kyrsjo Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Tenkte å gjøre det, men det stod med caps "kun for rapportering av støtende innhold etc." Ok, noe av poenget med innlegget var å få noen til å si "HEY!!!" og få debatten i gang (ja debatt ikke krangel!), men å rapportere mitt eget innlegg for "støtende" er vel litt drøyt... Forøvrig er det alltid like gøy å lese itavisen sine "kommenter denne artikkelen"... burde heller hett "fanatikerforum-uten-brukernavn.no"... Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Send privatmelding til moderator, da Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Hvem er moderator her, egentlig? Tror folka som får eventuellt får denne dumpet i fanget kommer til å le seg i hjel... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Den hører vel mere og mere til under Offtopic Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 sikkert... som sagt kommer de til å le seg i hjel pga. denne "FLYTT MEG!" diskusjonen... Kan jo redigere orginalinnlegget og poste på nytt. Noen som har lyst til å stikke ut hodet? Eventuellt kan vi jo la denne tråden bli forumets sticky offtopic tråd hvor vi kan skrive alt mulig tull... En helt annen ting... Når (hvis) alinux noen gang kommer - får vi da en egen seksjon på forumet også? Egentlig litt trist, det kommer liksom til å bli mere delt miljø. Nå vet jeg det! Egen forumseksjon med bare ett forum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Skriver bare mer og mer piss i dag... Innlegg 1950 snart 2000 Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Rediger tråden, sett emne til "Blir slime mold svimmel av nikke-smilefjeset?". Så tar du bare og poster 1. posts innhold på windowsforumet Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Whoaa, verden spinner skikkelig rundt i dag, det må være fredag! Unnskyld meg mens jeg kysser himmelen. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) There are two major products that came out of Berkley: LSD and Unix. Endret 5. juni 2004 av moyner Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Dere trenger da seriøst ikke spamme dette forumet fordi tråden er feilpostet? skjerpings folkens! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 There are two major products that came out of Berkley: LSD andUnix. Dette er den store tulle-tråden Burde vært påbud om noe slikt på et hvert forum... Akkurat som det er påbud om tegneserier i norske aviser! :yes::yes::yes::yes::yes::yes:yes::yes::yes: Jøss, viste du at de har lagt inn antall-smiley grense? Brudd på yttringsfriheten! Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg tror slime mold svimer av hvis han ser posten din, kyrsjo. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Dere trenger da seriøst ikke spamme dette forumet fordi tråden er feilpostet? skjerpings folkens! Hehe, roan litt. - Vi har for mange kjedelige tråder her uansett - lat pratet går jo på #alinux.no i disse tider-. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Da får jeg helle litt parafin på bålet: Microsoft så nok fordelen ved å "sponse" fattige land med gratis programvare fra Microsoft. De har uansett ikke råd til å betale for lisensene, og hvis de ikke hadde fått det gratis hadde de: *Brukt piratkopier av Microsoft-programvare. Microsoft har uansett ingen myndighet i "u-landene" da mynfighetene i disse landene ikke lar seg diktere av amerikanske selskaper. *(Enda verre!) De hadde brukt en eller annen gratis unix-variant. Da hadde de heller ikke hatt behov for ny maskinvare. Selv om den økonomiske vinningen er minimal i første omgang vil MS tjene på å bygge en solid brukerbase med kompetanse (utelukkende) innen Microsoft-produkter, noe som vil hindre disse i fremtiden i å gå over til andre løsninger. Endret 5. juni 2004 av Manuel Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Nettopp! Tror jeg må henge mer på alinux.no slime mold: Hvis du leser dette fra en sykeseng med en stor, hvit dingsboms runt halsen og et hat mot nikkende kinesere: beklager virkelig. Jeg bare måtte... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Alltid når vi har en morro tråd her på forumet stenger moderatorene den, men denne her blir bare verre og verre. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Hysj! Ikke si noe! :yes::yes::yes: Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 OpenOffice er gitt ut under GPL, det fant jeg ut etter å lest litt på www.openoffice.org er det ikke slikt at, dersom microsoft hadde lagt til støtte for OO format.. må dem ikke da gi ut hele det programmet under GPL? dette er ikke noe jeg er sikker på... så dersom det fins noen som har peiling på GPL, hadde det vært fint med svar... !!se bort fra skrive feil... vet jeg har litt problemer med rettskriving..!! Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Nei, dette er typisk SCO/MS FUD om at "GPL er som en kreft som bryter copyright lover osv." Man kan enkelt inkludere støtte for OO format som et eget mini-bibliotek/plugin og dynamisk linke til den. Dette kan dog kun gjøres dersom biblioteket man linker til er LGPL (Library GPL / Leser GPL). Men dersom OO vil fremme bruken av sine formater slipper de sikkert noe av koden som LGPL, eller gjør andre tiltak som åpner for proprietære programmer. edit: Er vel strengt tatt ikke FUD, ettersom det er enkelt å finne svaret på GNU sine sider... edit2: og biblioteket må være dekket av LGPL for å kunne linkes inn i prioprietære programmer, heh.. Endret 7. juni 2004 av Cronius Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 OpenOffice er gitt ut under GPL, det fant jeg ut etter å lest litt på www.openoffice.org er det ikke slikt at, dersom microsoft hadde lagt til støtte for OO format.. må dem ikke da gi ut hele det programmet under GPL? dette er ikke noe jeg er sikker på... så dersom det fins noen som har peiling på GPL, hadde det vært fint med svar... !!se bort fra skrive feil... vet jeg har litt problemer med rettskriving..!! De trenger ikke å gi ut hele OO som GPL hvis de implementerer støtte for OO-formatene, så lenge de skriver all koden selv. De kan f.eks skrive filtrene utelukkende basert på standarden og definisjonene på formatene som brukes i OO. Derimot hvis de "låner" kode fra OpenOffice.org er den koden som er GPL-lisensiert nødt til å være åpen. Dvs. at den modulen som er skrevet i GPL-lisensiert kode er nødt til å være åpen - ikke hele MS Office! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå