boern Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 hei, har et GeForce FX5600 vtdr 128mb http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=447. lurer på hvor varmt jeg kan ha dette kortet når jeg overklokker. det skal være en grei kjøler på det: vet dere evt. om noen programmer som jeg kan sjekke temp. på sjermkortet ? Takk! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Så lenge du ikke får artifacts pga varme så har vel varmen lite å si. Vet ikke om noen programmer som måler temp på grafikkort. Mulig du må ha egen føler? Lenke til kommentar
boern Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 artifacts <---- det er ? har prøvd å clocke det til 640mhz på memory clock og 350 mhz på 3d clock. dette ble ganske varmt når jeg spiller Colin McRae rally 04. kjører det på max grafikk. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Artifacts er "feil" i grafikken, dette merker du med en gang. Lenke til kommentar
insider Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Artifacts - Merker det ved at det kommer masse hvite flekker på skjermen i krevende grafiske sitvasjoner. Endret 3. juni 2004 av insider Lenke til kommentar
boern Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 vet noen om et programm da ? til å skjekke varmen på sjermkortet Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Vet ikke om noen progs til å sjekke varmen nei. tror ikke dette finnes heller med mindre grafikkortet ditt har innebygget temp sensor. Tror heller ikke du trenger bekymre deg så veldig over varmen, husker minn Connect radeon 9600 (passiv kjølling) den ble så varm etter noen runder at jeg brant meg på fingern Dette ble dog lett fikset ved å bare feste en gammel socket 7 prosessor kljøler vifte over den gamle kjøleblokken. Hvis kortet ditt har passiv kjøling kan dette være en lur ide (noe jeg ikke tror det har) hvis ikke trenger du overhodet ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
boern Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 passiv kjøling vil si ? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Passiv kjøling vil si vifteløs kjøling. Jeg tror temperaturen skal stå innei driverene et sted... Lenke til kommentar
boern Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 ok.. det vet ikke jeg hvor jeg finner , men hadde det hjulpet med en vifte til oppe på sjermkortet ? det er en flat kjølerplate der. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det hadde garantert hjulpet. Kansje rette en kabinett vifte mot skjermkortet? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) ok.. det vet ikke jeg hvor jeg finner , men hadde det hjulpet med en vifte til oppe på sjermkortet ? det er en flat kjølerplate der. Du har allerede ei vifte på skjermkortet ditt, men mer luft desto bedre Hvis du skal overklokke: Øk antall Mhz på core (GPU/kjernen - selve "prosessoren" på kortet) og memory (minnet) steg for steg og test ut med 3DMark o.l programmer. Da finner du ut om kortet ditt er stabilt og uten "artifacts. Hvis du opplever dette klokker du bare litt ned igjen. Edit: Skriveleif på skriveleif Endret 3. juni 2004 av zn00ker Lenke til kommentar
boern Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 takk for hjelpen :D:D holder på å laste ned 3Dmark nå... men, står det om det er stabilt eller ikk ? Lenke til kommentar
insider Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kunne jo satt inn en slik: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL Har de også på 3dfxcool (tror jeg) fungerer fint hos meg - tempen går ned 5 grader Lenke til kommentar
TDK Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Min 9800XT temp sank med 10 grader etter jeg satte i det kortet insider linket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå