Jack Jazzrabbit Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nå har jeg fått blod på tann, og vurderer sterkt å kjøpe meg noen støydempingsmatter for å redusere støyen fra pc'en min. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer om hvilke matter som er "best"? Og hva skjer med varmeutviklingen i kabinettet når man bruker slike matter? Mye av varmen ledes jo bort av selve kabinettet, ikke bare av vifter. Blir temperaturen høyere i kabinettet, eller omtrent lik? Reduserer slike matter luft-sirkulasjonen i kabinettet (ikke det at jeg har så veldig god luft-sirkulasjon fra før ) ?? Takker på forhånd... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei hei. Bare husk å sette matter overalt i kabinettet (veggene, unntagen luftehull). Hvis du skal sette matter på diskene må disse kjøles. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 ... Mye av varmen ledes jo bort av selve kabinettet, ikke bare av vifter. Bara om man har på tok för liten luftgenomströmning. Den termiska påverkan av dämpningsmattor i en i övrigt väldesignad dator är minimal. /Olle Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Kabinettet mitt er vel et 3-4 år gammelt Aopen-kabinett, og luftsirkulasjonen er ikke noe å rope hurra over... Derfor tror jeg at jeg venter litt med støydempingsmatter, eventuelt investere i et ferdig støydempet Lian Li-kabinett... Nam Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Liten kommentar, når det gjelder den støydempingen som Lian Li nå bruker i sine kabinetter er den ikke noe å rope hurra for. Ta da også i betraktning at når det gjelder lian li så er det et ganske "lytt" kabinett. Du vil få mye bedre resultat av å kjøpe deg et ikke dempet, for så å gjøre det selv med kvalitetsmatter. Hvis jeg var deg, ville jeg med det kabinettet du nå har, tatt meg en tur på en bil/båt forretning og kjøpt meg noen dempematter der, da disse ikke er spesielt dyre. For så å mulig senere kjøpt meg et kvalitets-kabinett og dempet dette med skikkelige matter. Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Tusen takk for tipset. Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre, tiden vil vise... Kanskje jeg legger hele oppleggget på is. Sjekka ut bildene av maskinene dine Blacksheep, very nice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå