Gå til innhold

Hva tror DU er goth, og hva synes du om gothere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Gothere elsker den ekstra oppmerksomheten. De elsker og bli puttet i samme bås som de "uberskumle" satanistene. (det gjelder ikke bare gothere, men mange av våre sortkledde venner) De nyter at folk peker å sier "oi, der går en skummel satanist :scared: " Men skulle de bli konfrontert med dette av venner og familie, da kan de bare unskylde seg med: "nei jeg er jo bare en snill gother" -noe som forøvrig stemmer godt. Og legger deretter videre ut om alle de store forskjellene. At de ennå ikke har fått snudd pentagrammet sitt rett vei, ja det vet de antagelig ikke selv engang...

Lenke til kommentar

Goth, på samme måte som hip-hop, raddis etc er en mote (tross alt finnes det ekte kommunister som står for det de mener, men trenger ikke å kle seg som om de har -1000 kroner på kontoen) og helt ærlig synes jeg det er helt skammelig. Som 15-16 åring elsket jeg black og death metal, men jeg kledde meg ikke slikt, jeg følte ikke "behovet" selv om jeg var "frelst" av musikken.

Det verste er 16år gamle jenter som kler seg i svart og hører på Nightwish og tror de dyrker satan. :roll: Halleluja flashback in reverse?

:)

Synes alle skal finne sin stil og særpreg, personlig liker jeg å gå i dress bukser og skjorter.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Tja, jeg har ikke noen "argumenter" hverken for eller imot, eneste jeg påpeker er at folk er forskjellige, og derfor også deres musikksmak.

'Ok'

Som sagt, jeg så for meg at sånne folk utelukkende hørte på sånn bare skriking, mishandling av trommer, og hundre el-gitarer med über-forsterker som noen bare slår på uten å holde akkorder (eller hva det heter) - for det går en sånn i klassen min. Metallice, Iron Maiden, Panthera, Toll, what evah kan jeg altså skjønne at folk liker osv.

Lenke til kommentar

Så Metallica, Tool, Iron Maiden og Pantera treffer IKKE denne grusomme musikken du beskriver? Det var da enda bra. :) Uansett, disse bandene spiller i de aller fleste tilfeller langt mer avanserte rytmer, langt mer avanserte akkorder og langt mer avanserte basslinjer enn popmusikken vi stort sett hører, så å kalle det "mishandling av gitarer" og "slå uten å holde akkorder" er nok ikke spesiellt realistisk beskrivelse. For det trente øret, er dette god musikk. For de som liker slikt. At du ikke skjønner det, skjønner ikke jeg. Selv liker jeg IKKE scooter, men jeg skjønner hvorfor andre liker det.

Lenke til kommentar

Personlig så mener eg folk må være som de vil. Synes selv stilen "goter" IKKE er noe særlig men det syns de nesten garantert om hiphop stilen min også. Angriper ikke de for eg vet at det verste eg vet om når folk angriper stilen min.

Black rock whatever on folks!

Edit: arrgh skriveleif

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

min personlige mening om goth:

For det første så ser det helt unaturlig mongo ut å farge håret sitt sort, bleke annsiktet, bruke mascara og lakkere negler...

tja..

ihvertfall når det gjelder gutter... jenter derimot pleier jo å bruke mascara... mange pleier også å farge håret, samt å lakkere negler... det ser bedre ut på jenter enn det gjør på gutter (jeg sier ikke at det ser bra ut.)....

Hvorfor blir mann goth:

Så og si alle gothene jeg har sett/møtt virker veldig diskrè/stille/"innestengte"...

Sansynligvis har de hadt en eller annen redsel som de har lyst til å fordøye..

Hvordan fordøye denne redselen? Jo.. bli en skummel skikkelse utvendig... kle seg skummelt for omverdenen...

hvordan få ut aggrisjonen de bærer på? Jo.. Høre på skummel musikk (heavy metal, satanist rock....)...

Altså en goth (pr. i dag) er en person (gjerne en gruppe personer) som opprinnelig har vært sjenerte og sånt, som velger kle seg skummelt for overstige det han/hun er redd for -> omverdenen....

mine synspunkter..

det blir jo en livstil... jeg har ikke noe i mot en goth selvom jeg har meninger om de...

de har sikkert meninger om hiphop-livstilen min også... virsaversa trallalei..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Neh, tror jeg ikke. Din mening om klesstiler er og forblir høyt subjektiv. Det finnes folk der ute, i det ganske land, som su\ynes dette ser tiltalende ut. Hvorfor skal ikke en gutt kunne bruke mascara om han vil det? Ser ikke problemet.

Det er ikke noe problem... jeg hadde etpar gothere i klassen.. hyggelige folk... er bare det at jeg personlig syns det ser helt forbanna teit ut når en gutt går rundt med svart langt hår, fett lag mascara på øyenbryna og på øyevippene, hvitt pudder i trynet, samt sort neglelakk på neglene...

edit:

og ikke minst en svær jævla skinnfrakk (tilogmed på de varmeste sommerdager)..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke sytegotere som bare hater verden og sier de skal ta selvmord...(Ja, de finnes i store mengder)

... og enda verre: sytegotere som er sli kde er fordi det "tøfft", fordi de vil skille seg ut, men egentlig bare blir del av en stor, monoton masse. Kjipt at det skal være hippt å være asosial, innesluttet, trist og suicidal.

Lenke til kommentar

For meg er goth=Barron Blod :D

Neida. Jeg er for fordomsfull, og derfor er gotere en fellesgruppe for alt svart og skummelt (for meg da).

Edit : Sakset fra babethread

nw2004set11.jpg

=Definisjonen på goter for min del. Mener også at de spiller elendig musikk, men det er en annen diskusjon. Og bare la flamingen begynne om at bandets tekster ikke er gotiske osv. Mine fordommer eier meg og plasserer dem i gotergruppen uansett ;)

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Altså en goth (pr. i dag) er en person (gjerne en gruppe personer) som opprinnelig har vært sjenerte og sånt, som velger kle seg skummelt for overstige det han/hun er redd for -> omverdenen....

Har vanket i en såkalt goth-klubb her i Bergen (Dominion) i et par år (det er vel halvannet år siden jeg sluttet å gå), men dette stemmer ganske bra for enkelte av de besøkende.

Det er svært mange mobbe-ofre som finner samhold i slike miljøer, folk som vanligvis er lite spektakulære å se på. Damer med høy BMI og små korsett florerer, og det er masse liksom-bifile fjerteberter som kliner med venninnen sin "fordi det er sååå kult asså".

Men, det skal være sagt, det er svært underholdende å ta seg en tur på en slik klubb, og bare titte på folk. Det er skikkelig mange snålinger ute og går. Dansegulvet kan tidvis være meget morsomt. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder sånne "outcasts" så havner de fint i andre miljøer også. Har møtt sånne som er redd omverdnen og havner i gothiske miljøer eller nazi miljøer. Faktisk så vet eg om en som prøve å henge med oss "kule hiphopere" i byn så ble han helt avvist fordi han var helt rar mens eg snakket mye med han og greier men tror ikke dere han havnet i nazi miljøet da. Haha ganske morsomt samtidig som det er trist. Har snakket med han etter at han ble nazi og han har forandret seg en del. Merker at de naziene ikke er mere enn redde folk som har samlet seg sammen og har funnet ut at de skal hate utlendinger. Litt rart når han sa til meg at han ikke hadde noe imot latinske folk fordi de var så være det ariske folk og at det var mange ny nazister i chile. :roll:

Anyways tror det stemmer en del at mange "gothere" er folk som er litt "spesielle"

untatt penta da :p

Lenke til kommentar

Gotere og andre satanister er dumme, eneste de tenker på er å gjøre livet surt for seg selv og andre ved å til slutt henge seg.. patetisk. Hvorfor velge mørke når man kan velge lyset? (nei jeg mener ikke å bli haleluja fan)

Det samme gjelder prester og andre maniske kristene, like ille som gotere bare motsatt:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...