LN-NPQ Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei og hå, jeg har kanskje tenkt å kjøpe meg et Olympus C-760 og så var det en del ting jeg lurte på: 1. Jeg har et Kodak DX6340 som jeg får solgt, og er det da verdt å legge i 1500kr for å få dette kameraet istdenfor? 2. Når jeg bruker full tele er det veldig lett å ødelegge bildet ved at du skjelver i hendene, at jeg kanskje må ha et stativ? 3. Går det lang tid fra jeg har tatt et bilde til jeg kan ta et til? 4. Det at kameraet kan ta 1.4bilder/sek er dette mye for et kamera som dette. Har for det meste tenkt å ta bilder av fly. Holder da denne tiden? 5. Passer [url="http://data.techline.no/?page=modules/product&id=307358&mainCategory=111&catId=129"]dette[/url] minnekortet til kameraet? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) 1. Jeg vet lite om Kodak-kameraet, men du blir sikkert fornøyd med C760! 2. Hvis det er strålende solskinn klarer du fint å ta bilder med maks zoom uten stativ. Tommelfingerregelen er at du bør ha lukkerhastighet = 1/fokuslengde for å ta bildene håndholdt. Dvs f.eks. 1/380 sekund for å ta bilder håndholdt med 10x zoom på dette kameraet. For å få til denne hastigheten må du ha mye lys. Derfor: Du trenger stativ i dårlig lys, mens du kan klare deg uten på solskinnsdager. 3. Det kan ta litt tid, men hvis det er et problem kan du bruke seriebilder. Hvis du skal ta bilde av ting som beveger seg e.l. bør du bruke den funksjonen. 4. Det er ikke enorm hastighet, men på et såpass rimelig kamera syns jeg det er bra. Jeg tror du klarer deg fint med det når du skal ta bilder av fly. 5. Ja. Alle xD-kort på markedet passer. En annen ting: vurder om du noen gang vil få behov for ekstern blitz. Da er det viktig å velge en C7x0-modell med blitzsko (det utelukker f.eks. C740, C765...mens jeg ikke husker for C760. C750 og C770 har ihvertfall blitzsko). Endret 3. juni 2004 av anderfo Lenke til kommentar
LN-NPQ Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hvor mange bilder får jeg ca på et minnekort på 128mb? Lenke til kommentar
TommyF Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvor mange bilder får jeg ca på et minnekort på 128mb? I følge manualen kan der være 5 billeder i 2288*1712 (shq) på et 16mb card, altså omkring 42 billeder. Mener viser ca 45 billeder på et 128mb card. Og kun 1 hvis i du gemmer i ren TIFF på et 16mb card. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har C-750, og bruker stort sett HQ instillingen med 4Mpix. Da klarer jeg ca 130+ bilder på 128MB. Forskjellen er liten mellom SHQ og HQ ... hvert bilde tar da ca 850kB. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 På A3-utskrifter (!) fra C730 har jeg ikke klart å se forskjell på SHQ og HQ. Derfor bruker jeg vanligvis HQ nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå