Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nettopp formatert og reinstallert pga. problem med virus og malware, og ustabilitet generelt.

Nå håper jeg på å kunne begrense innkommende f...skap denne gangen, og lurer på hva jeg skal installere av sikkerhetsprogrammer.

For øyeblikket er det dette jeg har:

WinXP Home, alle updates

Norton AV

Ad-Aware

Spybot

Spy-assassin (ikke kjøpt, må fjerne alle treffene manuelt.)

Kjører bare WinXP sin innebygde firewall nå. Kan noen anbefale en gratis firewall som er bedre?

Maskina brukes mest til spill, men bruker også Office og Outlook en del.

Sitter i nettverk med en maskin som sliter med mye rusk fra IRC, surfing, nedlasting, kazaa, og annet surr.

Alle forslag, tips, og advarsler mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du :yes:

jeg vil iallefall anbefale deg Zone Alarm!

jeg ser at noen på forumet her har hatt problemer med den, men for meg kjører den clean iallefall (v.4.5.594.000) :thumbup::thumbup:

Du burde iallefall teste den! :D

(ellers så jeg noen anbefale "kerio personal firewall" her på forumet.. besøkte hjemmesiden å så litt der og den ser veldig ok ut.. vet ikke noe om funksjonaliteten selvsagt, men den skal jeg uten tvil prøve :D )

om du vil unngå spam osv styr unna Internet Explorer!!!

da jeg formaterte pc'en for noen mnd siden tok det 3 min før jeg hadde "My search bar" spy/addon på den :mad:

-mvh redflames

Lenke til kommentar

I tillegg til det som er nevnt, kan du også ta en titt på Outpost Firewall, de har en gratisversjon også.

Outpost har fått gode kritikker, og har mye nyttig funksjonalitet.

Jeg bruker selv Pro-versjonen hjemme, og den er funker meget bra.

www.agnitum.com

Lenke til kommentar
I tillegg til det som er nevnt, kan du også ta en titt på Outpost Firewall, de har en gratisversjon også.

Outpost har fått gode kritikker, og har mye nyttig funksjonalitet.

Jeg bruker selv Pro-versjonen hjemme, og den er funker meget bra.

www.agnitum.com

Yes. Jeg byttet til Outpost brannmur (og NOD32 antivirus) nylig, og jeg må si at dette er det beste jeg har hatt hittil.

Anbefales!!

(Ble forresten rundt 600 kr til sammen for et år. Det er slett ikke ille for topp sikkerhet.)

Lenke til kommentar

Jeg byttet nettopp til Outpost (fant denne tråden på et søk etter alternativ) fordi Zonealarm ble helt idiot etter en oppgradering.

Etter 5 min på DC++ kutta ZA all nettverkstrafikk og hang maskina, og eneste løsning var restart.

Jeg avinstallerte ZA og installerte Outpost, og alt virka fint. Men...

Nå vil ikke Outpost tillate verken IE eller DC++ å koble opp, selv om jeg setter "always trust" i instillingene til disse programmene.

Hva skal jeg gjøre? Finne en ny brannmur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...