Tfosheim Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 AOpen med mediaspiller til TVen AOpen har lansert et rimelig nytt konsept: En mediaspiller til TVen med en portabel harddisk. Dermed kan du spille av MPEG-filer og MP3/WMA på storskjermen uten at du trenger en stue-pc. Les artikkelen her Lenke til kommentar
roolf Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) God idé, men uten støtte for divx og digital ut (har bare stereo så vidt jeg kan se), så tror jeg ikke dette blir noen suksess. Endret 3. juni 2004 av roolf Lenke til kommentar
delfin Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 God idé, men uten støtte for divx og digital ut (har bare stereo så vidt jeg kan se), så tror jeg ikke dette blir noen suksess. DivX/XviD = Mpeg4 implementasjoner, og mpeg4 sto oppført under støtte. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 God idé, men uten støtte for divx og digital ut (har bare stereo så vidt jeg kan se), så tror jeg ikke dette blir noen suksess. DivX/XviD = Mpeg4 implementasjoner, og mpeg4 sto oppført under støtte. Enheten klarer å spille av video i alle MPEG-inkarnasjonene (men ikke DiVX) ? Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Uten divx og Xvid og alle andre codecs som er vanlige i bruk er denne boksen verdt zipp nada ;P I hvert fall i forhold til en normal barebone maskin eller noe i den gaten. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 KISS har vel DVD-spillere (også noen med harddisk) som støtter det meste av standarder... Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) MPEG 4 og DiVX/XViD er helt forskjellige kodeker, selv om de er løst basert på den samme standarden. Støtte for MPEG 4 er ikke det samme som støtte for alle implementasjonene og forgreningene av standarden Endret 3. juni 2004 av Tfosheim Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 elsker kissen min jeg... står det om aopenspillern er oppgraderbar? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som har Kiss DP-558, sikler litt etter den. Den har både nettverk, hd og tv-tuner, samt at den tar alle formater. Lurer på om webshoppene melder inn kjøp av disse til NRK. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvordan spiller man av filmer med den boksen der uten harddisk? Merkelig konsept hvis den ikke har noen form for lagringsplass inkludert. Nettverkskort? Lenke til kommentar
Jome Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvis de lanserer noen billige 40, 60, 120, 160, 200, 250GB hdd'er, kan dette bli en kjempesuksess, men skulle gjerne sett noe lignende med DVD-spiller/opptaker.. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Noen som har Kiss DP-558, sikler litt etter den. Den har både nettverk, hd og tv-tuner, samt at den tar alle formater. Lurer på om webshoppene melder inn kjøp av disse til NRK. Lurt på det samme.... Tror ikke denne kommer før om tidligst 14 dager. Mener å huske at det er en del forsinkelser rundt denne. (Sikler jeg også!..) Lenke til kommentar
delfin Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 MPEG 4 og DiVX/XViD er helt forskjellige kodeker, selv om de er løst basert på den samme standarden. Støtte for MPEG 4 er ikke det samme som støtte for alle implementasjonene og forgreningene av standarden FFDShow er et eksempel på en Mpeg4 dekoder. Den bruker libavcodec og kan dekode alt mpeg4 materiale. Mpeg4 er ikke en codec, men en standard. Den omfatter alt som mpeg4 bruker og f.eks hvordan bitstreamen skal se ut sånn at en mpeg4 dekoder kan dekode videoene (b-frames, quantizing etc.). Jeg tipper den kan dekode XviD og DivX Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) MPEG 4 og DiVX/XViD er helt forskjellige kodeker, selv om de er løst basert på den samme standarden. Støtte for MPEG 4 er ikke det samme som støtte for alle implementasjonene og forgreningene av standarden MPEG 4 er en standard... Divx er et mpeg4 format... Er det Quicktime sitt mpeg4 format det siktes til her eller kanskje microsoft? Endret 3. juni 2004 av SBS Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvordan spiller man av filmer med den boksen der uten harddisk?Merkelig konsept hvis den ikke har noen form for lagringsplass inkludert. Nettverkskort? Har du i det hele tatt lest noe i artikkelen? AOpen har lansert et rimelig nytt konsept: En mediaspiller til TVen med en portabel harddisk. Dermed kan du spille av MPEG-filer og MP3/WMA på storskjermen uten at du trenger en stue-pc. Lenke til kommentar
maake93 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det som hadde vært kult var en lignende boks som dette med innebygd trådløst nettverk til streame film/musikk fra en vanlig PC, det kunne VIRKELIG tatt av. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kiss DP-1500 gjør alt dette Lenke til kommentar
Mio Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ingenting slår en modda xbox enda med media center Den har støtte for de fleste formatene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå