Gå til innhold

Støydempings-matter

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått blod på tann, og vurderer sterkt å kjøpe meg noen støydempingsmatter for å redusere støyen fra pc'en min. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer om hvilke matter som er "best"?

Og hva skjer med varmeutviklingen i kabinettet når man bruker slike matter? Mye av varmen ledes jo bort av selve kabinettet, ikke bare av vifter. Blir temperaturen høyere i kabinettet, eller omtrent lik? Reduserer slike matter luft-sirkulasjonen i kabinettet (ikke det at jeg har så veldig god luft-sirkulasjon fra før :) ) ??

Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Mye av varmen ledes jo bort av selve kabinettet, ikke bare av vifter.

Bara om man har på tok för liten luftgenomströmning.

Den termiska påverkan av dämpningsmattor i en i övrigt väldesignad dator är minimal.

/Olle

Lenke til kommentar

Liten kommentar, når det gjelder den støydempingen som Lian Li nå bruker i sine kabinetter er den ikke noe å rope hurra for.

Ta da også i betraktning at når det gjelder lian li så er det et ganske "lytt" kabinett.

Du vil få mye bedre resultat av å kjøpe deg et ikke dempet, for så å gjøre det selv med kvalitetsmatter.

Hvis jeg var deg, ville jeg med det kabinettet du nå har, tatt meg en tur på en bil/båt forretning og kjøpt meg noen dempematter der, da disse ikke er spesielt dyre.

For så å mulig senere kjøpt meg et kvalitets-kabinett og dempet dette med skikkelige matter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...