er bedre ? Jeg har ikke sett bilder tatt med S65 ennå, og hvis noen går å tror at ting er bedre fordi spesifikasjonene på papiret er bedre så bør dere jaggu våkne opp snart...

Jeg har en Thule IA350B forsterker som er oppgitt til 2x350 watt stereo/5x120 watt i 5.1 lyd. Har testa denne mot japse amper som operer med nesten doble verdier og denne spiller ræva av de. Det at Thulen veier 21 kg og kan levere +-45 amper når det trengs kan jo selvsagt være grunnen..... :w00t:

Lenke til kommentar
Og hvordan vet du at kameraet er bedre ? Jeg har ikke sett bilder tatt med S65 ennå, og hvis noen går å tror at ting er bedre fordi spesifikasjonene på papiret er bedre så bør dere jaggu våkne opp snart...

Jeg har en Thule IA350B forsterker som er oppgitt til 2x350 watt stereo/5x120 watt i 5.1 lyd. Har testa denne mot japse amper som operer med nesten doble verdier og denne spiller ræva av de. Det at Thulen veier 21 kg og kan levere +-45 amper når det trengs kan jo selvsagt være grunnen..... 

Det er forskjell på forsterker og kamera. Vi kan si helt sikkert at kameraet på S65 blir bedre enn 7610 når det er 0.3 Mpx bedre. ;)

Lenke til kommentar
Det er forskjell på forsterker og kamera. Vi kan si helt sikkert at kameraet på S65 blir bedre enn 7610 når det er 0.3 Mpx bedre.  ;)

Det er på ingen måte sikkert nei... :roll:

Antall megapixler har egentlig lite å si. Heller et bilde i 1024x768 med god kvalitet, enn et bilde i 1280x1024 med dårlig kvalitet. :yes:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
levere +-45 amper når det trengs kan jo selvsagt være grunnen..... 

hehe. "+/-" ampere... :p (Spennig blir positiv/negativ, strøm kan ikke bli negativ.. Det blir liksom: Du har -5 liter saft :D)

Men uansett:

Jeg tror nok kamera på s65 er bedre. Pixler har jo selvfølgelig mye å si. "Kvaliteten" er jo nesten bestemt av pixlene, men selvfølgelig; andre ting spiller jo også inn. Hvis bildene fra s65 har enormt dårlig skarphet og er utrolig mørke f.eks, vil vel de fleste si at 7610 har "bedre" kamera selvom s65 har flere pixler. Men jeg tviler på at vi kommer til å se noe sånt på s65, lyset osv blir nok bra nok til at kameraet blir bedre enn på 7610, pga nettopp pixlene!!

Edit: Quoten skulle selvfølgelig være rettet mot han med forsterkeren :D

Endret av Naxos
Lenke til kommentar
Nei, han må ikke lade batteriet med mobilen. Hva om han har egen lader til batteriet? Finnes sånt vet du.

kødder du eller?

finnes det en egen lader til batteri?

Link :dribble:

DU som kødder eller ???? Lader til kun batteri har vært på markedet i over 10 år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...