int20h Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Solaris blir open-source Jonathan Schwartz hos Sun Microsystems har bekreftet at det bare er et tidsspørsmål før Solaris kommer til å bli lansert som open-source. I tillegg jobbes det med "Looking Glass", et nytt Java-basert operativsystem. Les artikkelen her Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Looking glass blir helt rå når den kommer. Last ned videoene og se selv.. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 hehe morsomt navn. Når kommer "transparent frame" og "things you might have on the wall" ? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ser ut til at IBM har hatt det travelt i bakgrunnen. Det er vel kommet inn noen par mill på SUN sin konto vil jeg tro. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) En ting som er veldig viktig å merke seg, er at det er snakk om å gjøre Solaris open-source, men ikke fri! Dette er egentlig nesten bare negativt, da åpen kode i seg selv er rimelig bortkastet. Man kan ikke bruke koden som man vil, og dermed ligger den bare der som en forlokkende sirene. Alt som trengs er at en tullete utvikler leser masse Solaris-kode, og så bestemmer han seg for å kode litt for et fritt prosjekt, som f.eks. Linux. Det han skriver kan være påvirket, eller i verste fall kopiert, fra Solaris. Det er umulig for hovedutviklerene til den frie programvaren å konstatere at all kode gitt til prosjektet er lovlig brukt, og dermed er katastrofen ute - da vil man ha en sak som ligner SCO-smørjen, bare at Sun her vil ha rett. Åpen kildekode uten frihet er farlig, og dens funksjon som en potensiell felle for utviklere er større enn verdien Suns kunder har av innsikt i Solaris-koden. Edit: Trykkfeil - mange trykkfeil. Har nettopp hatt norskeksamen, og er litt lei av å skrive. Endret 3. juni 2004 av gspr Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Vil det ikke bli oppdaget om kildekode fra solaris kommer ruslende inn i linux miljøet da? Ellers gleder jeg meg virkelig til looking glass fungerer uten problemer og ferdigstilles. DA skal jeg i hvert fall bytte plattform eller gjøre det som må til for å få tatt det i bruk. Så filmene for ja, omtrent et halvt år siden og snacksy gitt. Men 2d utformingen som ligner win2000 bør de gjøre noe med da slik at det ser nyere ut i vinduene. Hjelper ikke bare at ting fungerer og at det er effektivt. Folk må makte å se på skjermbildene i timesvis og. Kjedelig da med grått, på grått på littegranne blått... Endret 3. juni 2004 av Stonescream Lenke til kommentar
Evil InZight Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Looking Glass ser ut til å være ganske interessant. Fikk med meg en demonstrasjon av det på skolen for et par måneder siden og det så ikke så aller verst ut. Det virket litt treigt og tungkjørt, men tenker at de får fikset det med litt optimisering av koden. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Vil det ikke bli oppdaget om kildekode fra solaris kommer ruslende inn i linux miljøet da? Selvsagt, men neppe i tide, og da er katastrofen skjedd. Slipper man EN kernel med Sun-eid kode i, kan de kreve Torvalds og kompani for hauger med penger. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har proevd Sun Java Deskop og stoerre dritt skal du leite lenge etter.. Faar virkelig haape looking glass blir bedre enn som saa.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Altså.... Looking glass er ikke et OS men et WM... Jøss, tenk å kunne skrive så feil! (er allfall rimelig sikker på at det er et WM) Men uansett - dette er jo egentlig mer en nyhet for programmer.no - ikke for hw.no. Menmen Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) hmm laget en tråd om suns looking glass project for en stund siden har den faktisk i siggen min så jeg nå Endret 3. juni 2004 av thorsan Lenke til kommentar
bkak Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Såvidt jeg vet var planen at Looking Glass skal lastes inn under normal X11, og så kjøres med OpenGL-systemets drivere. (For de av dere som synes dette virker gresk: Det kommer til å virke på alle former av Linux som er ute til desktop-bruk i dag). Jeg håper også de fikser en sikkelig smakfull theme for denne saken, unix-folk har en tendens til å lage grusomme farger og mønstre... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 unix-folk har en tendens til å lage grusomme farger og mønstre... Hva i alle dager mener du med det? Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 unix-folk har en tendens til å lage grusomme farger og mønstre... Hva i alle dager mener du med det? kunne ikke være mer enig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå