Gå til innhold

Hva tror DU er goth, og hva synes du om gothere?

Anbefalte innlegg

Liker ikke typisk goth-musikk heller (HIM, Evanescense (skriveleif), Within Temptation, Nighwish...), synes det er forsøpling av sjangeren rock med så mye stygg musikk på en gang. Har et HIM album og tar selvkritikk for dette (makan til kjærlighets kliss og tull skal du lete lenge etter).

Hvorfor tror du dette er typsik goth-musikk? Dette er kommersiell musikk :p Gothere er stort sett ikke kommersielle :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...] men å påstå at vi metalheads egentlig ikke liker metal men at vi bare later som, så viser du bare din fjollete uvitenhet.

Sa ikke at dere later som, sa at jeg tror dere innbiller dere at dere liker det. Akkurat som jeg tror at folk drikker rødvin framfor brus, fordi de tror de liker det bedre.

Lenke til kommentar
Akkurat som jeg tror at folk drikker rødvin framfor brus, fordi de tror de liker det bedre.

Dette var rett og slett årets...

Har mange eksempler på voksne folk som hater brus, men liker rødvin veldig godt.

Jeg liker ikke saft, men det betyr ikke at jeg bare later som om jeg ikke liker det...

Tenk litt over hva du egentlig sier, så tenker du over det en gang til... Og ja jeg liker metal bedre enn de fleste typer musikk (flest favorittband i denne sjangeren). Liker også klassisk, rock, blues, jazz, rap osv... Så å si at jeg bare tror jeg liker metal er bare tull og høyst ukvalifisert synsing.

edit:

Et nytt eksempel... Jeg liker øl bedre enn brus.. Er det også en løgn?

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Hvorfor tror du dette er typsik goth-musikk? Dette er kommersiell musikk :p Gothere er stort sett ikke kommersielle :roll:

Haha... de liker å tro det ja... De er like mye et offer for mote, de som alle andre. Hvorfor går alle gotere kliss likt kledd? Har alle den samme "individuelle" stilen?

Lenke til kommentar

Jeg hadde det bare for meg at gothere hører på sånn über-skrikemusikk uten noen form for takt, rytme og/ eller melodi. Sånn metal som Metallica kan jeg skjønne at folk liker.

Zyklon: Så om jeg tror noe, så er du nødt til å tro det omvendte, siden du er uenig?

Og SBS: Jeg har aldri sagt at ingen liker rødvin. Det hele gikk ut på at jeg mener at folk kan innbille seg at de liker ting, fordi det er finere, dyrere, dyrere, kulere, tøffere, what ever.

Jeg har kommet med en mening/ teori, og skjønner ikke folk skal bli så "sinna" av det?

Lenke til kommentar

Folk må for guds skyld få være hva de vil, men det er kanskje viktig å understreke at det er et markant skille mellom "goter" (legg merke til skrivemåtem, UTEN "h") og metall-kulturen. Mitt inntrykk av "gotere" er at det hele går ut på å være trist og lei og mørk, de tror de skiller seg ut, men egentlig blir de bare en del av en enorm, monoton masse. :shrug:

Altså, man er ikke goter selv om man kler seg i svart, har langt hår og bruker nagledingser, ikke nødvendigvis ihvertfall.

Og soso: å si at folk "inbiller" seg at de liker musikken blir litt teit. Folk er forskjellige.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Og soso: å si at folk "inbiller" seg at de liker musikken blir litt teit. Folk er forskjellige.

Jeg sier ikke det - jeg sier at jeg tror det.

Hva har ekstrem metal med goth å gjøre?

Om den var retta til meg, så ikke annet enn at jeg trodde at "goter" hørte på bare sånn.

Kan ikke alle bare være venner? Jeg bare svarte på topic, og fikk mindre blide svar tilbake.

Lenke til kommentar
Og jeg sier at jeg tror det motsatte. Er ikke dette en diskusjon da?

:)

Ikke hvis jeg bare sier "ok".

Ok.

Hah, nå fikk du ikke spytta ut alle de rare (i mangel av et bedre adjektiv) argumentene dine, og det gummiåre-bildet ditt, kan du bare spare deg for! :-----D

Lenke til kommentar

Er goth noe særlig forskjellig fra alle de andre helt like subkulturene folk faller inn i? Det kunne ikke brydd meg mindre, folk får lage små riss på armen fordi "sårene inni ble til sår utenpå!" og høre tro de er en deppa elite. Jeg bryr meg strengt tatt ikke, men min erfaring er at man oftere må jekke ned idioter som er med i den standard drikke-gjengen (denne subkulturen kjenner alle, dere vet hvordan de er. Stilen avhenger litt av bydel, men det er stortsett folk som drikker mye i helgene, er sentrum i universet, og har damer som er en hel del yngre. Men de er like dumme som dem), selv om folk som oppfatter seg selv som goth-folk ofte er ganske naive. Ja, jeg generaliserer, men det ser ut til å være utrolig mange kvasi-filosofiske depressive ungdommer som tror de er annerledes.

Jeg har sagt det før - enn om ikke på hw.no - det er en markant forskjell på å være annerledes fordi man vil det, og å være annerledes fordi man er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...