Foxtrot Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Jeg er nybegynner i forhold til Linux. Jeg har Linspire 4.5 på pc'en min. Jeg lastet ned Java Environment i går men kan ikke finne den i os'et. Er det noen som kan fortelle meg hvor de nedlastede filene vanligvis blir lagt hen i Linux? Endret 3. juni 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ligger vel i home dirret ditt. /home/brukernavn Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Ligger vel i home dirret ditt. /home/brukernavn Kan du gi meg en klarere "vei" dit? Jeg forstod deg bare havveis. Lenke til kommentar
andersfk Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Så vidt jeg vet, har vel ikke Linspire 4.5 noen "Home"-mappe på skrivebordet. (Kan være den heter "My Documents". Har aldri kjørt Linspire.) Uansett, prøv å åpne en filbehandler (eller nettleser) og skriv inn /home/<brukernavnet ditt> i adresselinjen. Endret 3. juni 2004 av andersfk Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Vennligst les How To Ask Questions The Smart Way. Hvilket program lastet du ned med, f.eks.? Noen prøvde å hjelpe deg og alt du kunne si var «jeg forstod deg bare halvveis». Hva var det du forstod, og hva var mindre klart? Ved å inkludere slik informasjon i spørsmålene dine gjør du jobben lettere for de som vil hjelpe deg, og dermed øker du sjansen for at folk gidder å hjelpe -- alle vinner. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 pussig distro som skal være brukervennlig og ikke legger home-mappa på desktop... Hvis du brukte opera, er det stooor sansynelighet for at den endte på /home/brukernavn/.opera/downloads filer som begynner med . er skjulte filer i linux. Og linux bruker IKKE betegnelser som c: og d: etc. Alt går ut i fra den store og hellige rota - "/" Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Vennligst les How To Ask Questions The Smart Way. Hvilket program lastet du ned med, f.eks.? Noen prøvde å hjelpe deg og alt du kunne si var «jeg forstod deg bare halvveis». Hva var det du forstod, og hva var mindre klart? Ved å inkludere slik informasjon i spørsmålene dine gjør du jobben lettere for de som vil hjelpe deg, og dermed øker du sjansen for at folk gidder å hjelpe -- alle vinner. Jeg beklager. Jeg måtte legge til en bruker først. Jeg prøver igjen. Takker for hjelpen så langt. Dere vil høre fra meg igjen. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg prøver å laste ned den rette utgaven av Opera, men det er flere typer å laste ned. Skal jeg bruke Tar.gz? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har ett ord til deg, Foxtrot: Les! Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har ett ord til deg, Foxtrot: Les! Det gjorde jeg, men ble ikke smartere av det. Uansett er jeg ferdig med Linspire for denne gang. Har avinstallert den og går nå for Mandrake 10. Er det noen som insisterer på at jeg burde installere en annen distro? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 all innstallering av programvare i Linspire skjer gjennom "click 'n run" opplegget. Der får du en liste over alle programmer som er pakket klar for ditt OS, og kan velge og vrake. Denne tjenesten koster desverre noen kroner i måneden. Mitt tips er å velge en Distribusjon som er brukervennlig, men som ikke har snudd hele linux systemet på vrangen slik at vi på forumet kan hjelpe deg hvis det oppstår problemer. Min favoritt når det gjelder brukervennlighet er PCLinuxOS som kun tar en cd, og booter som en LiveCD. Dette er et "enmannsprosjekt" som er basert på Mandrake 9.1 Ellers er sikkert Mandrake 10 veldig bra også... har ikke prøvd den selv, men har hørt mye bra om den Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) all innstallering av programvare i Linspire skjer gjennom "click 'n run" opplegget. Der får du en liste over alle programmer som er pakket klar for ditt OS, og kan velge og vrake. Denne tjenesten koster desverre noen kroner i måneden. Mitt tips er å velge en Distribusjon som er brukervennlig, men som ikke har snudd hele linux systemet på vrangen slik at vi på forumet kan hjelpe deg hvis det oppstår problemer. Min favoritt når det gjelder brukervennlighet er PCLinuxOS som kun tar en cd, og booter som en LiveCD. Dette er et "enmannsprosjekt" som er basert på Mandrake 9.1 Ellers er sikkert Mandrake 10 veldig bra også... har ikke prøvd den selv, men har hørt mye bra om den Jeg er enig med deg at det er en fordel å ha et os som andre her på forumet her kan hjelpe en med. Det er sykt så veldig CNR(click and run) var i sentrum i Linspire. Ikke mye gratis Linux-programmer der i gården nei. Da er det like greit med Windows. Men nei, jeg skal gå for Mandrake 10. Edit: Jeg synes at Linspire var en del ustabil. Det var en overraskelse. Endret 4. juni 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå