Gå til innhold

hvor varmt kan jeg ha skjermkortet ?

boern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

artifacts <---- det er ? har prøvd å clocke det til 640mhz på memory clock og 350 mhz på 3d clock. dette ble ganske varmt når jeg spiller Colin McRae rally 04. kjører det på max grafikk.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen progs til å sjekke varmen nei. tror ikke dette finnes heller med mindre grafikkortet ditt har innebygget temp sensor.

Tror heller ikke du trenger bekymre deg så veldig over varmen, husker minn Connect radeon 9600 (passiv kjølling) den ble så varm etter noen runder at jeg brant meg på fingern :p Dette ble dog lett fikset ved å bare feste en gammel socket 7 prosessor kljøler vifte over den gamle kjøleblokken.

Hvis kortet ditt har passiv kjøling kan dette være en lur ide (noe jeg ikke tror det har) hvis ikke trenger du overhodet ikke bekymre deg.

Lenke til kommentar
ok.. det vet ikke jeg hvor jeg finner :p, men hadde det hjulpet med en vifte til oppe på sjermkortet ? det er en flat kjølerplate der.

Du har allerede ei vifte på skjermkortet ditt, men mer luft desto bedre ;)

Hvis du skal overklokke:

Øk antall Mhz på core (GPU/kjernen - selve "prosessoren" på kortet) og memory (minnet) steg for steg og test ut med 3DMark o.l programmer. Da finner du ut om kortet ditt er stabilt og uten "artifacts. Hvis du opplever dette klokker du bare litt ned igjen.

Edit: Skriveleif på skriveleif :p

Endret av zn00ker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...