Gå til innhold

Hvilken Cpu kjøler trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Har dette oppsettet

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Hvilken kjøler passer seg best til dette oppsettet??

Bør helst være veldig stillegående`

Mvh:Thomas Svensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har denne vifta på en AMD Xp 2500+ som er overklokka til 3200+ 2,21ghz.

Max load temp har ikke oversteget 47 grader enda.

PS! Monter temperaturføleren som anvist så får prosessoren den kjølingen den skal ha til en hvær tid.

Lenke til kommentar

Skulle kanskje nevnt det, på idle er Thermal taken 12 viften relativt stille men under spill og andre krevende oppgaver bråker den som et sant h......

Men som sagt bruk temeraturføleren som følger med som regulator og den bråker bare når den må.

Lenke til kommentar

At Thermaltake kan bråke når den blir kjørt ligger vel delvis i navnet "Thermaltake Extreme" ;) .

Jeg prøvde meg med en vifte fra Mist "Silient Twin" som har en vifte på hver side men ikke kjøpe denne! Ikke noe galt med vifte i seg selv, eller det fikk jeg ikke prøvd ut (lover 16 dB) men på mitt hovedkort som også er Abit NF7-S er det ikke plass til denne fordi på den siden av socketen er det tre høye kondensatorer ikke langt unna.

Hos Digital Impuls fikk jeg hjelp og jeg kjøpte denne: http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2240, fra Mist "Mr. frostbite" som skal være genrasjonen etter "Silient Twin". For XP3200+ og høyere står det på siden og behaglige 19 db. Viften er ganske høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...