Gå til innhold

Problemer med tv-ut


Anbefalte innlegg

Heisann.

Er trøtt og lei av samboerns bærbare dell inspiron 8100. Problemet er tv utgangen.Da han først fikk den virket den ikke, i det hele tatt. Dvs det var ikke mulig å trykke clone under advanced settings på skjermen. Og det ble ikke detektert noen andre skjermer enn selve laptop skjermen selv om tven var koblet til.

Så ble det byttet skjermkort og ting virket i noen dager, før det plutselig sluttet å virke igjen. Så ble først hele hk byttet, uten det helt store resultatet, og videre ble skjermkortet byttet enda en gang for noen uker siden. Da virket det igjen, men etter noen dagers bruk slutter ting å virke. Det er ikke mulig å velge clone, og det blir rett og slett ikke detektert noen tv.

Kan det være tv en som ødelegger tv utgangen? (Er dette mulig?) Vi har prøvd på andre tver også, og den virker ikke der heller nå.

 

Min erfaring med tv-ut og slikt er ytterst begrenset. Noen som har hatt lignende erfaringer? Eller vet hva som kan være problemet?

 

Skjermkortet er geforece2 go 32 og maskinen er altså en dell inspiron 8100 1Ghz

256 Mb RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


joac skrev (2002-04-13 10:15):

Heisann.

Er trøtt og lei av samboerns bærbare dell inspiron 8100. Problemet er tv utgangen.Da han først fikk den virket den ikke, i det hele tatt. Dvs det var ikke mulig å trykke clone under advanced settings på skjermen. Og det ble ikke detektert noen andre skjermer enn selve laptop skjermen selv om tven var koblet til.

Så ble det byttet skjermkort og ting virket i noen dager, før det plutselig sluttet å virke igjen. Så ble først hele hk byttet, uten det helt store resultatet, og videre ble skjermkortet byttet enda en gang for noen uker siden. Da virket det igjen, men etter noen dagers bruk slutter ting å virke. Det er ikke mulig å velge clone, og det blir rett og slett ikke detektert noen tv.

Kan det være tv en som ødelegger tv utgangen? (Er dette mulig?) Vi har prøvd på andre tver også, og den virker ikke der heller nå.


Min erfaring med tv-ut og slikt er ytterst begrenset. Noen som har hatt lignende erfaringer? Eller vet hva som kan være problemet?


Skjermkortet er geforece2 go 32 og maskinen er altså en dell inspiron 8100 1Ghz

256 Mb RAM




 

Hei.

 

 

Jeg sliter med akkurat det samme selv, bare at jeg aldri har fått det til å virke.

Har du prøvd tvtools fra tvtools.de?

Så ut til å være et greit program.

Lenke til kommentar

Hei,

har selv opplevd noe lignende, men det var med et GF2 MX kort. Uansett så forsvant problemene når jeg oppgraderte driverene.

Et annet problem er at skjermkortet må "føle" tv'en. Altså vil det ikke funke om det f.eks. er brudd kabelen.

 

Høres utrolig mystisk ut at tv'en skal kunne ta livet av skjermkortet..

Lenke til kommentar

ja virker utrolig rart at tven plutselig skal kunne kverke skjermkortet.. Bare så mystisk at akkurat det samme har skjedd to ganger. Spesiellt rart at det funker noen dager, før det blir problemer. Skal prøve tvtools. Hadde forøvrig samme problemet i Me også. Og har brukt alle tilgjengelige drivere (nesten). Og er ihvertfall utrolig lei av dell Spania(bor i valencia) som uansett hva jeg sier, ber meg reinstallere driver og ringe imorgen :wink:

takk for tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...