ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Hva er det som er så bra med uberbios egentlig? Har lurt litt på å skaffe meg en sånn bios selv Edit: og hva gjør den som får den til å være "uber"? Endret 3. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvor får man seg en sånn über bios som du prater om? Kind of new to me Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Fordeler med Uberbios er mange . Her er beskrivelsene av uber endringer for A7N8X-Deluxe versjon 1.x og versjon 2.0 ========================================================= Uber Bios 1007 For A7N8X-Deluxe v1.04 - 1.06 ========================================================= Thanks for downloading my Asus A7N8X Deluxe bios mod. Its based on the Asus A7N8X-Deluxe 1007 final bios. Its for the A7N8X-Deluxe v1.04 - 1.06 only, and not for use in v2.0 mobos The latest versions of this bios are always availavble in the Asus forums on www.nforcershq.com These are based on the Asus release notes Change log :- 1) Update SATA ROM to 4.2.15 2) Improve system stability with Hynix and PSC memory modules 3) Added PCI latency option OPtions in this Uber bios release 1)This revision has more AGP voltage and Q-fan options to select. 2)There are also more options for the UART2 connector like 'smart card' and 'ASKIR'. 3)Also the AUTO mode for the printer port IO/IRQ allocation has been made selectable. 4)S3(STR) is now selectable for option 'ACPI Suspend to RAM'. 5)Additional Power On By PS/2 Keyboard/Power On By PS/2 Mouse options are available. 6)2.9V is now available in the DDR Reference Voltage selection choices. 7)1.8V is now available in the AGP VDDQ Voltage selection choices. Flash this like you would the normal Asus supplied bios. Here is a list of what I re-enable that Asus have hidden form the users. Legacy Diskette Video CHIP Voltage Control OnChip IDE Channel Primary Master Primary Slave Primary Master Primary Slave OnChip IDE Channel Secondary Master Secondary Slave Secondary Master Secondary Slave IDE Prefetch Mode IDE HDD Block Mode ACPI function Power Management HDD Power Down Reset Configuration MPS Version Contol Small Logo(EPA) Machine MAC(NV) MAC(NV) Address KB Power ON Pass Hot Key Power ON UR2 Duplex Mode For definitions for most of these options visit the bios guide at http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_...Guide_Index.htm Have fun! - Demoulous Legal disclaimer:- I take NO RESPONSIBILITY FOR YOU FRYING YOUR MOBO WITH THIS! In fact I take no responsibility for anything you do at all ========================================================= Uber Bios 1007 for A7N8X Deluxe V2.0 ========================================================= Thanks for downloading my Asus 'A7N8X Deluxe v2.0' bios mod. Its based on the 'Asus A7N8X-Deluxe V2.0' 1007 final bios. The latest versions of this bios are always available in the Asus forums on www.nforcershq.com Also from my site @ http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/ <- home of the Uber bios project. These are based on the Asus release notes Change log :- 1) Update SATA ROM to 4.2.15 2) Improve system stability with Hynix and PSC memory modules 3) Added PCI latency option OPtions in this Uber bios release 1) This revision has more Q-fan options to select. 2) There are also more options for the UART2 connector like 'smart card' and 'ASKIR'. 3) Also the AUTO mode for the printer port IO/IRQ allocation has been made selectable. 4) S3(STR) is now selectable for option 'ACPI Suspend to RAM'. 5) Additional Power On By PS/2 Keyboard/Power On By PS/2 Mouse options are available. 6) DDR Reference Voltage selection choices now range from 2.6V - 2.9V. 7) AGP VDDQ Voltage selection choices now range from 1.5v - 1.8V. 8) CHIP Voltage Control selection choices now range from 1.6V - 1.9V Flash this like you would the normal Asus supplied bios. Here is a list of what I re-enable that Asus have hidden form the users. Legacy Diskette Video CHIP Voltage Control OnChip IDE Channel Primary Master Primary Slave Primary Master Primary Slave OnChip IDE Channel Secondary Master Secondary Slave Secondary Master Secondary Slave IDE Prefetch Mode IDE HDD Block Mode ACPI function Power Management HDD Power Down Reset Configuration MPS Version Control Small Logo(EPA) Machine MAC(NV) MAC(NV) Address KB Power ON Pass Hot Key Power ON UR2 Duplex Mode For definitions for most of these options visit the bios guide at http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_...Guide_Index.htm Have fun! - Demoulous Legal disclaimer:- I take NO RESPONSIBILITY FOR YOU FRYING YOUR MOBO WITH THIS! In fact I take no responsibility for anything you do at all http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=15505 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Takk for den Edit: har støtt på et "lite" problem her! Det ser nemlig ut til at jeg ikke får flashet biosen med beta-filer Eller, vet ikke om det har noe med det å gjøre, men de funker hvertfall ikke! Noen som vet hva dette kan bety? (sorry for off-topic i min egen topic) Endret 3. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Ingen som har noen forslag på hva som kan løse problemet mitt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 1) Flasher du fra "ekte" dos . dvs lage en ms-dos boot diskett . 2) Har du skrudd av virus protection i biosen . 3)Har du lagt programmet awdflash.exe på disketten ... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg bruker ikke den måten, bruker ASUS update, slik at jeg gjør det fra windows... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Tror du må bruke awdflash for uberbios med parameterene som dette : Awdflash.exe "filnavn" /py /sn /cd /cp /cc /LD /R Filnavn = uberbios filen uten fnutter . Asus programmet sjekker nok fila og finner ut at den ikke stemmer. .... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Ok, skal se om jeg får det til. Sist jeg prøved å flashe på den måten gikk det ikke, men det skal nok gå nå Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 uberbiosene jeg kikket på har en autoexec.bat fil . Så det skal kun være å plukke riktig uberbios . Pakke den ut til en formattert floppy som har blitt formattert som startup disk og overskrive autoexec.bat med den som er i uberbios zip filen. Og kopiere inn awdflash.exe til den . Boote pc'n med floppy som 1'st boot device ,så går det av seg selv. ... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 uberbiosene jeg kikket på har en autoexec.bat fil .Så det skal kun være å plukke riktig uberbios . Pakke den ut til en formattert floppy som har blitt formattert som startup disk og overskrive autoexec.bat med den som er i uberbios zip filen. Og kopiere inn awdflash.exe til den . Boote pc'n med floppy som 1'st boot device ,så går det av seg selv. ... Hva du mener med "autoexec.bat fil"? Prøvde et par ganger nå og.. gang nr1: fikk startet awdflash, men det kom opp at filnamnet jeg skrev ikke fantes på disketten gang nr2: forandret filnavnet til bare 1007 og startet opp igjen. Da fikk jeg skrevet inn alt, men så kom det opp at filen ikke "passet" med systemet eller noe sånt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Hvilken versjon ASUS kort er det du har da Har du A7N8X Deluxe Rev 2.00 : Skal du ha denne: http://homepage.ntlworld.com/michael.mccla...7Dv2.0-Uber.rar Denne må pakkes ut med winrar under windows , den inneholder 3 filer : readme.txt autoexec.bat uberd_r2.bin Disse 3 filene legger du på disketten som er formattert som startup disk. Så flash programmet Awdflash v8.24b : ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/n...xe/awdflash.zip Pakkes ut i windows og kopieres til disketten . Har du A7N8X Deluxe Rev 1.xx : Skal du ha denne biosen : http://homepage.ntlworld.com/michael.mccla.../1007D-Uber.rar Denne må pakkes ut med winrar under windows , den inneholder 3 filer : readme.txt autoexec.bat uberd_r1.bin Endret 3. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 ASUS A7N8X Deluxe rev2.0 Dette er meldingen: "The program files part does not match with your system" Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er fordi autoexec.bat filen har force parametere for awdflash kommandoen . Awdflash.exe UBERD_R2.BIN /py /sn /cd /cp /cc /LD /R Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Fikk det til nå Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Gikk bra med force parameterene da antar jeg ... Glad for å hjelpe , alltid bra når man kan bidra med noe . Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Det står Uber bios 1007 når jeg starter opp å sånt hvertfall, å så kan jeg justere litt flere ting, men jeg gjorde ikke noe såesielt da jeg flashet.. det var ferdig utfylt så jeg måtte bare vente til det var ferdig, så da ordnet det seg selv det da sikkert Takk igjen! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kult , nå har du iallefall kontroll over mye mere enn de sugne ASUS folka vil gi oss brukere tilgang til i biosen . Samt bedre volt muligheter på AGP , DDR og chipsett. Men ikke vcore (cpu) desverre Ha en god natt Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Utrolig bra Syar! Trenger litt mer vDimm for å klokke mer... wee! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Skal være mulig å modde vcore også . Men bios vil ikke reflektere det , kun mb monitor programmet . Les denne tråden : http://www.xtremesystems.org/forums/showth...a7n8x+volt+mods (Er visst våken enda .... tror jeg) ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå