Zeph Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Alt for masse fokus rundt 3Dmark syns eg. Det er jo i dei reelle situasjonane (spel) at testane viser kven som er best. I X800 og 6800 trådar så er det 3Dmark om og om igjen. Det er vel ingen som sitter og kjører 3dMark dagen lang når dei først har eit så dyrt kort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 ja, skikkelig penisforlenger! man drar nok damer på byen med den ja Ikke helt sikker på hva damer har med dette å gjøre, men dersom jeg hadde visst det jeg vet i dag for noen år siden, så hadde jeg bedt damene om å ryke og reise! jeg vet ikke jeg heller, jeg var ironisk Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er vel ingen som sitter og kjører 3dMark dagen lang når dei først har eit så dyrt kort? Å jo! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Det er vel ingen som sitter og kjører 3dMark dagen lang når dei først har eit så dyrt kort? Å jo! Blir som å kjøpe ein dyr bil med masse hestekrefter for å kjøre fartstester med den Endret 3. juni 2004 av zeph Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Virker ikke som om alle her på forumet er opplyst over at ATi jukset like mye hvis ikke mer med sine drivere og ikke minst performance under visse tester.. Men alt dette er fortid og denne scoren er utrolig SYK! Den WHQL testen er jo likebra, og da kan ingen klage.. nVidia har virkelig klart det denne gangen NB! Dette er jo uten de nye driverne som skal forårsake ytelsesoppgang! Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Over 17000 i 3Dmark03, det er flott PCI-X og Socket T / Socket 939 så er vi på 20.000 ? Det er utrolig mye jevnheter mellom NVIDIA og ATI denne gangen, jeg spekulerer på hvilket kort jeg skal kjøpe. Nå ligger jeg lengst mot ATI X800XT PE med 60% og NVIDIA 6800Ultra med 40%, hvis jeg skulle kjøpt nå. Det skal et par driverforandringer og PCI-X til før jeg bestemmer meg. Siden ATIs kort er basert på deres forrige kjerne tror jeg driveroptimaliseringer hjelper "mindre" for ytelsen enn andre finesser. Skal selv vente på X880XT og FX6850(ubekreftet navn) på PCI-Express. Endret 3. juni 2004 av VeXx Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Optimalisering av drivere kalles juks. Det er ikke sant i det hele tatt så lenge det ikke går utover bilde kvaliteten. Spesifikke applikasjons optimaliseringer - kvalitets tap eller ikke - strider mot rettningslinjene til bl.a Futuremark. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Her ser dere hvordan test maskinen ser ut. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 For ikke snakke om AA og AF, noe ati EIER nvidia på... http://www6.tomshardware.com/graphic/20040...00-32.html#fsaa Vil ikke si at bildekvalitet er noe ATi-kortene her, på denne testen viser seg frempå med. Kan ATi fikse opp dette, og stille med skikkelig kvalitet her, ved justeringer i driverne? eller må det ny arkitektur osv. til? Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Altså, optimalisering av drivere kun for tester er vel kanskje ulovlig ifølge Futuremark(noe både ATi og nVidia burde vite godt nok), men hvis noen ulykkelige ATi eiere(tar i litt her nå) begynner å klage på at nVidia har bedre driverutvikling enn ATi blir jeg nesten litt lei meg Mente det vel ikke så ille, men virker faktisk nesten sånn(på noen) Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Her ser dere hvordan test maskinen ser ut. å herre gud!! går ikke ann og reise på lan med no slik!!! men å teste med så! tviler på at jeg hadde gjort noe sånt med så dyrt utstyr! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Det er vel ingen som sitter og kjører 3dMark dagen lang når dei først har eit så dyrt kort? Å jo! Blir som å kjøpe ein dyr bil med masse hestekrefter for å kjøre fartstester med den Mange som syns det er ufattelig morro og sitte med pcen på hverandaen kalde vinternetteer og tyne den siste mhz av både cpu og skjermkort for å få noen få poeng ekstra enn forrige score.. iallefall noen EDIT: typo.. Endret 3. juni 2004 av lperik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er vel ingen som sitter og kjører 3dMark dagen lang når dei først har eit så dyrt kort? Å jo! Blir som å kjøpe ein dyr bil med masse hestekrefter for å kjøre fartstester med den Mange som syns det er ufattelig morro og sitte med pcen på hverandaen kalde vinternetteer og tyne den siste mhz av både gpu og skjermkort for å få noen få poeng ekstra enn forrige score.. iallefall noen Helt normal adferd for en Nerd spør du meg... Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kan dere ikke bry dere om andre ting en 3dmark når dere skal si hva slgs skjermkort som yter best?????? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Virker ikke som om alle her på forumet er opplyst over at ATi jukset like mye hvis ikke mer med sine drivere og ikke minst performance under visse tester.. Åja? Og hva i alle dager er det du sikter til? Er det Quack3 eller? Som var tilstede i en hel beta driver for så å forsvinne igjen? ATi hadde noen små optimiseringer i 3dmark03 som de fjernet da Futuremark sa i fra, scoren gikk ned hele... 300 poeng. Så opplys meg om hva galt ATi har gjort nå. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 http://www6.tomshardware.com/graphic/20040...00-32.html#fsaa Vil ikke si at bildekvalitet er noe ATi-kortene her, på denne testen viser seg frempå med. Kan ATi fikse opp dette, og stille med skikkelig kvalitet her, ved justeringer i driverne? eller må det ny arkitektur osv. til? Får være den første til å gratulere deg med et merkelig og uforståelig innlegg... Hvor sier Tom's Hardware at det er no dårlig med billedkvaliteten? De sier jo at den er bra (for det meste make som G6800Ultra) og noen ganger bedre... Det er fint om du kunne skrevet skikkelig norsk og. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvor mye 3dmarks får denne på standard hastighet? Er ikke det ~10k ? Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Et klassisk eksempel på "ATi-fanboy" eller? Det jeg sa var at alle tror nVidia er den store stygge ulven, mens ATi er en kanin i forhold, og at ikke alle er like opplyste over at ATi har gjort like mye ille.. EDIT 1: tweak.dk les litt på linkene der. Her er et eksempel. 2. eksempel: warp2search Endret 3. juni 2004 av IwwY^^ Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvor mye 3dmarks får denne på standard hastighet? Er ikke det ~10k ? rundt 13k tror jeg. Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) 17.1k Må ta av meg hatten for den . Synd at denne tråden sjangler litt fra topic . Dere kan lage andre tråder for å krengle om ATI/Nvidia på Endret 3. juni 2004 av Troggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå